Hvordan går det med dere?

*SørlandsPerle*

Elsker forumet
Har dere det bra? Spiser babyene bra og legger godt på seg?

Vi var til vekst-kontroll med Selma i dag,og hun har lagt på seg 130g på 2 dager(stolt mamma jah) Nå skal mammas puppegull bli stor og tykk[;)][;)]

Men åssen er formen deres,mammaer?

Skal på helsestasjonen og veie Ludvig igjen på mandag eller tirsdag, på fredag veide han 4010, som er den laveste vekta han har hatt, men er ikke så bekymret, for appetitten hans har tatt seg opp nå de siste dagene. Har jo fortsatt litt å gå på også.

Føler meg igrunn i veldig god form, men er nok mer sliten enn jeg tror. Var jo så sliten på slutten av svangerskapet også, så det er jo et litt dårlig sammenlikningsgrunnlag... Har sagt ifra at jeg vil ha noen besøksfrie dager nå framover, så jeg ikke sliter meg helt ut. Så nå går jeg opp og legger meg på sofa'n og drømmer om sol og mildvær så vi kan ut og trille med Ludvig!

Vi var på første trille-turen i går.... Nydelig vær og Selma sov seg gjennom hele turen[;)]

4010g? Lille Selma er bare rett rundt 2,5 kg hun...... Kusina mi venter en gutt de nærmeste dagene og han er målt til 5 kg allerede...håper for hennes del han snart kommer ut[8D]

Vi skal på sykehuset på mandag for å sjekke Julie for gulsot, så da tenkte jeg å få veid henne med det samme. I går veide hun på 3425g. Jordmor var veldig fornøyd med det sa hun, hun hadde lagt godt på seg[:)]

Formen er veldig god. Var oppegående rett etter fødselen jeg. Ble tatt med vaakum for å få henne ut, men nektet å sitte i noe rullestol til barselhotellet. Det var helst sambo som var utslitt[:D]  Hihi

alexander legger kjmp godt på seg han og.. formen mi er utrolig bra.... kjepe deilig å begynne og fungere normalt igjen... elsker rllen som mor. storkoser oss. etter at stingene hadde grodd så var alt helt perfekt.... [:D]

ORIGINAL: Trine23

Vi skal på sykehuset på mandag for å sjekke Julie for gulsot, så da tenkte jeg å få veid henne med det samme. I går veide hun på 3425g. Jordmor var veldig fornøyd med det sa hun, hun hadde lagt godt på seg[:)]

Formen er veldig god. Var oppegående rett etter fødselen jeg. Ble tatt med vaakum for å få henne ut, men nektet å sitte i noe rullestol til barselhotellet. Det var helst sambo som var utslitt[:D]  Hihi

Hihi- når på mandag var du på SUS? Dersom du hørte ei dame som ropte fælt så var det nok meg [:D][:D][:D]!

De prøvde med sugekopp på jenta mi også, og hun har fått et solid merke på hodet stakkar. Jeg fikk også beskjed at det var en større risiko for gulsott pga det "blåmerket".

Ellers går alt fint med oss. Litt kjedelig å henge her på SUS når jeg helst vil være hjemme og trille turer, og bruke våre klær på henne. Men siden de skal sjekke den ene hjerteklaffen litt bedre i morgen, må vi bli boende. Det er mest sannsynlig en hjertefeil som retter seg fint opp på egen hånd i løpet av to år, så jeg er ikke så veldig bekymret.

De to første dagene etter fødselen var jeg helt "høy" på adrenalinet, og tok i mot besøk på strak arm- til tross for null søvn. Den tredje dagen kom barseltårene sammen med melka, noe jeg var forberedt på, men kjipt var det allikevel. Det var godt å kunne gråte, og pleierne tok seg av Solveig slik at jeg kunne sove og hente meg inn.

Nå på dag fire er melka kommet for fullt noe som betyr at Solveig nå sover masse! Hurra! Det betyr at jeg får hvilt godt, og føler meg opplagt igjen. Ble veldig glad etter at jordmor var innom i sted og gikk gjennom fødselen med meg. Da jeg ble sydd etter fødselen turde jeg ikke å spørre hvordan det stod til, men i dag fikk jeg vite at de kun hadde sydd klippet i forbindelse med tanga- jeg hadde ikke noen rifter utenom som måtte sys, takk og lov.

Nå kjeder jeg meg såpass at jeg vurderer å vekke babyen slik at vi kan kose litt.. Ta henne med på stellerommet, skifte bleie osv -alt sånn er jo så kos! Nei, bør nok legge meg nedpå og sove litt selv, men det er jo så vanskelig når man er gira!

ORIGINAL: sibo86

Amalie har fått øyebetenndelse[:(]
Hun har gult "slim" i øynene...drypper morsmelk i øynene hennes flere ganger om dagen..heldivis ser det ut som at det begynner å hjelpe[:D]
Synst så synd på stakar prinsessa mi som nesten ikke har klart å opne øynene siste dagene pga. alt "slimet".

det hadde alex og... kjøpte saltvann jeg. det hjelp fortere enn morsmelk.. for det er lit bakterier i morsmelka, så noen \ganger hjelper ikke bare det....

ORIGINAL: Heather

ORIGINAL: Trine23

Hihi- når på mandag var du på SUS? Dersom du hørte ei dame som ropte fælt så var det nok meg [:D][:D][:D]!

De prøvde med sugekopp på jenta mi også, og hun har fått et solid merke på hodet stakkar. Jeg fikk også beskjed at det var en større risiko for gulsott pga det "blåmerket".

Det var deg det ja, jeg hørte? Hehe[:D] (tøyser)

Satt i kantina til barselavdelingen i halv 12 tiden på knipeøvelsekurs

Synes så synd på Julie da hun kom ut med en "stor jødehatt" på hodet etter vaakumet, stakars liten[X(]

Back
Topp