Hvordan går det med dere?

  • Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet
M

Moderator Kjersti

Guest
Og småtrollene deres? :) Noen milepæler som er nådd enda? :)

Kjenner jeg er pittelittegrann sjalu ;)
 
Går bra her, men kunne vært foruten den kolikken... Her har knerten begynt å "prate", og så skratta han skikkelig nå i helga :)
Amminga går kjempebra denne gangen, noe det ikke gjorde med storebror!
2 mnd kontroll på onsdag, så blir spennendes å se hvor stor han har blitt nå :)
 
Her går det fint! Vi koser oss med snupps og har begynt å finne roen nå. Kjenner at julen, overnattinger, mange folk og besøk tok på, både på oss og snupps....godt nå når hverdagen begynte igjen :)
Snupps liker å ligge på babygymmen og vippe i vippestolen, hun liker å gå turer i vognen og å kose/sove på mamma og pappa'n. Bading er godt og hun prater mer og mer!! :) smilet er ofte brukt og hun er rett og slett en solstråle!!! ( sikkert den eneste mamma'n som syns at babyen er verdens beste ;) )
Hun liker ikke å sove aleine, smokken eller å ligge for seg selv...
Dagene går med til kos, turer og enda mer kos ;)

Mamma'n prøver å gå turer for å komme i bedre form, bli bedre kjent med snupps og ellers koser jeg meg med mammatilværelsen.....men bekymrer meg for det meste.. For lite melk? For lite aktiv med snupps? Sover hun mye? Spiser hun nok? Hva kan jeg/ kan jeg ikke spise?! Hahahaha, ja mange bekymringer og stooooore problemer ;)
 
Her går det også fint! Lillemann er snart 12 uker og han er en blid liten gutt når han ikke blir plaget av mageknip! Han smiler, prater og er nå mye i bevegelse. Han er blitt flink til å sove i sin egen seng, men nyter kosetimene i mamma sin seng om morran.
Bading er blitt en stor suksess, kjøre bil er kjempefint til å slappe av og se verden og å gå tur er herlig.
Ammingen derimot funker ikke 100% lenger. Han får MME i tillegg om kvelden, ellers er han så urolig at det hverken er bra for han eller meg.
Jeg nyter mammatilværelsen, selv om det er slitsomt til tider, men får man det fine smilet av sønnen sin, så er alt glemt!
 
Går bra her, men kunne vært foruten den kolikken... Her har knerten begynt å "prate", og så skratta han skikkelig nå i helga :)
Amminga går kjempebra denne gangen, noe det ikke gjorde med storebror!
2 mnd kontroll på onsdag, så blir spennendes å se hvor stor han har blitt nå :)
Så gøy at ammingen går bra! Her har det aldri fungert å amme, så jeg vet nesten ikke hva det vil si å amme :p

Pludrende babyer er jo det søteste i verden! Spennende med kontroll :) Det er noe av det jeg savner mest med å ha småfolk i hus ;) Å hele tiden følge med på hvordan de utvikler seg :)

Lykke til med kolikken! Håper det gir seg snart :)
 
Her går det fint! Vi koser oss med snupps og har begynt å finne roen nå. Kjenner at julen, overnattinger, mange folk og besøk tok på, både på oss og snupps....godt nå når hverdagen begynte igjen :)
Snupps liker å ligge på babygymmen og vippe i vippestolen, hun liker å gå turer i vognen og å kose/sove på mamma og pappa'n. Bading er godt og hun prater mer og mer!! :) smilet er ofte brukt og hun er rett og slett en solstråle!!! ( sikkert den eneste mamma'n som syns at babyen er verdens beste ;) )
Hun liker ikke å sove aleine, smokken eller å ligge for seg selv...
Dagene går med til kos, turer og enda mer kos ;)

Mamma'n prøver å gå turer for å komme i bedre form, bli bedre kjent med snupps og ellers koser jeg meg med mammatilværelsen.....men bekymrer meg for det meste.. For lite melk? For lite aktiv med snupps? Sover hun mye? Spiser hun nok? Hva kan jeg/ kan jeg ikke spise?! Hahahaha, ja mange bekymringer og stooooore problemer ;)
Ja vet du, jeg har aldri hørt om en mamma som synes ungen er verdens beste før ;)

Julen tar nok på både for liten og stor, ja :) Ikke sånn som det var før i tiden, med en tid for ro og hygge. Her stresser vi fra det ene selskapet til det neste og farter halve landet rundt…

Ja, bekymringene er nok der hele tiden, de bare endrer form ettersom de blir eldre :)

Lykke til videre :) Håper snuppa snart sover for seg selv så det ikke blir mas når hun blir større, selv om det er veldig kos med baby som sover på seg en gang i blandt ;)
 
Her går det også fint! Lillemann er snart 12 uker og han er en blid liten gutt når han ikke blir plaget av mageknip! Han smiler, prater og er nå mye i bevegelse. Han er blitt flink til å sove i sin egen seng, men nyter kosetimene i mamma sin seng om morran.
Bading er blitt en stor suksess, kjøre bil er kjempefint til å slappe av og se verden og å gå tur er herlig.
Ammingen derimot funker ikke 100% lenger. Han får MME i tillegg om kvelden, ellers er han så urolig at det hverken er bra for han eller meg.
Jeg nyter mammatilværelsen, selv om det er slitsomt til tider, men får man det fine smilet av sønnen sin, så er alt glemt!
Så godt det går bra med dere :D MME er ikke verdens undergang, begge mine er vokst opp med kun MME og er minst like friske som alle andre barn :) Det er godt å tenke på at barna er mette og gode, og hvor ille det kunne gått om de ikke ble fornøyd med kun amming før i tiden.

Faren min har fortalt at i riktig gamle dager var den første maten babyene fikk rømmegrøt! Han hadde sett skrevet et sted at et barn døde "selv om han fikk rømmegrøt". De trodde rømmegrøt var styrkekost for små babyer :p
 
Det går supert. Jeg har virkelig vunnet babylotto, han skriker nesten ikke, tatt puppen fra første forsøk, sov i over 7 timer i natt uten amming og er generelt veldig fornøyd baby. Hadde litt problemer med for mye melk i en periode men etter en runde med omgangssyke i jula regulerte kroppen min seg ned og han har blitt mindre plaget med luft enn han var i en periode.

Gubben hopper til for å hjelpe meg når han er hjemme så jeg er utrolig heldig på det området også. Nyter det å være mamma og koser meg med gutten min selv om jeg gleder meg til han blir litt større og gjør litt mer av seg enn å spise og sove.

Jeg føler at alle plager og problemer jeg har hatt i svangerskapet eller etterpå har resultert i noe positivt.

Kvalmen førte til at jeg lærte å gi litt mer blaffen i jobben.
Hoftesmertene ble bare lindret av bevegelse, noe som førte til at jeg er i god form.
Svangerskapsforgiftningen som ble oppdaget etter fødselen og det store blodtapet førte til at jeg ble liggende på sykehuset i en uke, dette førte til at mannen fikk mye av ansvaret for babyen på barsel og ble trygg på det og at stingene mine fikk gro før jeg måtte opp av senga.
Omgangssyken førte til at melkemengden min regulerte seg og jeg har endelig ikke melkespreng hele tiden lenger.
 
Det går supert. Jeg har virkelig vunnet babylotto, han skriker nesten ikke, tatt puppen fra første forsøk, sov i over 7 timer i natt uten amming og er generelt veldig fornøyd baby. Hadde litt problemer med for mye melk i en periode men etter en runde med omgangssyke i jula regulerte kroppen min seg ned og han har blitt mindre plaget med luft enn han var i en periode.

Gubben hopper til for å hjelpe meg når han er hjemme så jeg er utrolig heldig på det området også. Nyter det å være mamma og koser meg med gutten min selv om jeg gleder meg til han blir litt større og gjør litt mer av seg enn å spise og sove.

Jeg føler at alle plager og problemer jeg har hatt i svangerskapet eller etterpå har resultert i noe positivt.

Kvalmen førte til at jeg lærte å gi litt mer blaffen i jobben.
Hoftesmertene ble bare lindret av bevegelse, noe som førte til at jeg er i god form.
Svangerskapsforgiftningen som ble oppdaget etter fødselen og det store blodtapet førte til at jeg ble liggende på sykehuset i en uke, dette førte til at mannen fikk mye av ansvaret for babyen på barsel og ble trygg på det og at stingene mine fikk gro før jeg måtte opp av senga.
Omgangssyken førte til at melkemengden min regulerte seg og jeg har endelig ikke melkespreng hele tiden lenger.
Så godt du ser det positive i alt du har vært gjennom :) Det gjør for såvidt jeg også, men bekkenløsningen jeg enda ikke er kvitt er vanskelig å se noe positivt med, altså…

Ellers er det som å høre om seg selv;) Jeg har også hatt sånne barn, sett bort fra at de har fått erstatning og sånn mann ;)
 
De trodde rømmegrøt var styrkekost for små babyer :p
Det hørte jeg også her om dagen. Helt utrolig! Jaja, men det er ikke sååå lenge sida babyene fikk kumelk på sykehuset. Det var ihvertfall det en av barnepleierne fortalte.
Synes heller ikke at MME er verdens undergang, men man kan få en litt sånn følelse når man forteller det til ei helsesøster eller jordmor...
 
Det hørte jeg også her om dagen. Helt utrolig! Jaja, men det er ikke sååå lenge sida babyene fikk kumelk på sykehuset. Det var ihvertfall det en av barnepleierne fortalte.
Synes heller ikke at MME er verdens undergang, men man kan få en litt sånn følelse når man forteller det til ei helsesøster eller jordmor...
Ja, jeg opplevde ikke noe sånt fra jordmødre og helsesøstre da de visste hvor mye jeg hadde slitt. Hadde prøvd alle tips og triks i og utenfor boka uten at det gikk. Tok vel 3-4 uker fra jeg sluttet helt til sårene grodde :(

Men jeg opplevde å sitte på venterommet på helsestasjonen etter en vaksine og gi ungen flaske. Så kommer banrelegen bort og spør hva jeg gir på flasken. Erstatning svarte jeg. Å? Har du ikke melk, svarte han, som om det er eneste riktige alternativ å gi ungene. Tenkte at det har han f… ikke noe med. Sa ingenting, men sa fra til folk han jobbet med etterpå så de fikk tatt det opp med han.
 
Back
Topp