Hvordan går det med handlinga....

Linka

Gift med forumet
til januarmammaene???

Selv er jeg litt tidlig ute, men jeg så et sett (seng, skap og stellekommode) i babyspesialisten katalogen til bare 3999.- og jeg bare måtte ha det. Har satt opp alt så det står bare og venter. Bruker stellebordet til sønnen min, men jeg liker liksom og tusle inn og se på senga. Det gjør det liksom mere virkelig. Kjenner spark hver dag så jeg vet at han er der, men alikevel er det noe annet og så smått begynne og forberede seg. Denne gangen ville jeg gjøre ferdig ting før jeg blir så langt på vei at alt blir slitsomt.

Skal vaske og legge inn klærne etterhvert, men jeg vil være 100% sikker på at det blir en gutt først. De var jo ikke helt sikre på UL så jeg skal ta en til. Hvis det blir en liten gutt til så har jeg det meste fra før av. Noe av klærne er ikke brukt engang. Sønnen min var 53 lang da han ble født så 50 klærne er ubrukte.

Så.... hvor langt har dere kommet????

Klem fra meg

Må innrømme at vi har kjøpt vogn.. men forsvarer det med at det var et tilbbud vi ikke kunne gå glipp av..
Fargerik og fin Simo kombi-vogn for 150kr på Fretex..
Så da går det an å ombestemme seg, men den fungerer nok helt fint i begynnelsen uansett[;)]

Tror det er mye gutteklær å få arve, for en venninne av mamma har en gutt på ett år nå, og han er en bitteliten pakistanergutt.. (de er ofte litt mindre, da, vettu) Så det går nok ikke lenge mellom han vokser ut av dem og de kan være passelige til knøttet vårt.. Ellers har jeg en svigerinne som venter jente nå i september, så det blir jenteklær å arve også, om vi skulle få jente vi og.
Er andre barnebarn på min side og første på min mann's side, så det er nok noen besteforeldre som vil bidra med litt også[;)]

Vogna er bestilt i Sverige, svigers har ansvar for denne. Mamma har kjøpt to senger, og madrasser, dyner får vi av fadderne mine. Neste måned kjøper vi stellekommode, og i oktober kjøper vi bilsetene. Må fordele kostnadene litt[:D]

shoppe shoppe shoppe...det er så morro det..har kjøpt hele barnerommet...seng kommode og hylle,teppe på gulvet,noen bamser også.bilsetet fra graco er på plass,vippestol,vogge til vårt rom,og noen leker fra fisher price(gåstoler ol) og vogn og den ene kommoden er fullt av rosa tøy til den lille prinsessen Nathalie og voksipose og tepper har jeg og masse arvetøy[:)] så vi er ferdige...dette barnet er etterlengtet og vi gleder oss såååå masse[:D]

Uff,nå føler jeg at jeg henger etter her...[8|]
He,he...Har vel egentlig bestemt at vi skal vente med no særlig innkjøp, til jeg får den engangsstønaden i November!
Men skal en tur når tvillingforeninga har marked da,så da kanskje det blir å kjøpe av noe viktig eller slik der...
Men oldemor til lillemor har kjøpt et par bodyer da,ho griede ikke la de ligge igjen i butikken! En som det står "I (hjerte)mum" på,og en med "I (hjerte)dad" på...

de bodyene har jeg sett...de er søte de...du kan være kjempeheldig på sånn tvillingsalg altså...det var søstra mi[:)]

Jeg har også hørt om slik tvillingsalg. Mye bra der. Hvor har man fått tak i sånne søte bodyer?? Jeg har en som det står Made in bed. Var litt søt så jeg måtte bare ha den.

Gikk igjennom alle klærne til sønnen min og tok ut det som var i str 50 - 70. Må vaske det og legge det i skapet.
Klem

I love mum bodyene selger de på Hennes og Mauritz. kjøpte hver sin til tvillingene i dag. Hvor har du fått tak i made in bed bodyen? Jeg og vil ha...

Vet ikke om den er i salg lengere. Kjøpte den på HM når sønnen min ble født. (i 2003)
Kan jo hende den kommer tilbake.
Klem

he he nå er det 100% at vi får ei lita tulle..var og handlet en rosa trehjulssykkel[:)] hvor ofte får man tak i det liksom....hihihihi. morro

Så var jeg i gang jeg også. Kjøpte vippestol nå i helga, ikke planlagt, men så var de på tilbud. Ellers skal jeg prøve meg på en annonse i avisa for å få tak i et brukt stellebord. De selger jo ikke av den gamle sorten lengre, det med "mykt" badekar under. Ellers så har jeg alt på loft og i kjeller fra de andre var små. Litt tidlig å hente det frem enda.

Hei, Jeg er helt ny her og venter første barnet... Så flinke mange har vært til å handle allerede.
Vi begynner å se på utstyr nå. Har ikke veldig mye plass, så vi ønsker å handle lurt og prioritere det som trengs mest og først.

Har noen av dere tips ang. innkjøp? Særlig har jeg spørsmål om vogn. Vi lener mot kombivogn med fire hjul (har hørt det er mest stabilt, at ett forhjul kan bli vinglete i sne osv., og vi skal bruke vognen en del på grusveier og skogsveier). Er det lurest med bærebag med harde vegger? De skal jo gi god plass, og kanskje er de litt "sikrere" også? Eller er det lurt med myk bærebag? Jeg har vond rygg og nakke og trenger noe som er lettest mulig og bære. Dessuten kan vel de myke bærebag'ene fungere bra til div. bruk utover også? Eller er det lurt å ha den harde bærebag'en slik at den kan brukes som "seng" hvis man er hjemme hos noen i noen timer og babyen sover?

Er takknemling hvis noen har erfaringer, tanker og tips å dele!

Heisann
vi har kjøpt alt vi trenger, jeg gleder meg så utrolig til den lille gutten kommer.
vi holder på å bygge ut her vi bor, sånn at den lille kan få et eget soverom når han kommer ut 12 januar. så jeg har kommet veldig langt[:)]

Hei hei!

Dere er jo helt shoppinggale her inne, hehe... :)

Vi har ikke kjøpt noe enda, kun et par små bodyer og en liten fleecedress som var så søt..

Man hører liksom at man skal vente til man er sikker på at det ikke "skjer noe", men nå tror jeg vi skal begynne snart... Gleder meg, er så koselig.... ! Vi får en liten jente eller gutt 12 januar... tenk det... ah.. :)

Hva synes dere er det absolutt viktigste da?

Lykke til alle sammen!

Er det noen som ahr erfaring med søsken triller? Det blir 20 mnd mellom guttene våre og da er det vel mest praktisk å ha en sånn vogn. Har ikke lyst til å kjøpe så dyr siden vi har vogner til forskjellig bruk, bare greit å ha en som jeg får fraktet begge i...

Så koselig[:)] Har ikke termin før i mars. Har det meste fra før.. men ingenting jenteklær om det sku komme en jente ut (har to gutter fra før) [;)]

Det er 14 mnd mellom våre to, og vi kjøpte en søsken/tvillingvogn, Brio kombivogn. Da var det med en bærebag. Denne bagen var dessverre svært liten. Funka dårlig med voksipose oppi. Men det gikk greit uten bagen. Kjøpte brukt,og fikk lett solgt den igjen, slik at det ikke ble så stor utgift. Jeg brukte den mye, og var lenge avhengig av den for å komme meg ut! Det hendte jo fortsatt at størstemann sovnet når vi var ute og trillet, og da er det ikke så praktisk med søskensete på ordinær vogn.

Vi hadde søskenvogn når nr to her ble født,ble rett under 17mnd imellom dem...
Praktisk ja,måtte ha det og siden vi ikke hadde bil da!
Nå ventes tredjemann med ca 21-22mnd's mellomrom fra siste,og nå skal vi satse på søskensete på vogna- har nå bil og,så blir sikkert ikke like mye tur gåing som tidligere.
Og storebror som da vil være mellom 21-22mnd gammel sover kun en halvtime nå om dagen,og da kan en være hjemme eller ta en biltur for den halvtimen!
Ho første her ville ikke sitte mer i den doble vogna da hun var rett før 2 år,da ble det mye mer spennende å gå... Men en gjør det en føler passer best!!![;)]

Vi har kjøpt en skuffeseksjon på Ikea som skal brukes til stellebord, med 3 store gode skuffer i. Den er det en stund siden vi kjøpte.... [:)] og oppi der er det masse klær! Men det er ikke bare VI som har kjøpt det, altså! [:D] kjøper litt nå og da, når vi er ute og handler andre ting... Er ikke sååååå lett å styre seg!!!

Brukt vogn har vi også kjøpt, vippestol også. Og som seng skal lille Vetle bruke en sånn kurv som jeg hadde selv da jeg var liten.... [:D] og tror dere jammen ikke at pappa'n kjøpte sandkasse til gutten sin!!!!! [8D]

Og en stol til å feste på bordet....

Så nå tror jeg egentlig at vi har det meste vi trenger til å begynne med?????!!!! [&:]

Back
Topp