Hvordan går det med dere jenter? :)

Isol

Elsker forumet
VIP
Hadde vært koselig med en liten oppdateringstråd for hvordan det går med alle sammen :)

Så da spør jeg:

Hvordan går det med dere jenter?

Her går det opp og ned. Merker at det er slitsomt å ta vare på en liten gutt når jeg helst vil ligge å sove. Her om dagen ble jeg helt tappet for energi og bare begynte å gråte. Greide ikke å løfta han engang, måtte bare sette meg ned. Begynte så å kaste opp og følte at jeg skulle dø. Var helt forferdelig, men heldigvis var mammaen min der så hun hjalp til :)

Kvalmen er også opp og ned, er to dager siden sist jeg kastet opp, så det er deilig :D Men brekker meg ofte om dagen, så det er litt plagsomt. Også plages jeg en del med svimmelhet, må passe på å drikke nok vann tror jeg...

Ellers har jeg også fått en skikkelig hard kul nederst på magen! Kan det tenke seg at det er babymagen som kommer? Den virker så annerledes enn oppblåst-magen min, men det er vel helst ønsketenkning :p

Må også si at jeg sliiter med å finne mat for tiden, har sååå lyst på spekemat, skulle ikke vært mulig! Men klarer å holde ut, håper jeg glemmer hvor godt det er snart :)

Er også veldig morsomt å se hvor mye besteforeldrene gleder seg og har allerede begynt å planlegge hva som skal kjøpes inn av uteleker, hva de må kjøpe inn av ekstra stoler, senger osv, synes det er sååå koselig jeg :)

Etter blødningene jeg hadde har jeg faktisk begynt å kost meg med i svangerskapet. Før hadde det liksom ikke gått opp for meg, men nå når jeg trodde jeg var på gang med å miste merket jeg hvor mye jeg ønsket dette barnet. Så nå merker jeg bedre at jeg faktisk er gravid :)

Liten(lang) oppdatering fra meg ;p

Går overraskende bra her. Har ferie og ingen unger fra før å passe på, bare en kjæreste som duller med meg så da kan man vell ikke klage.

Kvalmen var innom i uke 6, men har omtrent forsvunnet. Nesten som jeg er bekymret. Men skal vell bare være glad for at jeg ikke er plaget  Tror ikke graviditeten går helt opp for meg før jeg får den bekreftet av lege, eller når jeg får se den på UL.

Her går det greit, kjenner jeg er mer sliten denne gangen nå som jeg har ei fra før. Samtidig så er jeg inne i en periode hvor tiden går såå tregt!!? Ser fram til at pappaen skal ha et par uker ferie, trenger litt avlastning kjenner jeg!

Her går det egentlig greit. Får ikke i meg frokost lenger da, så prøver å få i meg ei banan:) Ellers så kommer ryddedilla i ny og ne...Kroppen sier fra...I går når sambo kom hjem fra jobb, så gikk jeg som om jeg snart skulle føde :( Fikk sykt vondt i ryggen, så prøver å ikke gjøre så mye i dag :( Selv om det er vanskelig :P

Det går opp og ned, noen dager føler jeg meg kjempe bra. Andre dager er jeg kjempe kvalm. Heldigvis har jeg kun spydd en gang, for noen uker siden. Slike SeaBands og noen tørre kjeks på nattbordet som er det første jeg spiser på morgenen har hjulpet utrolig. Ellers merker jeg at jeg er kjempe trøtt, sover 10-12 timer hver natt for å føle meg opplagt. Merker godt at magen vokser, mye stikkende følelser som minner om mensen og eggløsning. Men heldigvis ikke konstant. Det gjør veldig vondt å nyse :P Gleder meg til kjæresten min kommer hjem, han har vært å jobb ganske lenge, så har gått gjennom alle disse forandringene alene, merker at det hadde gjort godt å hatt noen å legge seg inntil når ting er som verst. Mat er jeg ikke særlig glad i for tiden og sliter litt med å spise nok...Bortsett fra det, er det som jeg har skrevet i en annen tråd fått soppinfeksjon :/ Ryggen er bedre, men ikke bra:) Egentlig så er jeg bare veldig fornøyd og nyter alle forandringene med kroppen, både positive og negative. Puppene som blir større, magen som forandrer seg, streken på magen som kommer, det er bare heeeeelt nydelig å tenke på at det vokser noe inni meg  :) 

Hvordan går det med DEG da minibolle???

Bortsett fra en sikkelig forkjølelse som kom rett før helga, etterfulgt med tørrhoste og lett feber er alt i orden. Ikke like trøtt som før og kvalmen ser ut som smått er på vei tilbake:) Har fått hostesaft idag som legen skreiv ut. men er fortsatt litt usikker om jeg tør å ta den. har klart å holdt meg unna alt av paracet og div:)

Generelt veldig bra her:)

Her går det også bra tror jeg... har hatt litt brunlig utflod de siste dagene, men jeg tar det med ro. Har så klart vært litt tårete pga det men har googla meg fram til at det er veeeldig vanlig.

Ellers så er puppene mega ømme, er vondt bare å bøye seg framover.
Litt uggen form, men det går seg til.
Har lite matlyst for tiden, finner ingenting jeg vil spise så her går det mest i frukt.

Har ligamentsmerter from hell!
Kjenner godt at livmoren vokser og drar i bånda. Var så ille her for noen uker siden at jeg måtte dra til legevakta, men alt var fint. Fikk UL og så hjertet som banka :)

Håper bare alt går bra og at den lille tangsprella blir der inne til i slutten av februar og kommer hel og fin ut :)

Formen er utrolig mye bedre per i dag enn for bare en uke siden. Var fryktelig kvalm, og er fremdeles litt kvalm til tider, men leste på nettet at man må være flink til å spise lite og ofte og det funker!! Jeg spiser hele tiden føler jeg :p Og sambo ler av det og påpeker at jeg er gravid hver gang jeg spiser... Var hos legen i går og han kjente etter og sa tørt "her er det barn ja". Er bare mot slutten av uke 7 så er kun oppblåst uten gravidmagen. Har følt meg gravid forsåvidt pga kvalmen, men sambo viser mer glede nå etter at legen bekreftet ting :)

Her går det greit. Er trøtt som fy og noe kvalm, men skal ikke klage.. Gleder meg til ul om 3 uker, da er jeg 11 uker. etter den tenkte vi å si det til folk. Det blir godt. Blir litt mer virkelig da 

er så trøtt om dagene....!! Huff......! Gleder meg til energien vender tilbake|!! Ellers står det veldig bra til!! 

Det går supert! Trøtt som fy! Men det er det eneste , så jeg er fornøyd med den! :)
Venter jo nr 2, så jeg er mye mer avslappet denne gangen , leter ikke symptomer eller noe, det er deilig! :)

Jeg har det helt supert, skal ikke klage. Er trøtt, men det er jo nesten alle, så jeg prøver å legge meg tidlig. Har kanskje ikke alltid like mye tolmodighet med Ask som blir 3 i oktober, og da får jeg fort dårlig samvittighet.
Gleder meg til ferie som starter på fredag etter jobb, skal bli deilig med 4 uker.
Skal på tidlig UL neste torsdag, så jeg gleder meg veldig til det.

Akk jeg er så urkvalm :( Veksler mellom å spise,sove,spy og ligge rett ut.
Huset ser ut som om noen har kastet en bombe inn og lukket igjen døra. Og jeg misstenker at jeg snart slipper opp for rene klær :(
Håper magisk jeg blir kvitt alt skitt og møkk som kommer med denne graviditeten snart. Jeg har om ikke annet endelig sluttet å blø og det er jo en gave i seg selv:) Skjønner ikke hvorfor man skal blø når man er gravid.... Trøsten er jo at om jeg ikke hadde blødd hadde jeg sikkert ikke vært 2 ganger på Ul for å se den lille sprella mi;)

Her er formen ganske laber er jeg redd. Er vanvittig kvalm heile døgnet. Har et par timer på ettermiddagen som er litt bedre, ellers ligger jeg for det meste, noe som heldigvis gjør at jeg spyr mindre. Men om jeg beveger meg for mye går det veldig dårlig. Sånn er det, sånn var det sist, og sånn kommer alle mine svangerskap antagelig til å være. Gleder meg til februar og til den lille kommer ut!! Det som er fint er at jeg er veldig glad for å være gravid, og gleder meg veldig til magen blir stor, babyen begynner spare og ikke minst til å bli kjent med den lille når den kommer :) Så om jeg må være dårlig og sykmeldt noen måneder nå, so be it! Det eineste som gjør mæ litt småtrist er at jeg gjerne skulle orka å leike mer med min datter på 2 år, og kose meg sammen med henne. Nå står jeg med bøtta ved siden av om jeg må skifte bleie, brekker meg og spyr, og hun ser skeptisk og nesten litt redd ut stakkaren. Hun skjønner lite av det enda. Men håper på fine dager mot slutten av svangerskapet!! 

For et klageinnlegg. BEKLAGER, men det er sånn mine dager er for tida. Og selv om det er et slit så er jeg veldig glad for at det vokser en liten baby inni meg!! :) 

Jeg er overlykkelig til nå denne gang...med di to andre så var jeg mye dårlig.Denne gang merker jeg nesten ikke at jeg er gravid,bare litt trøtt av og til men ellers ingenting. Jeg må nesten bare nyte denne stunden siden jeg sliter til vanlig med lavt blodtrykk,og da når jeg blir gravid så svimer jeg mye av og er uggen...og så kommer di fæle kynnerne i uke 12-14 som varer til jeg føder...så denne stunden som er nå må jeg bare nyte:)

God bedring til alle som ikke føler ser bra!! Tenk på alt det gode som vi får ut av dette :D

Hei hei

Her går d bra :D Tanken på at jeg er gravid har ikke gått helt inn enda :p Er nå 10 uker, og har hatt 3 dager uten å føle noe kvalme eller noe. Sykt rart, men samt deilig <3 De 3 siste dagene har jeg nesten ikke merket at jeg er gravid, noe som skremte meg litt :/ Men har hørt at d er normalt.

2 uker til vi får høre hjertet <3 Gleder meg masse <3

Håper alle jenter har det veldig bra :D

Hei hei:) veldig bra:) Var sliten dem første ukene, små svimmel i uke 7, men nå er det ingenting:D Gleder meg til UL så det går opp for meg/oss:p

Back
Topp