Hvordan går det med dere som ikke har født?

Winkie

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Hei dere, jeg antar det er flere enn meg her inne som ikke har født enda. Hvordan går det med dere? Jeg har termin om tre dager, og jeg kjenner jeg begynner å bli temmelig klar for å møte gutten min nå.

Formen er på mange måter grei, men jeg sover lite på natta og har mye ubehag med kynnere, gangsperre, vond korsrygg, nedpress, menssmerter mm.

Jeg skal til jm i morgen, men det er lite tak i henne, så tviler på at jeg hverken kan bli strippa eller det er aktuelt med vekstestimering - selv om jeg ligger på 90 percentilen på symfysemål, og jeg er redd det er begynner å bli en veldig stor gutt jeg bærer på.

Beklager sytinga - godt å få det ut!
 
Jeg har selv termin 27. juni og tviler på at han er ute før termin... Han ser ut til å trives godt i magen i likhet med storebror som kom en uke over tiden.
Jeg er fryktelig lei nå og klar for neste skritt med babyen på utsiden av magen. Var hos jordmor i dag og alt bra, men er bare å vente til noe skjer her også.
 
Jeg er 2 dager over termin. Helt ærlig synes jeg det er veldig tungt psykisk og jeg er egentlig veldig sikker på at kroppen min ikke kommer til å sette fødselen i gang selv og at jeg må bli satt i gang. Det at det kan være hele 9 dager til gjør meg litt gal. Har voldsomme bekkensmerter, så jeg ser ganske mørkt på maks overtid. Men i bunn og grunn er det viktigste at babyen har det bra og jeg vet at hun kommer ut til slutt, selv om dagene kan bli lange.
 
Jeg er 2 dager over termin. Helt ærlig synes jeg det er veldig tungt psykisk og jeg er egentlig veldig sikker på at kroppen min ikke kommer til å sette fødselen i gang selv og at jeg må bli satt i gang. Det at det kan være hele 9 dager til gjør meg litt gal. Har voldsomme bekkensmerter, så jeg ser ganske mørkt på maks overtid. Men i bunn og grunn er det viktigste at babyen har det bra og jeg vet at hun kommer ut til slutt, selv om dagene kan bli lange.

Akkurat samme situasjon er.. 4 dager over :-( Og vondt!!
 
Jeg er 5 dager over, og begynner å bli temmelig lei! Formen er heldigvis upåklagelig, men det begynner å slite på psyken! Jeg er livredd for å måtte bli satt i gang :( Ønsker virkelig en spontan fødsel, da jeg vet at igangsatte fødsler ofte er lenge og vondere. I tillegg har jeg lite bekken, så jo lengre tid jeg går over jo større vil gutten i magen være når han skal ut..
 
Termin i dag. Tunge dager med lite energi og kvalme. Håper ventetiden snart er over. Håpte å være heldig dette svangerskapet også da eg fødte 11 dager før termin sist. Håper virkelig fødselen kommer i gang av seg sjølv. Kjenner eg kvir meg mer om eg evt må bli satt i gang.
 
Hadde termin i går, formen er heldigvis ganske bra med værre med psyken. Kjenner jeg er bekymret for å gå mye over, og jeg klarer nesten ikke vente på å få møte lille i magen. :) Hjelper ikke at jeg får tusen meldinger hver eneste dag om det har skjedd noe eller snapper der folk sjekker hvor lang tid det tar før jeg åpner.. :shifty:
 
Min termin ble flyttet fra 29. juni til 4. juli og med historie om å føde langt over termin så er jeg ikke mentalt innstilt på at jeg skal gå i fødsel med det første. Ja, kroppen er sliten og driver og modnes for 6 uke på rad, men psyken er heldigvis ikke verst :)
 
Jeg har termin på mandag, men har vel egentlig mentalt forberedt meg på at jeg kommer til å gå litt over. Men begynner det å bli 1-2 uker på overtid er det ikke sikkert jeg er like tålmodig lengre! :bored: Men akkurat nå har jeg laaaang to do liste og er i ganske grei form ☺
 
Termin onsdag 28, så 6 dager igjen. Har belaget meg på å gå over siden jeg er førstegangsfødende, men håper lillevenn vil komme før :) Sover urolig om natten og har sterke kynnere konstant. For min del går dagene greit, men nettene eg pyton når jeg ikke finner comfy stilling i sengen og magen er spent med en aktiv krabat inni.
 
Termin idag, har vært lei en stund pga en del plager og smerter. Hadde tidlig i svangerskapet bestemt meg for å være innstilt på litt overtid, min første kom faktisk på terminen :p Men så var det denne snurrebabyen da, som har vært enormt ubestemt på hvilken vei den skulle ligge... mye tverr, iblant sete og innimellom hodeleie. Derfor har jeg ønsket å bli igangsatt i hodeleie, for jeg er redd for at den skal snu seg tilbake til tverr og bli nødt til å ta keisersnitt. Idag skal jeg inn på føden for å sjekkes og eventuelt bli igangsatt, men jeg kjenner til at legen som har vakt idag er i utganspunktet skikkelig imot igangsetting, så har mine tvil...:(
Håper bare uansett at babyen min blir værende i hodeleie fremover slik at jeg kan føde naturlig uansett når det skjer! Alle i barselgruppa mi med termin samme tid har allerede fått, og det gjør meg enda mer utålmodig...
 
Jeg har også termin i dag, men tviler på at det skjer noe. Jeg hadde er døgn med jevnlige maserier, men de dabbet dessverre av igjen i går ettermiddag. Med en på snart tre år, og svært lite søvn kjenner jeg at dette begynner å kreve sitt. Gudskjelov har jeg en mann som er helt fantastisk.

Jeg var en tur på sykehuset på fredag grunnet mindre liv, men alt stod bra til. :). Gutten er estimert til å være 3800 gr nå, så håper han slipper å bli mye større der inne. Skal på overtidskontroll på torsdag , og skal argumentere veldig for å bli satt i gang da.

Lykke til på føden i dag, Zephyra. Krysser fingrene for igangsettelse. :)
 
Jeg er 5 dager over, og begynner å bli temmelig lei! Formen er heldigvis upåklagelig, men det begynner å slite på psyken! Jeg er livredd for å måtte bli satt i gang :( Ønsker virkelig en spontan fødsel, da jeg vet at igangsatte fødsler ofte er lenge og vondere. I tillegg har jeg lite bekken, så jo lengre tid jeg går over jo større vil gutten i magen være når han skal ut..

Har det skjedd noe enda?
Jeg ble satt igang, og som deg var jeg virkelig imot igangsetting. Var sikker på at det ville ende med maserier i flere døgn, tang/vakuum og til slutt keisersnitt. Men det ble ikke slik. Jeg merket litt murringer etter pille nr 2, men ikke så mye. Vi gikk en tur ut et par timer etter pille nr 2, og da måtte jeg stoppe opp litt for jeg hadde kynnere (trodde jeg). Tilbake i sengen min ble det mer kraft i takene, og ca 3 timer etter pille nr 2 ba jeg mannen om å skaffe hjelp. Da hadde jeg vel 4 eller 6 cm åpning. Det gikk veldig fort, og lille kom til verden etter mindre enn 2 timer siden aktiv fødsel. Det ble heftig etter hvert, men jeg fikk jobbet godt med pusten og fikk gjennomslag for epidural i tide til pressriene. Det ble en mye bedre fødsel enn min første, som startet spontant. Hadde ærlig talt ikke trodd at det skulle gå så bra :)
 
Har det skjedd noe enda?
Jeg ble satt igang, og som deg var jeg virkelig imot igangsetting. Var sikker på at det ville ende med maserier i flere døgn, tang/vakuum og til slutt keisersnitt. Men det ble ikke slik. Jeg merket litt murringer etter pille nr 2, men ikke så mye. Vi gikk en tur ut et par timer etter pille nr 2, og da måtte jeg stoppe opp litt for jeg hadde kynnere (trodde jeg). Tilbake i sengen min ble det mer kraft i takene, og ca 3 timer etter pille nr 2 ba jeg mannen om å skaffe hjelp. Da hadde jeg vel 4 eller 6 cm åpning. Det gikk veldig fort, og lille kom til verden etter mindre enn 2 timer siden aktiv fødsel. Det ble heftig etter hvert, men jeg fikk jobbet godt med pusten og fikk gjennomslag for epidural i tide til pressriene. Det ble en mye bedre fødsel enn min første, som startet spontant. Hadde ærlig talt ikke trodd at det skulle gå så bra :)

Er på dag 8 nå, og det har fortsatt ikke skjedd noe :( Skal på kontroll på sykehuset i morgen, veldig spent på hva de sier!

Så godt å høre at du fikk en fin fødsel, på tross av å bli igangsatt! Gratulerer så mye :) Er så mange skrekkhistorier om lange, tunge fødsler etter igangsetting, så håper jeg får en lik opplevelse som deg om jeg må bli igangsatt!
 
Er på dag 8 nå, og det har fortsatt ikke skjedd noe :( Skal på kontroll på sykehuset i morgen, veldig spent på hva de sier!

Så godt å høre at du fikk en fin fødsel, på tross av å bli igangsatt! Gratulerer så mye :) Er så mange skrekkhistorier om lange, tunge fødsler etter igangsetting, så håper jeg får en lik opplevelse som deg om jeg må bli igangsatt!

Takk :)
Ja det var de historiene jeg hadde hørt og. Kanskje jeg var heldig. Men jeg tror nok at pustingen var avgjørende. Klarer du å puste deg igjennom riene på en god måte så vil fødselen kunne gå raskere og lettere. Blir du anspent så kan det ta lengre tid og gjøre vondere. Så jeg anbefaler virkelig å gjøre en jobb på forhånd :)
 
Har fått time til igangsetting på torsdag, er da 42+0. Jeg hadde vist 2-3 cm åpning allerede, og ble strippet i dag, så håper at han kommer ut før torsdag [emoji4] Jordmor sa at jeg hvertfall slapp å bli satt i gang med hormoner, og at de bare trengte å ta vannet, siden jeg var så godt moden allerede. Ellers hadde mageboeren det bra, så det er litt lettere å slappe av! Krysser fingre og tær for at han velger å komme ut før torsdag!
 
Termin i går og ingen action enda her heller. Så gjør mitt beste for å være tålmodig. Neste "milepæl" er fredag, for da får jeg ringe Ahus og bestille overtidskontroll :p
 
Termin i går og ingen action enda her heller. Så gjør mitt beste for å være tålmodig. Neste "milepæl" er fredag, for da får jeg ringe Ahus og bestille overtidskontroll :p

Må du selv bestille overtidskontroll? Jeg skal til jordmor på torsdag (om ingenting har skjedd) og hun bestiller da overtidskontroll.
 
Back
Topp