Hvordan går det med dere?

Si meg, noen av dere som har hjerteklapp? Opplever daglig her, og lurer på om jeg kanskje burde høre med lege..

Dette er helt normalt, da vi nå har mere blod å pumpe rundt i kroppen enn før. Det betyr ikke at vi plutselig har blitt i dårligere form.

Har blitt en del kvikkere nå, men trenger ofte av og til en lur på ettermiddagen. Nå som det er ferie orker jeg faktisk å trene mer enn før, så det gir litt bedre samvittighet. Var normalvektig, men har nå lagt på meg 6 kg, primært på rygg hofte lår og rumpe, men det er visst også normalt, for å kompensere for når barnet vokser fortere i slutten og kroppen da vil tære mere på disse fettlagrene.

Har ikke slitt noe særlig med kvalme, og sulten har gått ned i frekvens, men den kan enda komme brått og uventet.

Dette svangerskapet har vært mye mer slitsomt enn forrige. Jeg er hjemmeværende med en på snart to år, så det er sikkert mye av grunnen. Kronisk hodepine, ømme bein og litt små deprimert. Håper det blir bedre etterhvert, akkurat nå er det bare slitsomt.

Du må ta det slik som du orker! Dette er en kort del av arbeidslivet, så ingen som takker deg hvis man overdriver :)
Var det vanskelig å bli kvitt kg igjen etterpå fødsel sist? Hvis du hadde endel vann så forsvant vel det tålig fort?:)

Jepp, og det gjør jeg :) men jeg syns det er godt å komme seg på jobb! Er ikke skapt for å gå hjemme merker jeg!

Kiloene gikk ganske greit av. Startet på samme vekt denne gangen som sist. Jeg hadde allerede gått ned 10 kg bare på sykehuset ( lille var ikke mer enn 2871g) så var mye væske i kroppen!

Fysikken er for såvidt grei. Humøret og psyken derimot er pyton

Her er formen endelig bedre med tanke på kvalme. [emoji4] Bare litt morgenkvalme som er igjen. Fantastisk deilig! Men blir veldig fort sliten, og så har jeg veldig vondt i korsryggen, så kan ikke gå så mye. Men det går greit nå når jeg har ferie, men veldig spent på om jeg kan jobbe noe særlig når den tid kommer. Håper det, for det er jo noen mnd. til desember [emoji4] Har heldigvis god sjef som gjerne vil tilrettelegge. [emoji4]

Ååårh, klager litt nå, men idag har vært en håpløs dag! Jeg har ikke hatt noe energi, og hatt endel kynnere som har gjort at jeg har måttet legge meg nedpå. Stakkar frøkna mi har sikkert hatt verdens kjedeligste dag :( i tillegg sliter jeg noe verre med halsbrann, gjort det de siste kveldene :sorry:

Hurra, idag er jeg glad :D ikke bare fikk jeg mine etterlengtede jelly beans i posten, men vi har også bestilt tur til Syden i midten av september, til Mallorca. Dette er en tur jeg, søstra mi, niese mi (7år),mamma og bestemor skal på, 60årsgave til mamma :) jeg gruer meg endel til å være borte fra frøkna en uke, men i det minste skal hun være hjemme med pappaen :Heartred (da skal han få se at det faktisk er litt jobb å "bare" være hjemme :hilarious:)

Jeg ble endelig kvitt kvalmen i ca uke 13. Før ferien fikk jeg så vannvittig hodepine og stiv nakke, så måtte sykemelde meg noen dager før ferien. Under ferien har jeg løpt ned døra hos kiropraktoren og på mandag starter jeg på jobb igjen. Får maks lov å starte i 50% av kiropraktoren så lenge hun synes jeg ikke blir særlig bedre, så får se hva det blir på timen idag. I tillegg pusser vi opp huset, jeg får bidratt med veldig lite og går konstant med dårlig samvittighet. Kan ikke si dette har vært så veldig mye positivt frem til nå. Håper det endrer seg :)

Hm, jeg har også hatt stiv nakke og hodepine denne uka.. Kanskje noe med vært?

Back
Topp