Hvordan går det med dere?❤️

Vela❤️

Forumet er livet
Marsipanene 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hvordan går det med dere både fysisk og psykisk? Hvordan ser hverdagen deres ut nå?:)

Her er jeg hjemme med ettåringen (er arbeidssøker på dagpenger så var allerede hjemmeværende) mens mannen jobber. Merker kroppen og hodet er sliten av å ha henne hjemme hele dagen, men er veldig koselig også:Heartred Her går vi tur med naboen og hennes datter hver formiddagen og er en tur på lekeplassen på ettermiddagene nå så de får sett andre barn og får i tillegg litt frisk luft og avbrekk fra å være inne. Kjenner det hjelper med disse to turene ut om dagen:happy: Må også innrømme at det blir mer Barne-TV om dagen nå.

Her merker jeg ikke at jeg er gravid (sett bort ifra at magen har begynt å komme). Har hjemmekontor i disse tider, og merker at hodet ikke er helt vant til det. Merker også at hodet vil mer enn kroppen, så kommer meg ikke ut på di samme skiturene som jeg har brukt å vært på. Derfor blir det tur etter veien flere gang for dag med hundene ;)

Jeg er så sliten og trøtt hele dagen. Har hjemmekontor fra barnehagen med jentungen hjemme. Hun er 6 år, men er vandt til å bli underholdt hele tiden. Nå passer ikke boblebuksa mi lengre, så da blir det dårlig med utelek. Jeg kan sende henne ut for å leke alene, men hun vil ikke. Hun vil ha meg med. I dag laga vi hytte av putene i sofaen og stolene fra spisebordet. Jeg kom meg nesten ikke opp av gulvet da jeg skulle på do. Etter det sovna jeg på sofaen en times tid før jeg måtte opp å gjøre litt jobb-ting. Mannen jobber i Vinmonopolet, så han må jobbe hver dag da ca 80% av kollegaene hans er i karantene. Folk handler fremdeles vin og sprit.

Er i hjemmekontor-bobla sammen med datteren på 2,5. Jeg er heldigvis rask til å lese og sånt, så gjør unna arbeidsoppgavene (stort sett faglig oppdatering) på kveldstid kvelden før de «skal» gjøres, eventuelt gjør det ferdig før ungen står opp. Så tar jeg en liten runde med verneombudsarbeid mens hun ser film/serie. Blir ikke 7,5 time, men så har jeg tilrettelegging grunnet kvalme og sånt så er ikke bekymra for det. Formen er veldig varierende men jeg merker at det er mer stabilt å "bare" være hjemme. Å være hjemme med en sta toddler derimot, gjør ikke underverker for psykisk eller fysisk helse. Mannen tar legging ca 75% av gangene siden han er på jobb 7-16 og jeg trenger en luftetur for meg selv på kvelden :hilarious: håper på litt bedre vær så vi kan være mer ute. Begynner å kjenne murring i bekkenet så begrenser løfting og andre fysiske utskeielser for å utsette bekkenløsning til hun kommer seg i bhg igjen :hilarious:

Hjemme med gutten på 1,5 år. Koselig, men og slitsomt. Er ute og leker med han flere timer hver dag, det hjelper på formen. Må ut i frisk luft. Går også en tur på 30-60 min daglig alene (mannen har hjemmekontor og avlaster litt) for å holde hodet og bekkenet i sjakk. Jeg syns denne situasjonen vi alle er i med corona og det å ikke vite hvor lenge det vil vare osv er ganske tøft skal jeg være ærlig.

Hjemme med snupp på 3 år. Bekkenet begynner å krangle,men jeg prøver å ta hensyn samtidig som jeg skal aktivisere en liten aktiv kropp. Så vi er MYE ute,både på lekeplass (med færrest mulig andre barn), går tur i skogen, drar på sykkeltur.. Orker ikke være inne,da gror vi fast.
Jeg er 100% sykemeldt av diverse årsaker,så sånn sett er vi heldige i og med at jeg kan passe lille mens mannen kan jobbe (han kan ikke ha hjemmekontor). Men håper det går over snart den deigen her!:p

Æser ut, er mye trøtt og får svimmelhetsanfall av og til. Har en viss grunnkvalme i bakgrunnen hele tiden, og sliter litt med ørven smak i munnen hele tiden :p Ellers suller jeg hjemme med vofs og husarbeid :)

Nå er det endelig blitt litt bedre vær, så i dag får vi kommet oss ut. Ettersom jeg ikke lenger får boblebuksa mi på, så er det fint med litt mildere vær, så jeg bare kan ha ei lang boblejakke på. Vi skal gå tur til ei fuglekasse i skogen i dag. Vi bruker å legge fuglemat der av og til når vi går på tur. Satt på gulvet å leka i går, men det angret jeg fort på, da jeg ikke kom meg opp. Har svake håndledd der jeg mister følelsen ofte, så jeg kan ikke akkurat løfte meg opp med hendene. Tok i overkant av 15 minutter før jeg endelig kom meg opp av gulvet. Dumme bekken. Håper litt turgåing kan hjelpe på.

Her går det ganske bra:) er hjemme med barna på 5,7 og 9. Syntes det går greit, de har skolearbeid og minste syntes det er gøy med oppgaver på salaby. Hun har knekt lesekoden idag, så det var stor stas.
Vi har hatt og har sykdom så vi har måtte holde oss inne, det har nok vært litt tungt for barna, men syntes de er så flinke til å leke sammen :)

Ellers har jeg ikke så mye plager nå, merker bare det litt i rygg og hofte hvis jeg blir stående mye

Sykmeldt pga graviditetet. Prøvde meg på jobb men går rett til oppkast med engang jeg gjør mer enn å bare slappe av :( så her går dagene på å smårydde litt og avslapning:happy: Merker jeg er inne i en periode der jeg sover dårligere på natten igjen.

Hjemmekontor med 2åring, far har også hjemmekontor. Koser oss og er mye ute. Kjenner meg fortsatt mye sliten og trøtt, selv om det har blitt bedre. Svangerskapskontroll i morgen, og håper å slippe forkjølelse innen den tid for 2åringen er litt snufsete. 5 uker siden sist kontroll, så føler det er på tide å få hørt hjertelyden nå. Prøver å ta alt med knusende ro, men uvissheten for tiden stresser meg litt. Får bare ta en dag av gangen :-)

Hjemmekontor med 2åring, far har også hjemmekontor. Koser oss og er mye ute. Kjenner meg fortsatt mye sliten og trøtt, selv om det har blitt bedre. Svangerskapskontroll i morgen, og håper å slippe forkjølelse innen den tid for 2åringen er litt snufsete. 5 uker siden sist kontroll, så føler det er på tide å få hørt hjertelyden nå. Prøver å ta alt med knusende ro, men uvissheten for tiden stresser meg litt. Får bare ta en dag av gangen :)
Vært på kontroll enda? Hvordan gikk det isåfall?

Her går det veldig mye bedre nå. Ikke hatt noen småblødninger på 2 dager ❤ bekkenet er litt lettereog har mer energi. For min del har jeg vært heldig mtp det å ha barn hjemme. De er jo såppass store at de ordner seg selv. Det er kjipt og rart men blir litt spilling, nettshopping og tv innimellom alt skolearbeid.

Er hjemme med en 2åring. Fint det, veldig kjekt å kunne se han utvikle deg for hver dag. Men jeg kan ikke sittestort på gulvet, da klikker bekkenet.bekkenet i dag har vært helt ute å kjører, så utrolig mye vondt.magesmerter som blir værre og værre, men ingen vet hva er eller hvorfor jeg har. Men baby har det fint, men jeg er bekymra. Mye hodepine, så nå ønsker jeg helga velkommen,men sambo kommer hjem snart

Vært på kontroll enda? Hvordan gikk det isåfall?

Takk som spør :-) Jordmor ble syk, men fikk legetime dagen etter. Alt var fint og fikk høre hjertelyden. Kjenner også spark fra babyen nå fra tid til annen, det er stor stas :love7 Spent på om oul går etter planen! Nå er vi forkjølet alle tre her, men godt det kom nå og ikke i tiden rett før oul.

Back
Topp