Hvordan går det med dere?

Solsikken2023

Forelsket i forumet
Stjerneskuddene 2024
Her er mini snart 6 mnd. Vi har begynt så smått med mitt smaksprøver på grøt om kvelden, og litt frukt i feeder på dagen. Stor stas med nye smaker. :)

Her sover mini godt både på dagen og natta. Sover ca kl 9, 12, 15 og 18, men dette varierer veldig, noen ganger flere dupper.
Har ikke fått inn noen leggerutine enda, har den siste hvilen i 18 tiden og legges mellom 21-22. Hvordan er det med legging hos dere nå? Ammer enda på natta, regner med at jeg kommer til å gjøre det en stund. :)
Tips til gode leggerutiner mottas ;) Her er utfordringen at mini våkner igjen etter en halvtime. Har mange ganger fungert å amme henne i søvn igjen, eller bysse henne, men ikke alltid.

Her er mini. 7 mnd på fredag ;) alle måltider er fast føde:) grøt til frokost, frukt/smoothie med havregryn til lunsj. Middagsmat til middag. Elsker kylling med grønnsaker og kjøttdeig med tomater og pasta etc;)
Sover to lurer om dagen på ca 1,5 time hver;) våken fra ca 15/16 og legges mellom 18/19! Sover nå natten gjennom til ca 06/0630;) så mellom 15/16 timer søvn om dagen;) sover på eget rom. Gjort det fra ca 5 mnd gammel:)
Hun er veldig vinglete ennå! Er veldig liten. Lang og veldig tynn. Men hun åler seg såvidt fremover. Å hater å ligge på ryggen;) men hun sitter ikke selv ennå. I dag prøvde vi brødskive med leverpostei og smør. Hun spiser og drikker selv. Elsker vannflaska si❤️❤️
I morgen skal vi ta røntgen av hoftene da de tror hun har hofteleddsdysplasi. De kjente et knekk på 6 mnd kontrollen. Noe det ikke har vært tidligere med utallige fysio timer og flere legesjekker, så jeg håper det er falsk alarm! Tvi tvi!
Ellers kan jeg ikke gå ut av hennes synsfelt. Da lager hun høylytte skrike lyder, roper på meg liksom :laughing002 Veldig glad i musikk og sang. Ler seg ihjel av storesøster:p og ellers veldig blid når hun får oppmerksomhet, sutrer lært når hun må sitte litt alene :)
Ler ser ihjel av fantorangen på tv og poppeloppane samt peppa gris;) blir jo sånn når 3 åringen får se på❤️

Her er mini snart 6 mnd. Vi har begynt så smått med mitt smaksprøver på grøt om kvelden, og litt frukt i feeder på dagen. Stor stas med nye smaker. :)

Her sover mini godt både på dagen og natta. Sover ca kl 9, 12, 15 og 18, men dette varierer veldig, noen ganger flere dupper.
Har ikke fått inn noen leggerutine enda, har den siste hvilen i 18 tiden og legges mellom 21-22. Hvordan er det med legging hos dere nå? Ammer enda på natta, regner med at jeg kommer til å gjøre det en stund. :)
Tips til gode leggerutiner mottas ;) Her er utfordringen at mini våkner igjen etter en halvtime. Har mange ganger fungert å amme henne i søvn igjen, eller bysse henne, men ikke alltid.
Om du ønsker en leggerutine er det du som må starte den, jo før jo bedre;) kutte ut en lur eller 2, ser hun sover 4 lurer. Om du kanskje kutter ut den siste å legger for natten kl 18 og gjør det hver dag! Våken mellom 15 og 18 og natten. Siste lur ikke lenger enn 40 min. (F.eks). Fortsett sånn hver eneste dag! De skal jo legges nå mellom 1730 og 19, (anbefalt), man må jo starte en gang!?❤️

Back
Topp