Hvordan går det med deg? :)

Sjokoladekaka

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg ble litt inspirert av en tidligere tråd på forumet og fikk lyst til å spørre dere det samme :)

- Hvor langt er du på vei?
- Hvordan er formen din for tiden?
- Jobber du fremdeles 100%?
- Er du godt i gang med babynestinga?
- Noe kjekt du har kjøpt på nettet som du vil tippse om?

Jeg kan jo starte med å svare :)

29 + 4

Formen er helt ok. Har vært en del trøtt de siste dagene, kvalm og sliter litt med bekkenet

Nei, har gått ned til 50% på grunn av bekkenet.

Jeg er godt i gang! Har handlet inn en del ting, barnestol, barnevogn, utstyr til badet. Må bare vaske alt og organisere det på et vis..

I dag kjøpte jeg noen kles-delere til skapet. De så litt kjekke ut, se link:
https://www.ebay.com/itm/Woodland-A...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Så gøy :-)

30+5

Formen er fin :-) KJenner at det blir tyngre til bekken og rygg, men det er jo ikke så rart.

Jeg er delvis sykmeldt, men jobber tilnærmet 100 % med hjemmekontor. Sykmeldingen er ikke svangerskapsrelatert, så har egentlig ikke noe med det å gjøre.

Nja.. Vi har alt av utstyr, klær osv. klart etter storebroren. Jeg har sortert babyklærne i størrelse, og satt det klart til vasking på vaskerommet. Så må vi lete frem alt utstyr i kjelleren og montere, vaske osv. Men vi har holdt på med et stort husprosjekt de siste ti månedene. Har bygget på en hele etasje (hevet taket, gjort om fra 70-tallshus til funkishus), og de nye soverommene blir oppe i 2. etg. Er to-fire uker til vi kan ta i bruk nyetasjen enda, så da blir det nok innspurt med innredning av soverom og diverse.

Siden vi har alt fra før har jeg ikke kjøpt noe på nettet enda. Men må ha en ny babycall, og ser Jollyroom hadde en på tilbud, fikk anbefalt den i forrige termingruppe (Topcom).

32+0
Fysisk er formen egentlig ganske fin[emoji4] Litt trøtt, og merker at ting blir litt tyngre. Ellers så herjer halsbrannen mye mer nå.
Jobber kun 30% grunnet mye stress rundt tidligere svangerskap og at dette ble et risikosvangerskap.
Ja, barnerommet er klart og mangler kun bilstol av det mest nødvendige
Følg med på kjøp og salg sider, mye som kan kjøpes fint brukt til en billig penge[emoji4]

Last edited:
31+5

Formen er ganske bra. Kjenner det blir tyngre og enkelte dager kjennes det i rygg og bekken, men ikke avskrekkende enda.

Ja

Føler vi har fått på plass det viktigste i allefall

Kommer ikke på noe farta

Hvor langt er du på vei?
29+0

Den er nokenlunde grei. Blir fort sliten og trøtt. Men er veldig glad for at bekkensmertene er bedre etter god tilrettelegging på jobb.

Jobber i utganspunktet 50% natt, men har gått over på dag. Jobber mine 50%

Tja.. Har vel egentlig det mest nødvendige. Mangler kanskje litt klær i dei minste størrelsane.

Hmm.. Kjem ikkje på noko i farten!

Hvor langt er du på vei?
28+6

Veldig opp og ned. Har symfysebekkenløsning? og kjenner det godt, noen dager er verre en andre. Da er det så vondt at jeg trenger feks hjelp til å komme meg opp av sengen, og klarer nesten ikke løfte beina når jeg går så subber avgårde.. :/

Jobber fortsatt i 100%, men har veldig god tilrettelegging på jobb. Men kjenner at på de verste dagene så begynner det å bli vanskelig å fullføre jobben. Så mulig jeg må få en sykemelding etterhvert.

Vi har de største tingene klare fra nr 1. Vi mangler vel bare en ny madrass, litt klær og praktiske ting som stellesaker, bleier osv.

Det eneste jeg har kjøpt på nett var noen klær til babyen og storebror på KappAhl da de hadde tilbud :P

Veldig opp og ned. Hadde nylig en hel dag med kvalme og oppkast, men jevnt over kvalme i forbindelse med måltid. Blir ellers fort sliten og trøtt, men skal ikke klage på noe annet enn kvalmen.

Sykemeldt 100%.

Jepp! Fikk nettop vogn i hus[emoji173]️ Mangler bare litt småting nå!

Har ikke handlet mye på nett, liker best å se varene ordentlig før jeg kjøper[emoji28]

Hvor langt er du på vei?
28+4
Litt opp og ned, mye vondt i bekken og rygg.
Ja
Ja har det meste klart. :) kremer, bleier Ol mangler, men det gjør jeg klart når det nærmer seg :)

30+4.

- Hvordan er formen din for tiden? Plages med vondt bekken, vond rygg og senebetennelse i det ene benet.

Nei, er sykemeldt 100%.

Ja, har det meste etter storesøsteren klart. Mangler bare litt klær. Ikke alt lillebror kan bruke etter henne.
Og bleier etc. kjøper vi når det nærmer seg.

Ikke akkurat nå [emoji4]

Så fin tråd :)

30+5 idag

Jeg har vært veldig med relativt grei form stort sett hele veien, men den siste måneden/halvannen har ting blitt tungt. Sliter med bekken, ryggvondt, kvalme og generelt uopplagt. Føles ut som om hver dag er å springe maraton.

Trappet nettopp ned i 50% og kjenner det hjalp godt på bekken, kropp og psyke :)

Syntes vi er godt i gang! Mangler noen innkjøp, men alt er skrevet nitidig opp på lister og blir kjøpt inn fortløpende. Vasket babyklærne å lagt dem på plass i kommoden også:angelic:

Ikke som jeg kan komme på akkurat nå!

Hvor langt er du på vei?
29+2

Litt opp og ned. Sliter en del meg mye med det de tror er utvidet nyrebekken og karpalltunnelsyndom.

Er arbeidsledig (under avklaring)

Har egentlig alt klart fra forrige gang, så mangler mare å kjøpe inn litt bleier og Baby brezza

Har ikke handlet noe på nett.

29+2 :D

Formen er veldig opp og ned. Den ene dagen er jeg i fantastisk fin form, og andre dagen i dårlig form. Føler meg veldig klar til å bli ferdig med svangerskapet! :cool:

Har vært sykemeldt siden uke 12, så har ikke vært i arbeid på lenge! Veldig uheldig med skikkelig bekkenplager, som bare har blitt verre og verre! :confused:

Vi begynte ganske tidlig med å handle inn klær og utstyr, så vi var også ferdig ganske tidlig. Mangler kun base til bilstolen, men den er bestilt og venter på oss i butikken. Ellers mangler vi bare en del småting og pleieprodukter til babystell. :rolleyes:

Har ikke handlet noe på nett, og heller foreløpig ingenting å tipse om! :p

Hvor langt er du på vei?
28+3

Hvordan er formen din for tiden?
Bortsett fra plager med bekkenet som går litt opp og ned i perioder, så er formen helt super:)

Jobber du fremdeles 100%?
Nei. Får svangerskapspenger nå og har vært sykemeldt siden januar pga bekkenet. Jobber i barnehage og det ble vanskelig med tilrettelegging der.

Er du godt i gang med babynestinga?
Har tatt vare på alt som storesøster brukte så har egentlig ikke hatt behov for å kjøpe inn noe nytt, bortsett fra noen plagg som man ikke har klart å la være å kjøpe. Ellers så har jeg fokusert på å få ryddet huset rom for rom slik at ingenting må gjøres når babyen kommer.

Noe kjekt du har kjøpt på nettet som du vil tipse om?
Bbhugme ammepute! Den har virkelig berget nattesøvnen når jeg har vært dårlig i bekkenet. I tillegg blir den helt super å ha når baby kommer. Fikk tipset fra min beste venninne som har den og jeg ser at hun bruker den hele tiden.

Back
Topp