Hvordan går det med barnehagebarna?

Moradi

Forumet er livet
VIP
Septemberlykke 2015
Kristoffer begynte denne uka, og det har godt bra til nå [:)] Han begynner å gråte hvis noen hyler for høyt, men det er vell noe han må venne seg til.. Tåler jo at hunden bjeffer høyt så [;)] Er glad for at han går i barnehagen som mamma alltid har jobbet, for da føler jeg meg mye tryggere [:)] Og så er det bare 8 barn på avdelingen [:)][:)] Han skal kun gå et par ganger i uka frem til han er ti måneder siden pappaen har permisjon nå [:)]

Har gått veldig bra her også.. Gråt litt i går da det var en annen som gråt veldig. Kommer også bare til å gå av og til i begynnelsen. [;)]

Har lest at hvis et barn skriker når andre skriker så tyder det på empati [;)]

Er spent når vesla her skal begynne på barnehagen. Jeg lurer på en ting, hva kjøpte/har dere dere av barneutstyr til barnehagen?

Her har alt gått kjempe bra.
Ingen gråt av noe slag. Men blir veldig rett når noen roper, for det er han ikke vant til.
Spiser kjempe godt med brødskive i barnahagen, sover også godt.
De sa at hvis de neste 3 barna som starter, som også Er på Elias sin alder er like enkle blir dette en lek [8D]

Hehe, han er så søt også når han kommer med den leppa når han blir redd [8D]

Jeg har kjøpt vinterdress, regnsdress (str 74), regnsklær (str 86), fleeceklær (siden han har eksem og ikke kan bruke så mye ull), stonz, og så har vi en hylle med bleier, våtservietter og ekstra klesskifte til han. Frokost, lunsj og ettermiddagsmat får de i barnehagen så slipper å ha noe mat med til han utenom mme-pulver [:)]

mi begynner på mandag:) Er kjempespent..
men blir bare å gå litt i ny og ne-og begynne nesten full fra 1 okt(da pappaen skal være hjemme 1 dag i uka med tuppa:)

Ca 1 måned til Alexander skal begynne i bhage - han skal bare gå 50%. Liker slike tips som dere andre har om hva vi bør kjøpe av klær og hva som han bør ha med seg i barnehagen. Har ikke hatt noe møte eller fått noe info fra barnehagen enda. Jeg har til nå kjøpt en reimatec parkdress sak, men må vel investere i regnklær utenom også tenker jeg.

ORIGINAL: tripptrapp

Har lest at hvis et barn skriker når andre skriker så tyder det på empati [;)]

Er spent når vesla her skal begynne på barnehagen. Jeg lurer på en ting, hva kjøpte/har dere dere av barneutstyr til barnehagen?

Det er min datter et levende bevis på[8D]

På hvert babytreff vi har värt på har hun koret med om en av de andre har begynt å gråte. Leppa dirrer helt til den ramler ned i hylgråt[;)]

ORIGINAL: Moradi

http://www.ml-dk.dk/group.asp?group=1463
Kan anbefale denne siden hvertfall, men må huske å ikke handle for over 200kr hver gang sånn at dere slipper toll [:)]

TAKK! Endelig fant jeg billige ting til barnehagestart [:)]

ORIGINAL: lillivanilli90

Emilie begynte i bhg for 2 uker siden, og det går kjempe bra:)
Vi prøver å korte ned dagene med at besteforeldrene henter henne tidligere noen dager osv. Hun trives veldig godt, men blir veldig sliten. Men det går vel seg til :)

Det går seg til. Er mye inntrykk i begynnelsen. Men de vil jo alltid være litt slitne etter bhg. Mange som har mye program leking turer osv.

Hadde besøk av det ene dagbarnet jeg skal ha og vesla ble litt sjalu, og ble litt baby. Skal ikke dele på leker, Men det er jo også bare det stadiet hun er i. Skal ha det andre har [:D] Er spent på hvordan det blir fremover.  

det har gått bra, mn u har kje spist så masse... u har kje ti t å sitta i ro, og når u sitte iro så e u travelt opptatt med å herma itte dei andre ungane (og deretter le).

Kjenne eg har dårlig samvittighet itte eg takka ja t 90% stilling som lerar, for u må begynna å gå alle dagane fra dag 1. Men får kje så lange dagar heldigvis.

Så konklusjon e at d går bra m Elisabeth, mn ikkje så bra m mammen:-/

Tusen takk for liste Moradi, har slitt litt med å pakke sekken;))

Em er i barnehagen fra 09 til 15 hver dag og stor trives. Med en gang hun er overlevert så vinker hun hade.... Og hun gjør det samme da jeg får henne, da vinker hun hade til de ansatte...

Em gjør det kjempebra er flink. Smiler som sola da jeg henter henne og sutrer litt hvis jeg ikke tar henne opp fort nok. Da klatrer hun opp beina mine =D Ellers så liker ikke Em at de andre tar på henne, men det har vel løst seg, tenker jeg...

Bhg åpnet den 02 aus, så hun har gått der i 3 uker, og det er ikke alle som har begynt der ennå, av 8 barn, så det kan bli litt tråkig når alle kommer til mandag, som jeg regner med.... men d går nok bra.. Jeg får sitte sammen med henne på mandag litt for å hilse på de andre og slik at de ansatte får litt tid til å bli kjent med de nye også...

Merethe

Så bra å høre [:)] Ser jo de barna som er på avdelingene for de "store"; de storkoser seg i barnehagen og vil nesten ikke hjem når foreldrene kommer for å hente dem [:D][:-]

imorgen skal vi i bhg.. både mammaen og pappaen skal være med imorgen. håper det blir vellykket:)

Kristoffer begynte denne uka, og det har godt bra til nå [:)] Han begynner å gråte hvis noen hyler for høyt, men det er vell noe han må venne seg til.. Tåler jo at hunden bjeffer høyt så [;)] Er glad for at han går i barnehagen som mamma alltid har jobbet, for da føler jeg meg mye tryggere [:)] Og så er det bare 8 barn på avdelingen [:)][:)] Han skal kun gå et par ganger i uka frem til han er ti måneder siden pappaen har permisjon nå [:)]

Hahah LUUUUURER på hvem du sikter til? xD
Som du sikkert har fått med deg så stortrives RK i barnehagen :P Ville jo nesten ikke være med meg når jeg var der med han første dagen, bare farta rundt og utforsket alt:P, 2 dagen var pappaen med ham, men vil tro det gikk fint da også :P, og 3 dagen var han alene heeeeele dagen og det gikk jo over all forventing:P

Tror jeg har den fødte barnehage gutt, bortsett fra når han skremmer stakkars Kristoffer da :P

ORIGINAL: Mitsukai

Hahah LUUUUURER på hvem du sikter til? xD
Som du sikkert har fått med deg så stortrives RK i barnehagen :P Ville jo nesten ikke være med meg når jeg var der med han første dagen, bare farta rundt og utforsket alt:P, 2 dagen var pappaen med ham, men vil tro det gikk fint da også :P, og 3 dagen var han alene heeeeele dagen og det gikk jo over all forventing:P

Tror jeg har den fødte barnehage gutt, bortsett fra når han skremmer stakkars Kristoffer da :P

Haha, det er faktisk MYE hyling og skriking da. Hun ene hyler hver gang noen nermer seg dukkevognene (3stk) for ALLE er hennes, og så er det litt knall og fall, og barn som skvetter av andre barn, og barn som gråter for de ikke vil spise maten sin.. ja.. så stakkars kristoffer [8D]

Back
Topp