Hvordan går det med de som har lavt blodtrykk?

caracara

Forumet er livet
Her er det fremdeles veldigt lavt... I følge jordmor da., tror det var 100/55 eller omvendt, vet ikke hva verdiene står for. Merket det godt i dag da jeg var på en bytterunde i byen, hadde nok en for varm genser på, lite drikke, varme butikker... :S Er ikke den samme enda, trøtt og sliten ;) Merket også i dag at babyen i magen ikke har rørt så mye på seg, men det er liv :)

Er 35+2 :)

Jeg har også hatt veldig lavt blodtrykk hele svangerskapet. Ved 32 uker lå det på 90/60. I tillegg har jeg blodprosent på 9,2 (også veeeldig lavt) så må ta jerntabletter. Merker det veldig veldig godt. Har egentlig ikke energi til å gjøre noe som helst, men tvinger meg selv til å røre på meg litt iallfall. Idag har jeg vasket babytøy, sengetøy og dyner og jeg er helt utslitt nå... Heldigvis er det ikke så lenge igjen :) Håper det retter seg etter fødselen sånn at jeg kan bli meg selv igjen :)

100/55 er riktig, men det er da ikke så lavt? Mitt er 100/60 nå, har holdt seg der i flere måneder (kontroll annenhver uke). Var 85-90/40 i første trimester, da var jeg rimelig svimmel og uvel og besvimte stadig. Masse fine blåmerker. Har 100/50 som snitt når jeg ikke er gravid.

mitt har vært rundt 90/60 hele svangerskapet. kjente en del til det i starten at jeg ble svimmel når jeg reiste meg fort opp, nå merker jeg ingenting til det. Jordmoren min sier det er helt fint og stabilt:)

Fint BT det :) mitt har ligget på 120/65 ca :) kanskje litt lavt overtrykk til den, 115-120 er fin fint vertfall ;)

* Lillesøster ventes 19 august *

Det har vært lavere, ved sist kontroll var det 100/55 om jeg husker rett :) Har ikke merket så mye til det, utenom i dag... Hvis det kan skyldes blodtrykket, da. Hadde òg lav blodprosent ved kontrollen før den jeg hadde sist :S
Ja, går det ikke tilbake til normalt etterpå? Får håpe det, hehe :) :) tenk at vi snart har hver våre små!

Bør ikke bli lavere nei, så kan gidt hende du får dager med lavere som gjør at du kjenner det. Håper du slipper å plages med det.

* Lillesøster ventes 19 august *

Back
Topp