Hvordan går det med dere jenter? :)

Prøverpånr2

Blir kjent med forumet
Tenkte det kunne være interessant å vite hvordan andre har det :) Hvordan har dere det? Jobber dere fullt? Sykemeldt? Stor mage? Mye aktivitet i magen? Ferdig handla? Og alt klart til den lille? Hva skal babyen hete?

Jeg har termin helt i slutten av februar, så jeg har 7 uker igjen. Men formen er kjempe bra. Ingen plager nå faktisk, uten om at det er tungt å ekkelt å bøye seg og at jeg blir sliten etter mye stå og gåing :) Er student så jeg jobb bare ekstra i helgene og en ukedag. Men det går helt fint :) Magen er ikke så veldig stor faktisk :p eller folk sier jeg er lita til å være så langt. Men mage målene er der di skal være å babyen er 1% under gjennomsnittet :) Nå syntes jeg det er mere "åling" i magen enn klare spark. Men kjenner bevegelse ofte :) noen dager kjenner jeg mere enn andre. Har endel handling igjen å gjøre. Men vogna og senga er på plass, og endel klær :) Er så usikker på navn. Min samboer vil ha mer tradisjonelle navn mens jeg liker "popis navn"

Jeg har det veldig opp og ned. Noen dager er jeg så trett og sliten, mens andre dager er jeg mer oppegående. 

Jeg er arbeidsledig, så går vel bare hjemme og prøver å finne på ting slik at dagen skal gå litt fortere. Gleder meg veldig til mini kommer, så går nok dagene enda fortere og har mer å gjøre/finne på.

Synes ikke jeg er stor selv, og de fleste sier og at jeg ikke er det, så velger å høre på dem. Mens med min farmor, hun synes jeg er stor:P Har gjerne noe med at jeg ikke er den høyeste:P

Veldig opp og ned med aktiviteten. Noen dager mer enn andre, som du også skriver:)
Har en del små ting igjen, men satser på å få unna masse av det på mandag. Mangler bl. vogna, så den skal bestilles på mandag. Kjenner jeg detter litt ut av hva jeg trenger og hva jeg har i hus liksom:P Veldig forvirrende:P

Vi skal oppkalle mini i magen etter min dødfødte bror som skulle hete Thomas <3

Jeg har termin 7 feb, så nå er det 4 uker og 5 dager igjen ! :-D

Jobber 100% og går ut i permisjon nå den 17. Har masse liv og røre i magen, tror prinsen er lik pappaen sin og snakker og går i søvne, for her skvetter jeg nærmest til om det plutselig blir stille :-P Magen er ikke så veldig stor, men utrolig hvor lite kg som skal til før det blir tungt :-P

Er ganske trøtt og sliten nå, fått litt bekkenløsning og har en god del halsbrann, heldigvis så fungerer lovehearts på meg, så halsbrannen klarer jeg å holde i sjakk ;-) Og så har jeg fått pute på jobb, så nå sitter jeg fint og godt den siste tiden :-P

Her er stortsett alt i hus, mangler madrass til senga og stellebord, så det skal vi få handlet i neste uka, ellers er jeg klar og gleder meg bare til den lille kommer :-)

Vi har termin den 20, jobber 50% nå frem til permisjonen. Merker at kroppen ikke fungerer som før, har en jobb med mye tunge løft og mye stress, og med en stor mage og et bekken som krangle litt, er det blitt en god del vanskeligere å jobbe:) har ikke lagt på meg så mye men babymagen følger kurven fint så da gjør det ikke mye om vekta ikke øker:) Har en aktiv krabat i magen, ikke mye spark men mye 'kryping' og åling spess når mamman skal slappe av;) merker at jeg begynner allerede nå å bli utolmodig, vil så gjerne møte den lille prinsessa våres, synes 40 uker er alt for lenge å vente;) Her har vi kjøpt inn alt av det som skal til lille prinsessa vår. Mangler nå bare ting til fødebaggen min, litt klær til småttisen og stelleprodukter. Som sagt er mor veldig klar til å treffe den lille prinsessa!;) har allerede pakken ned tingene som vi trenger til prinsessa til hjemreisa;) tjihi! Navnet har pappan så stolt valgt, et navn han bestandig har sagt at han skulle kalle dattra si når den tid kom. Så prinsesessa våres skal hete Julianne:)

Er nå 6+3 så ikke så lenge igjen nå  Plages mye med bekkenet og er mye trøtt og sliten, men synes i grunn at jeg har det bra selv om jeg er veldig lei av å være gravid nå.. Jobber fullt enda.. jobber skift så nattevaktene er veldig tung. men har heldigvis bare 3 dagvakter igjen så går jeg ut i permisjon  Magen er akkurat på gjennomsnittet faktisk :) Masse aktivitet i magen for det meste av dagen :) har vel det meste av ting og klær, men mangler enda noen småting :) Navn har jeg tenkt på siden dag 1, men har enda ikke funnet navne jeg ønsker at barnet mitt skal hete.... så stresser litt med det ;) mn må først finne ut om det er en gutt eller jente før vi bestemmer oss helt ;) regner med h*n blir navneløs den første stunden

Her er jeg hjemme hele dagen siden jeg er på aap og ikke hadde noe jobb å gå til da vi flytta hit og jeg var gravid.  Tror vi har det meste i hus. Skal innom vitus i morgen å kjøpe noen flasker å slikt siden dem har tilbud. Bare i tilfelle vi trenger det :) Ellers fikk vi vogn av svigermor som da allerede har vært i hus ett par mnd. Skal bare hente stellebord hos ei venninne, så er alle de "store" tingene klare. Magen her er stor! Og stort sett i veien overalt. Selv om vi ikke har termin før den 14. Ellers så går det greit her, selv om jeg ikke er helt vant med å måtte måle blodsukker å tenke på hva jeg spiser. Heldigvis ikke så lenge igjenn før lillegutt er ute. Og satser da på at dette bare er svangerskapsdia og ikke noe jeg må slite med når han er ute også. Her skal lillegutt hete Fredrik Alexander :)

Har termin 5.feb, så nedtelling er i full gang :) Går egentlig ut i perm 15.jan (er søndag). Jobber 50%, så skal kun jobbe mandag og tirsdag i neste uke så er jeg ferdig :)) Formen er sånn midt på treet. Bekkenet kan ha kranglete dager. Ellers er nattesøvnen til tider spinkel, så det blir godt ved perm at jeg kan sove på dagen :)

Har letet fram utstyr etter storebror i dag + kjøpt noe nye klær. Skal vaske opp klær, sengeklær, trekk til vogn og div. Om en uke eller to blir nok bagen pakket. Jeg liker ikke stress, så vil være ute i god tid:)

Eg har 4 uker og 1 dag igjen :) har termin 4 februar. bare ei uke til eg går ut i permisjon :)
er 100% sjukemeldt, har vert det ei stund no pga bekkenløsning. ellers har eg masse halsbrann og holder på å klikke på det + at eg aldri finner en god stilling verken å sitte eller ligge i.

har ikkje kjøpt inn så masse, for vi har det meste etter vesla. men vi må på loftet å hente alt ned, vaske kler og gjøre alt klart. så må eg pakke fødebaggen og kjøpe madrass til senga.

navn har vi ikkje klart, for vi veit ikkje kas kjønn det er enda :)

Jeg er 36 uker på vei, har vært 40 % sykmeldt de siste ukene, og skulle egentlig jobbet ut neste uke før permisjonen.

Men de siste dagene har jeg blitt så mye verre i bekkenet, og har murringer i ryggen hele tiden, så idag ble jeg 100 % sykmeldt. Har også endel halsbrann...

Litt rart å ikke skulle på jobben på et år nå men, så plutselig :) skal bare innom i morra med sykmeldingen og si hadet og sånn...

Her er både sykehusbagen og storesøsterbagen sånn ca. pakket, alt er handlet inn og klærne ligger klare i kommoden :)

Fikk tre uker for tidlig sist, og vil være klar (slimproppen gikk også for noen dager siden) :)

Jeg har termin 17 februar :)  Ca 6 uker igjen da. Har ingen store plager eller noe, så skal ikke klage. Men begynner selvfølgelig å bli litt tungt da. Er også alene med 2 små fra før, så merker godt at jeg ikke orker like mye sammen med dem lenger. Så skal bli godt å få tilbake kroppen ja :D Jeg ligger litt over den øverste grønne streken på sf-målet. Noen spør om jeg skal ha tvillinger, mens andre syntes jeg har liten mage. Bare jeg følger målene mine så er jeg fornøyd :D

Jeg er student, og skal fortsette å gå på skolen etter at babyen kommer. Så nurket mitt skal tidlig krøkes ;)
Har ikke alt ferdig enda, men stresser ikke. Jeg har det under kontroll ;)
Navnet er nesten klart, og offentliggjør det når han har kommet til verden

Jeg har termin 4 februar og har ca 4 uker igjen:) Begynner virkelig å glede meg til lille prinsen vår kommer ut, se hvordan han ser ut, om han er lik meg eller pappan:)
Begynner å føle meg veldig framtung og plages litt med rygg og en god del med hoftene. Men ellers er alt som normalt her:)

Har nå bare 6 uker igjen :) Her krangler bekkenet som gjør at jeg er 100% sykmeldt frem til jeg går ut i permisjon. Ellers er det litt halsbrann, men klager ikke. Har en prinsesse i huset fra tidligere som holder meg i aktivitet, noe som er både koselig og travelt ;)  Ellers er det meste ( og viktigste ) på plass fra tidligere, har kjøpt litt nye bodyer og strømpebukser, men har ikke storhandla noe spesielt egentlig. Gubben må skru sammen en kommode slik jeg får begynne og vaske opp og legge på plass klær, så da får jeg se hva jeg har og hva jeg trenger mer av. Vi veit vi får jente, så da har jeg jo mye rosa og brukendes fra før :)

Jeg har vært sykemeldt nesten hele svangerskapet pga svangerskaps-hodepine.
Har hatt ca 2 mnd mer eller mindre uten hodepine nå...Helt nydelig!
Var en periode jeg var grusomt sliten...Nå har jeg faktisk dager jeg har ekstra energi og dager jeg bare sover... Prøver å sitte hjemme for det meste. Orker ikke noenting de dagene jeg ikke har energi.. 

Sover ikke særlig godt om nettene...Sånn har jeg hatt det i flere mnd,.
Nå svetter jeg som en gris når jeg sover hehe.
Står opp flere ganger om nettene for å tisse og ta halsbrann medisin.
Knærene mine har sagt ifra for lengst om at denne vekta passer ikke for disse knærene... (Laget på mage veldig mange kilio... Selv om jeg ikke har spist som en gal og heller ikke spist for 2... Er nå den siste mnd jeg har spist endel dritt..en la masse på meg før det.. Nå er jeg HOOOL hehe).
Har endel vann i kroppen...
Det stikker i korsryggen om jeg går mye... Som om jeg får ett sverd i ryggen... Veldig flaut når meg og samboeren var på kafe i går... Ser jo ikke passe dumt ut haha.

Har hatt 2 dager jeg har v'ært veldig uggen og varm.. Trodde det kom til å skje noe da.. Men heldigvis holdt hun seg inne... Jeg har termin 6 feb... Og vi venter en jente!

Har hatt endel tykkt hvitt utflod i det siste. (slimproppen som er på vei til å gå? hmmm.. Aner ikke).

I går kjøpte vi siste resten av alle tinga.. Så nå er alt klart! Ble ferdig med siste klesvask av babytøy osv i går. Nå er det bare stor rengjøringen (som mor og samboer skal gjøre mens jeg ligger på sykehuset en dag)... Og å sette på sengetøy i vogga og i sprinkelsenga... 

Gleder meg så utrolig mye nå!!!!!!!!
=D=D=D

BARE ETT SØRSMÅL... NOEN AV DERE SOM HAR SETT SLIMPROPPEN GÅ?=)

Her er formen i grunn veldig bra. Er vond i ryggen og hoven i beina, men ikkje altfor ille. Har vore sjukemeldt denne veka, men det er pga influensa, og ikkje graviditeten. Har to små veker til på jobb,og så er det permisjon! Merkelig kjensle i grunn, har gått så lenge og venta, og no er me snart i mål! Veldig fint! Og ganske skummelt. Har handla det meste av store ting, manglar berre dyne og madrasser til seng og korg. Men har ikkje handla korkje kle eller handduka, klutar eller noko slikt. Satsar på at mini held seg på plass til eg får permisjon og tid til å fiksa det. Namn er ikkje klart, me veit at det er ei jenta, men det er ikkje så lett å bli einige ;)

Back
Topp