Hvordan går det med dere?

Hønemor2017

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Blitt helt stille her så lurer jeg jo på hvordan det går med dere og de små?

Her er det full fart hver dag! Vesla har begynt å krabbe nå helgen som var, 2 tenner kom da hun var 6mnd og 4dager og en vilje som blir sterkere og sterkere for hver dag som går.

Blitt nærmest umulig å legge så alle triks må benyttes og om kvelden er det kun 1 ting som virker og det er å ammes i søvn
 
Her går det veldig bra! Vi ammer i søvn vi og, så her legger jeg meg 19:00 med poden :cool: Mini har fått 8 tenner, og har akkurat knekt krypekoden. Han er en del oppe på alle fire, men kommer seg ingen vei. I går var han hos frisøren for første gang:happy: Synd at det har blitt så stille i juligruppa :(
 
Her går det veldig bra! Vi ammer i søvn vi og, så her legger jeg meg 19:00 med poden :cool: Mini har fått 8 tenner, og har akkurat knekt krypekoden. Han er en del oppe på alle fire, men kommer seg ingen vei. I går var han hos frisøren for første gang:happy: Synd at det har blitt så stille i juligruppa :(
Oj 8 tenner allerede ja! Her har det nå kommet 4 totalt, er jo så herlig med de små fortenna sine <3 her er det full krabbing nå så måtte rydde bort alle plantene mine for en stund tilbake :p


Frisøren allerede ja! Her har tuppa så vidt hår over ørene så lenge til det her enda :D hvordan gikk det å klippe håret hans?

Ja det er veldig synd, ikke at jeg har vært den mest aktive jeg heller etter at vesla kom.
 
Oj 8 tenner allerede ja! Her har det nå kommet 4 totalt, er jo så herlig med de små fortenna sine <3 her er det full krabbing nå så måtte rydde bort alle plantene mine for en stund tilbake :p


Frisøren allerede ja! Her har tuppa så vidt hår over ørene så lenge til det her enda :D hvordan gikk det å klippe håret hans?

Ja det er veldig synd, ikke at jeg har vært den mest aktive jeg heller etter at vesla kom.

Han satt som et tent lys han! Var fascinert av seg selv i speilet, og syntes det var deilig å bli kost i håret ;)
 
Så hyggelig å lese oppdateringer fra dere :)

Her går det også fint. P har funnet seg en særegen måte å krype på og det er full fart hele dagen. Hun fikk to tenner da hun var litt under 5 mnd, men så har det ikke kommet flere. Hår har hun nesten ikke :)

Før hun var godt over på fast føde fikk jeg nesten ikke i henne mat på dagtid fordi hun var alt for utålmodig til å puppe... Vi hadde derfor noen måneder med veldig mye nattevåk og spising på natten, noe som var litt strevsomt. I den perioden klarte jeg til slutt å venne henne av med å sovne på puppen, så nå sovner hun av seg selv, men hun er likevel våken en del ganger i løpet av natten. Det er også da hun får i seg mesteparten av morsmelken.... Det blir med andre ord begrenset med søvn på mor ;)

Ellers hadde jeg min første dag på jobb i dag. Veldig rart. Litt deilig å få sitte stille og konsentrere seg, men savnet skatten veldig mye. Ammefri kan jeg også bare glemme, så var borte nesten 10 timer. Synes det er så trist at det blir den nye normalen... Men det er veldig hyggelig å se at hun koser seg mye med pappen!!
 
Så hyggelig å lese oppdateringer fra dere :)

Her går det også fint. P har funnet seg en særegen måte å krype på og det er full fart hele dagen. Hun fikk to tenner da hun var litt under 5 mnd, men så har det ikke kommet flere. Hår har hun nesten ikke :)

Før hun var godt over på fast føde fikk jeg nesten ikke i henne mat på dagtid fordi hun var alt for utålmodig til å puppe... Vi hadde derfor noen måneder med veldig mye nattevåk og spising på natten, noe som var litt strevsomt. I den perioden klarte jeg til slutt å venne henne av med å sovne på puppen, så nå sovner hun av seg selv, men hun er likevel våken en del ganger i løpet av natten. Det er også da hun får i seg mesteparten av morsmelken.... Det blir med andre ord begrenset med søvn på mor ;)

Ellers hadde jeg min første dag på jobb i dag. Veldig rart. Litt deilig å få sitte stille og konsentrere seg, men savnet skatten veldig mye. Ammefri kan jeg også bare glemme, så var borte nesten 10 timer. Synes det er så trist at det blir den nye normalen... Men det er veldig hyggelig å se at hun koser seg mye med pappen!!
Å så leit å høre at det ikke går med ammefri :( jeg har det og kunne ikke klart meg uten! Bor heldigvis 10min unna jobben med bil.

Hvordan klarte du å venne henne av med å sovne på puppen?
 
Å så leit å høre at det ikke går med ammefri :( jeg har det og kunne ikke klart meg uten! Bor heldigvis 10min unna jobben med bil.

Hvordan klarte du å venne henne av med å sovne på puppen?
Ja, det er litt dumt. Men jeg har en fleksibel jobb så hvis jeg har mindre å gjøre, så går jeg hjem. Og det hadde jeg heldigvis et par dager denne uken, så det har egentlig gått fint.

Jeg vente henne av veldig gradvis. Anbefaler å starte utenom utviklingstrinn eller perioder hvor baby sover ekstra dårlig...

Startet med å la henne sovne på puppen, men vekket henne så vidt før jeg la henne ned. Så holdt jeg rundt henne med en hånd litt tungt på brystet og en hånd på hodet (av en eller annen grunn det akkurat MIN baby synes er digg når hun skal sove - du vet sikkert hva din synes er digg...). Når dette var etablert, så begynte jeg å koble henne av puppen før hun sovnet, roet henne evt litt i armene, og så la jeg henne ned rett før hun sovnet.

Etter hvert trappet jeg ned kroppskontakt for å få henne til å sove også. Begynte med å bare holde henne i hånden. Så til slutt bare satt jeg ved siden av sengen.

Fremdeles sørger jeg for å legge henne i sengen mens hun er våken, men søvnig. Det nytter ikke å få henne til å sove hvis hun ligger og turner i sengen...

Akkurat nå holder hun på med et utviklingstrinn og sover dårligere enn hun noen gang har gjort. Så nå er jeg tilbake til å amme i søvn og ender med å ta henne opp av sengen og legge meg sammen med henne omtrent kl 21. Da har hun stort sett vært våken med 30-60 min mellomrom fra kl 18 og er helt håpløs å få til å sove igjen, så kl 21 «kapitulerer» mor.

Filosofien min er nok at det viktigste er at alle får sove mest mulig og at hun skal få den hjelpen hun trenger, men minst mulig. Og hvis det er sånn at hun faktisk trenger pupp og nærhet så skal hun få det. Men klarer hun seg med mindre, så skal hun ikke få mer hjelp enn hun trenger...
 
Går veldig bra med oss, eneste er at lille mann har holdt på å få tennene oppe så han sover dårlig.
Ellers så reiser han seg opp å prøver å gå rundt bordet, kjempe stolt mamma her.
I dag fant jeg ut at han skal bli storebror i januar, så nå flytter jeg meg over til januar 2020 gruppa, så satser jeg på at spiren holder seg fast, 6 uker igjen til uke 12
 
Går veldig bra med oss, eneste er at lille mann har holdt på å få tennene oppe så han sover dårlig.
Ellers så reiser han seg opp å prøver å gå rundt bordet, kjempe stolt mamma her.
I dag fant jeg ut at han skal bli storebror i januar, så nå flytter jeg meg over til januar 2020 gruppa, så satser jeg på at spiren holder seg fast, 6 uker igjen til uke 12
Oj allerede, vesla her har ikke begynt med det helt enda :) men plutselig så skjer det.

Gratulerer så mye! Krysser det jeg har :D
 
Back
Topp