Hvordan går det med dere?

Mamma73

Elsker forumet
Hvordan er det å være mamma til den lille? Travelt? Bare kos? Søsken sjalu eller begeistret? Får du sove?

[emoji4]
 
Det har gått over all forventning, vi storkoser oss og lille er helt herlig!:) Men har holdt på de siste ukene og såve veldig dårlig, urolig og i korte strekk, men våkner til verdens blideste gutt ❤
 
Vi koser oss også masse! Jeg hadde sett for meg lite søvn og mye gråting, men det er det ikke blitt! Han sover hele natta, han grynter litt når han er sulten og sovner igjen med en gang etter han har spist. Så her er det rolig fra kl 19-08 ca. Vi triller turer og gleder oss over alle små fremsteg som skjer! Deilig med smått i huset! ❤️
 
Vi har hatt det kjempe bra frem til noen dager siden, men i siste dager har lille gråtet så mye. Tror det er noe med tenner, fordi hun klør og sikler mye. Hun gråter når hun er sulten, gråter når jeg skal amme henne eller gi mme. Hun gråter også når hun er trøtt og jeg prøver å få henne til å sove :(
 
Helt jævlig om jeg skal si det rett ut. Han hater å kjøre bil noe som bare blir verre, vil ikke i bæresjal/sele, skal ikke sove på dagen uansett hvor mye jeg bærer og vugger. Så jeg trodde storebror vær grusom men jeg tok feil. Lillebror er verre og hater virkelig barsel perioden.
 
Så slitsomt å ha det sånn @Januarbaby [emoji53] Er det ikke noe som hjelper i det hele tatt? Sover han greit om natten da?
 
Her går det ganske bra. Etter at vi fikk orden på låsninger, så har vi fått en ganske fornøyd gutt. Sover godt om natten og kan ha en god soveøkt på dagen. Ellers mange små dupper. Synes vognen er ok og liker godt bæring. Nysgjerrig på søsken og leker. Tror kanskje det kommer tenner snart. Han klør mye! Har også hatt sin første sydentur [emoji2]
 
Det går veldig bra. Jeg og mini koser oss masse hjemme. Han er veldig rolig, og gråter sjelden. Sover godt om natta, med en matpause eller to. På dagen sover han gode dupper, og snakker og leker masse. En herlig tid ❤️
 
Så slitsomt å ha det sånn @Januarbaby [emoji53] Er det ikke noe som hjelper i det hele tatt? Sover han greit om natten da?
Fint lite:-(. Kan noen ganger sovner til puppen og kan ta sove en 15-20 min tid. Men gir ikke meg mye anledning til å få gjort andre ting. Hadde gleder meg til å gå turer med vogn osv men ikke sjans. Sover heldigvis greit om natta da:). Ute blant folk f.eks på helsestasjonen er han smørblid og sjarmerer dem i senk. Men ikke søren om han skal kjøre bil. Så gruer meg hver dag når jeg må ut i bil for det er nå helt j****. Og absolutt ingenting funker. Eneste som hadde funket hadde vært om han hadde fått ligge til puppen men det er jo ikke akkurat forsvarlig eller lovlig i bilen :). Ihvertfall ikke så lenge den er i bevegelse :)
 
Fint lite:-(. Kan noen ganger sovner til puppen og kan ta sove en 15-20 min tid. Men gir ikke meg mye anledning til å få gjort andre ting. Hadde gleder meg til å gå turer med vogn osv men ikke sjans. Sover heldigvis greit om natta da:). Ute blant folk f.eks på helsestasjonen er han smørblid og sjarmerer dem i senk. Men ikke søren om han skal kjøre bil. Så gruer meg hver dag når jeg må ut i bil for det er nå helt j****. Og absolutt ingenting funker. Eneste som hadde funket hadde vært om han hadde fått ligge til puppen men det er jo ikke akkurat forsvarlig eller lovlig i bilen :). Ihvertfall ikke så lenge den er i bevegelse :)
Min var sånn i bilen også, men fant ut at han var varm. Så når jeg ikke kledde på han så mye ble det myye bedre. Han hyyyyyla så jeg måtte stoppe. Han sitter nå bare i tynn ullbukse og body med et tynt ullpledd over seg. Og lue når det er minusgrader. Så må jeg passe på at det ikke er for varmt i bilen. Try it!
 
Min var sånn i bilen også, men fant ut at han var varm. Så når jeg ikke kledde på han så mye ble det myye bedre. Han hyyyyyla så jeg måtte stoppe. Han sitter nå bare i tynn ullbukse og body med et tynt ullpledd over seg. Og lue når det er minusgrader. Så må jeg passe på at det ikke er for varmt i bilen. Try it!
Tro meg, det er testet uten særlig godt resultat. Er allikevel ganske varm når vi kommer dit vi skal fordi han har kavet sånn og hylt:-(
 
Slitsomt, veldig slitsomt.
Uendelig trøtt, uendelig styr med vekt og amming.

Teller frem til 6 mnd og håper alt blir bedre.
 
Slitsomt, veldig slitsomt.
Uendelig trøtt, uendelig styr med vekt og amming.

Teller frem til 6 mnd og håper alt blir bedre.
Samme her. Sover greit om nettene heldigvis men sove på dagtid, hva er det? Nå er det så ille at han til nøds sovner til puppen.
Styrer også med amming, vektkontroll og føler jeg ikke gjør annet enn å dra til helsestasjonen. 3 mnd igjen til 6 måneder :)
 
Samme her. Sover greit om nettene heldigvis men sove på dagtid, hva er det? Nå er det så ille at han til nøds sovner til puppen.
Styrer også med amming, vektkontroll og føler jeg ikke gjør annet enn å dra til helsestasjonen. 3 mnd igjen til 6 måneder :)
Kan det være at han reagerer på noe som du spiser? Sliter han med å legge på seg? Mye luftsmerter?

Lillebror har hatt mye av det pga sensitiv mage. Jeg kan ikke spise noe som helst av meieriprodukter, peanøtter, druer eller ferske jordbær. I tillegg har jeg gitt ham probiotika i pulverform som jeg blander i vann. Det har hjulpet mye.
 
Vekten har begynt å flate ut så gir litt mme i tillegg. Men sliter med å få han i det da han spytter en del av det ut. Får ut en del luft etter jeg begynte å drikke ammete.
Tenkte å bli flinkere å holde meg borte fra meieriprodukter og se om det funker. Får se om det funker
 
Du vil nok merke raskt om det hjelper å kutte meieriprodukter.
 
Her går det veldig fint:) Har lange gode dupper på dagen, så jeg får gjort mye på dagtid:) Dagene går til trilleturer, venninnetreff, shopping, babysang, babytreff, Elixia og matlaging:)
 
Vi koser oss også veldig mye. Sover om natta, med noen matpauser, men vi sovner raskt igjen etterpå.
Dagene går med til byturer, babysang, barseltreff og hjemmetid.

Han sover ikke så lenge på dagen og er heller ikke så begeistret for å sove alene. Helst på fanget eller bli bært, men det går over snart håper jeg. Får ikke gjort allverdens og lange gåturer som jeg hadde planlagt utgår, men vi koser oss masse allikevel :)

"Snill" og blid gutt :)
 
Her går det så bra som det kan føler jeg. Han sover fast og godt om natta, lett å legge både om dagen og kvelden, amming går bra, storesøster er bare stolt men trenger oppmerksomheten sin såklart og har hatt litt styr med tisseuhell i bhg osv.
Men jeg blir ofte sliten, noen dager er det såvidt jeg kommer meg gjennom dagen:p og mye følsom pga hormoner.
 
Back
Topp