Hvordan går det med forholdet?

Uff så kjedelig.
Skal sies at vi hadde mange nedturer og jeg var på nippet til å pakke sekken og kaste han ut under forrige svangerskap.
Nå vet vi mer hva vi går til, men merker han blir seksuelt frustrert og kan si/gjøre ting han ellers ikke ville gjort. Så tror nok vi begge blir litt hormonelle under denne graviditetsperioden.

Har dere prøvd parterapeut? Du får gratis time på foreldrevernskontoret i kommunen du bor i, vi har brukt det og synes det fungerte veldig bra!

Forholdet er relativt nytt og jeg har sett sider som jeg virkelig ikke liker. Han har ingen ryggrad. Hver gang vi diskuterer noe så er han alltid enig med meg. Det er så slitsomt
Det var leit å høre :( Har du vært åpen med han om det og fortalt at du ikke ønsker en som sier seg enig i alt?

Mye krangling her og ja. Mistenker at det er mine hormoner blandet med hans lave toleranse for meg når jeg er slik som dette. Om vi ikke klarer å bli enig om en eneste ting enda kommer dette til å bli et laaaangt og tøft svangerskap..:dead:

Håper det er bedre med dere andre :Heartpink

Så leit å høre at flere her inne har det vanskelig med forholdet sitt :confused: :Heartred Her har vi vært sammen i 9,5 år, har 1 års bryllupsdag om 2 uker, og gleder oss til å feire med stand up :happy: Har det like fint sammen som alltid. Så føler meg heldig.

Så leit å høre at dere har det vanskelig.. Jeg håper dere klarer å finne ut av ting, hvis det er det dere ønsker ❤️

Forholdet vårt kjennes sterkt og godt ut for tiden, så føler meg også veldig heldig. Vi hadde en liten knekk etter at nr to kom til verden med kolikk, fødselsdepresjon, coronanedstengning og alt som hørte til, men etter vi bare kom oss gjennom det har forholdet vært sterkere enn noen gang og til våren feirer vi 11 år sammen ❤️

ikke noe hyggelig å høre at det er vanskelig, og håper dere finner en god løsning og at ting ordner seg❤️

Forholdet vårt kjennes også veldig sterkt, tidligere har vi hatt noen nedturer, men partner er virkelig klar til å bli far, og partner rollen mestrer han SÅ! Han er rolig og forståelsesfull selv om jeg kan være den hormonelle og urimelige flere ganger.. Støtter, trøster og beroliger❤️

Her går det veldig dårlig og har egentlig begynt å forberede meg på å gjøre dette alene.
Ååååjj! Leit å høre at du har det sånn! Kan godt forstå at det er frustrerende når han oppfører seg slik når du tar opp ting. Jeg kjenner meg igjen, da jeg har en som ser på meg med triste øyne, og sier etter hvert "er du ferdig å krangle". Ingen respons, føler liksom at de ikke bidrar med noe konstruktivt eller ønsker å prøve når de enten glatter over eller gjør andre strategier for å unngå konfrontasjonen.

Går ut fra du har sagt til han hvor mye det betyr for deg at han også bidrar til å berike perspektiver og foreslå egne løsninger. Hvordan reagerer han når du sier du begynner å lure på om dette er det rette?

Syntes det var lurt å ta kontakt med rådgivning, både for å få en objektiv part, og samtidig la han få vise ansvar for felles prosjekt.

Uff så kjedelig.
Skal sies at vi hadde mange nedturer og jeg var på nippet til å pakke sekken og kaste han ut under forrige svangerskap.
Nå vet vi mer hva vi går til, men merker han blir seksuelt frustrert og kan si/gjøre ting han ellers ikke ville gjort. Så tror nok vi begge blir litt hormonelle under denne graviditetsperioden.

Har dere prøvd parterapeut? Du får gratis time på foreldrevernskontoret i kommunen du bor i, vi har brukt det og synes det fungerte veldig bra!
Takk for et godt tips!
Ja, det hjelper ikke på med disse hormonene

Så leit å lese.
Som noen over skriver, så føler jeg meg heldig!
Vi har vært sammen i 10 år og har det like fint ❤
Han forstår at jeg er hormonell og han tar mye hensyn og hjelper meg. Og så prøver jeg å ta hensyn andre veien.
Føler vi er gode og rause. Selv om vi kan bli irriterte og glefse litt av og til; men det tåler vi ❤

Ååååjj! Leit å høre at du har det sånn! Kan godt forstå at det er frustrerende når han oppfører seg slik når du tar opp ting. Jeg kjenner meg igjen, da jeg har en som ser på meg med triste øyne, og sier etter hvert "er du ferdig å krangle". Ingen respons, føler liksom at de ikke bidrar med noe konstruktivt eller ønsker å prøve når de enten glatter over eller gjør andre strategier for å unngå konfrontasjonen.

Går ut fra du har sagt til han hvor mye det betyr for deg at han også bidrar til å berike perspektiver og foreslå egne løsninger. Hvordan reagerer han når du sier du begynner å lure på om dette er det rette?

Syntes det var lurt å ta kontakt med rådgivning, både for å få en objektiv part, og samtidig la han få vise ansvar for felles prosjekt.
Der sier du det. Ingen respons, unngår tema eller bare føyer seg etter meg.
Jeg vil ikke ha en nikkedukke. Har begynt å kalle han for Kjell Simen fra parterapi. Han har fått klar beskjed.

Så leit å lese.
Som noen over skriver, så føler jeg meg heldig!
Vi har vært sammen i 10 år og har det like fint ❤
Han forstår at jeg er hormonell og han tar mye hensyn og hjelper meg. Og så prøver jeg å ta hensyn andre veien.
Føler vi er gode og rause. Selv om vi kan bli irriterte og glefse litt av og til; men det tåler vi ❤
Så godt å lese at dere har det slik

Så leit å høre:Heartpink Vi har det veldig fint. Vi har vært sammen lenge, og dette er et etterlengtet svangerskap. Jeg pleier å sende screenshot fra appen helseoversikt hver uke, den delen som gjelder for partneren. Da får han en forklaring på hvordan jeg påvirkes av svangerskapet:laughing002
Legger ved denne ukens forklaring!

Vedlegg

• B3544AC5-B84D-4A52-999D-66BBB19688F6.jpeg
    B3544AC5-B84D-4A52-999D-66BBB19688F6.jpeg
    396,8 KB · Visninger: 33
Her går det veldig dårlig og har egentlig begynt å forberede meg på å gjøre dette alene.
Så trist å høre at dere har det slik :(
Vi hadde en stor dupp for 5 år siden, og etter det har ting vært sterkere enn noen gang.
Under den duppen snakket vi myyye sammen, og en av tingene som kom frem var nettopp at han trengte mer motstand, at han ville at jeg skulle utfordre han mer og ikke være så enig.
Jeg visste ikke egentlig at jeg var det, men har forstått i ettertid. Men det løser seg ikke på flekken, man må på et vis lære seg det også, hvordan balansen skal være! Og det trenger man tid, tillit og mulighet til.
Vi hadde snakket ulike språk på et vis, og det var først da det var så godt som slutt mellom oss at vi begynte å snakke samme språk, og at fortsatt med det siden.
Nå var ikke jeg gravid og hormonell, så kan bare forestille meg hvor mye vanskeligere ting hadde vært da :(

Vi har det strålende ❤️
Dette er et veldig etterlengtet barn, og samboer er interessert og følger med, og det setter jeg veldig pris på.
Han har til og med begynt å Google litt :hilarious:

Så leit å høre:Heartpink Vi har det veldig fint. Vi har vært sammen lenge, og dette er et etterlengtet svangerskap. Jeg pleier å sende screenshot fra appen helseoversikt hver uke, den delen som gjelder for partneren. Da får han en forklaring på hvordan jeg påvirkes av svangerskapet:laughing002
Det gjør vi og! Enten sender jeg screenshot eller så leser vi sammen på kvelden ❤

Haha det gjør jeg også :laughing002 Jeg har heldigvis en samboer som er veldig forståelsesfull og vi krangler lite. Synes ikke svangerskapet har gjort så mye med humøret mitt heller, så det hjelper nok på.

Back
Topp