Hvordan går det med dere?

Kisskine

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Hvordan er formen deres nå jenter? Er dere sykemeldte og evt for hva? Hvis du føler for å dele da :)
 
Her kjenner jeg veldig at det har blitt slitsomt den siste uka, men så har de første 30 generelt gått veldig greit, så skal ikke klage (foreløpig ;) ) Vi har fått sommertid på jobb (i tillegg til at jeg jobber litt redusert), og det var veldig deilig. Har mye kynnere, særlig når jeg sykler, går trapper, eller hoster eller også når jeg sitter stille. Litt plagsomt. Vektmessig har jeg passert der jeg var ved fødsel sist (+ ca14kg), og det forundrer meg litt, for utenom magen og puppene er jeg da ikke så mye større enn i ugravid tilstand?? Hm. Prøver å ikke bekymre meg, men må innrømme at jeg er spent på hvor dette vil ende vektmessig denne gangen.
Hva med deg, Kisskine?
 
30% sykmeldt, pga jeg er veldig sliten.. Helt tom for energi til tider, og det går veldig ut over jobben min(barnehage).. Men ellers er formen bra! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg også er utrolig sliten om dagen. Er 20% sykemeldt pga press og stress på jobben. Men føler egentlig ikke at det hjelper for jobben må bli gjort uansett. Og når jeg er en dag vekke fra jobb i uka blir det i realiteten mer å gjøre de andre dagene. Synes arb.giver er litt dårlig til å ta hensyn akkurat der... Vektsmessig har jeg gått opp ca 10kg, vet ikke om det er mye:/ Ellers ser jeg virkelig frem til sommerferie snart:)
 
Jobber fremdeles 100%, men kjenner jeg er meget klar for å gå ut i ferie + permisjon 20.juni! Formen er veldig bra, men merker at jeg blir fortere sliten på jobb (lærer). Sliter også med svimmelhet når jeg sitter og hovne føtter om jeg står for mye, så vanskelig å finne en balansegang ;)
Ellers er det helt topp å være gravid :D Elsker å kjenne liv, elsker å vokse, elsker oppmerksomheten og komplimentene ♥ Gleder oss til lille kommer nå :)
 
Formen er grei! 100% sykmeldt fortsatt pga bekkenløsning.. Men med rolige dager og fysio så går det etter forholda bra! Gått opp ca 3kg fra utgangspunktet, men med nedgang og oppgang er det vell 5kg.. :) kjenner kroppen er blitt litt tyngre, og at en mild halsbrann begynner å bygge seg opp kveldstid.. Så kan da ikke klage :D

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app
 
Her synes jeg det har vært slitsomt å være gravid denne gangen. Spydde i til ca uke 15, sovet dårlig pga bekkenløsning og mega pysete blære. Siste mnd har jeg vært sykmeldt 40% pga av overnevnte plager. Har masse kynnere, følges veldig godt opp av sykehuset /jordmor pga tidligere prematur fødsel. De oppdaget at jeg har en kort livmorhals på kontroll i uke 25, ingen endringer der, men den gir vist litt etter for press ved belastning forstod jeg. Begynte med magnesium mot kynnere og kan slå ett slag og anbefaling for det. Får også progesteron, og blir sykmeldt 60% fra neste uke, altså er er fokus virkelig på å unngå prematur fødsel:)

Videre fant de også ved sist ul en lett forstørret nyre på baby så jeg er spent på neste kontroll da jeg skal på ny ul med vekstestimering. Ofte ordner det seg før fødsel så er ikke så veldig bekymret ennå.

Når jeg skriver her må jeg si det jo har vært masse som har skjedd de siste 29 ukene, fra å sitte der med positiv test med spiral til nå da man har begynt å tenke på fødsel og forberedelser. Det er jo en spennende tid og helg utrolig å tenke på, selv om deg er litt jobb å ruge frem ett lite menneske. Vekta er på +10 kg her.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her går det stort sett bare bra :) Endelig ferdig med utdannelsen, siste eksamen i dag :D:D Gjør det motsatte av mange andre og starter til uken med å gå fra min faste 20%til 60-100 % som sommervikar. Ellers trener jeg ennå, men merker at bekkenet mitt ikke ville løpe, etter en 20 minutters joggetur fikk jeg vell som fortjent, VONT i bekkenet. Må holde meg til spinning og styrke:) Ellers har jeg gått opp ca 6-7 kg
 
Æ e i finfin form :) Jobbe fortsatt 100 % på tung pleie å det går bærre fint :) Har aldri vorre sykemeldt en dag iløpet av 4 svangerskap, så har vorre bortskjemt med lette svangerskap :)
Trene annenhver dag, men blir kanskje oftere når æ får ferie snart :) Gått opp 6 kg så langt :)
 
Her er formen fin! Håper den holder seg slik :)
 
Jeg er 100% sykemeldt fra jobb pga bekkenproblemer og fordi det er mye utagering blandt brukerne i boligen jeg jobber. Så skal over på svangerskapspenger nå. Blir lange 11uker, men med den jobben jeg har må man jo tenke på sin egen sikkerhet først.
 
Er 80% sykemeldt pga kranglete bekken. Veldig sliten også, får aldri sove, kun på dagtid. Ellers tipp topp, veldig lykkelig og glad :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her er alt bare bra. Har 75% stilling som sykepleier og jobber det. Ingen vondter. Eneste plage er halsbrann. Kommer mest på kvelden og da jeg stresser og maser. Koser meg med bevegelsene, voksende mage og komplimentene :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg merker at det er tyngre denne gang. Men jobber 100%, og kommer sikkert til å hjøre det frem til juli en gang. Kjenner jeg får mye kynnere når jeg går tur, hadde ikke dette sist.
 
Formen er fin og jobber fortsatt 100%. Men plutselig kommer dager der jeg er helt tom for energi.
 
Jeg har det også fint. Er 50% sykemeldt grunnet bekkenløsning. Men er nok like greit. Jobber i barnevernsinstitusjon og mye aktivitet. Merka det veldig da jeg var 100 at pingvin-walken kom på kvelda. Høyresiden min sliter. Men ellers bra. Energien er blitt bra også.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Her har jeg det også fint :) Jobber 100% Har ingen plager, men kjenner at kroppen begynner å bli tung. Går ut i ferie om litt over 3 uker og da går jeg rett i permisjon. Selv om det ikke er slitsomt å jobbe, så kjenner jeg det skal bli godt å ha fri :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har hatt et veldig friskt og font svangerskap hittil, hadde ikke kvalme som et symptom de første ukene. Den siste uken må jeg innrømme at jeg har sliti litt med kvalme som kommer veldig brått. Her om dagen bøyde jeg meg for å plukke opp et håndkle fra gulvet og skulle samtidig åpne munnen for å si noe til samboer og da bokstavelig talt falt det oppkast ut av munnen min. Helt uten kvalme i forveien, brekninger eller noe som helst. Så er litt smånervøs for noe sånt igjen :p Merker jeg fort får den oppkast-følelsen uten å egentlig være kvalm først. Også kjenner jeg at magen gjør ganske vondt av og til, for ikke å snakke om ryggen. Men bortsett fra det, så har jeg virkelig ingenting å klage på! :p jeg elsker å gå gravid ❤️ gleder oss veldig til lillegutt kommer ❤️
 
Planen er at jeg skal sykmelde meg fra sykehjemsjobben min vertfall. Det tar veldig på å gå der om helgene. Vann i beina, vondt i ryggen og kynnere... Så får vi se :)
Ellers er jeg i fiiin form. Utålnodig :p


Sent from my iPhone
 
Har hatt et veldig friskt og font svangerskap hittil, hadde ikke kvalme som et symptom de første ukene. Den siste uken må jeg innrømme at jeg har sliti litt med kvalme som kommer veldig brått. Her om dagen bøyde jeg meg for å plukke opp et håndkle fra gulvet og skulle samtidig åpne munnen for å si noe til samboer og da bokstavelig talt falt det oppkast ut av munnen min. Helt uten kvalme i forveien, brekninger eller noe som helst. Så er litt smånervøs for noe sånt igjen :p Merker jeg fort får den oppkast-følelsen uten å egentlig være kvalm først. Også kjenner jeg at magen gjør ganske vondt av og til, for ikke å snakke om ryggen. Men bortsett fra det, så har jeg virkelig ingenting å klage på! :p jeg elsker å gå gravid ❤️ gleder oss veldig til lillegutt kommer ❤️
Høres ut som halsbrann/sure oppstøt
 
Back
Topp