Hvordan går det med barna dere nybakte mødre?

romallina

Blir kjent med forumet
Hei til alle!


Jeg er ei "september mor" og jeg vil hilse på alle 2005 mødre og spørre hvordan går det med barna dere.

Min gutt vokser fint.Han sover ikke hele natta ennå [:(], men vi har det kjekt.
Jeg fullammer han og han spiser hele døgnet rundt.Det er ikke rart at han har blitt ca. 6.5kg.[:)]

Vil ikke ha smokke eller flaske, bare Mammas Bryst....[:)][:)]


Håper at alt er bra med dere og.

Stor Klem.
 
hei hei [:D]
er " august mamma" jeg da [:)]
det går så strålende med thea her atte [;)] hun sover natten gjenom [:)] sovner rundt 8 tiden og våkner som regel 7 eller 8 om mornigen [:D] men i natt sov hun i 13 1\2 time [:D] det var utrolig herlig å få sove sååå lenge [:D] men før hun legger seg får hun bryst og mme etter på, om dagen får hun bare bryst.
romallina: gutten din er stooor ja [:)] men det tyder jo bare på at han her det godt [:D]

klem
 
hei september mamma her[:)]

de går bra med min lille Bjørnar... har blit 7 kg nå,[8D] så de er ein stor gutt[:D] ha såver heile natta sover faktisk til klokken er 1 på dagen... hehe eg stor koser meg med lille Bjørnar.. han er så snill og god. spiser masse.. har faktis starta og spise lit grøt...[:)] han elsker de...
 
jeg er juli mamma og med min emily går det bare bra hun legger seg i halv 8-8tia og våkner igjen rundt 8 9 så vi er kjempe fornøyd.
hun er nå rundt 7 kilo og følger tabellen bra her går vi på morsmelkerstatning og har nyli starta med grøt
 
Hei alle sammen, april mamma her.
Frida er ei glad lita jente som var litt over 7 kg for ca. 6 uker siden. Hun er litt lita, men det kommer av at hun ble født 4 uker før termin. Legger seg rundt 8 og sover til 8. Her blir det servert grøt, mme, frukt og middag. Nå er det veldig lite hun spise for hun har vært syk siden natt til onsdag. Har øvre luftveisinfeksjon og klarer på veldig lite mat. Håper hun blir frisk snart og ikke går så mye ned i vekt. Ellers er tiden som småbarns mor kjempe fin og vi koser oss masse.
 
Stor klem til alle!

PS:Gleder meg til jeg kan sove hele natta..igjen....[:)][:)]
Håper det kommer snart!
 
åå! Så heldige dere er! Adrian skal ha mat vær 3til 4 time om natten. Får sovet til sammen 5 timer bare[&o]
Men ellers er jeg september mamma[:)] og Adrian ligger godt på seg. God og rund i skinnene og en blid og fornøyd gutt[:)]
 
Heia!! så kjekt å høre hvordan andre har det....
Alexander e født 3.sepember... han har blitt stor gutt på 5300gr... og han sover fra ca 10-11 om kvelden til ca 06.00 om morningen så jeg får en ganske god natt for da e d bare opp å spise litt så sover vi videre til 10 tiden!!!

klem
 
hallo alle sammen septembermamma her;)
Alexandra spiser bra,hun får flaske fordi jeg hadde ikke mye melk,hun fikk ikke nok morsmelk så jeg måtte gi henne tillegg,hun veier 4345 og er 57 cm,hun sover meste parten om natta.hun vokner tre ganger på natta og skal ha mat,men det er tre ganger hun har sovet til halv åtte på morningen[:D]og det er bra[:)] så det går kjempe bra med henne,hun vokser og trives[;)]
ha en god dagda alle sammen[:)]
 
hei jeg er julimamma,jenta mi vokser fælt nå.
hun sover bra om natta, godt er det hehe. hu er glad i musikk.
sitter ofte på magan min i bæresele mens jeg danser med henne det er hu glad i.
jeg oxo.

hu er 4 mnd nå, fyller 5 mnd julaften spesiell dag det.
sandra heter hun.
solstråla mi.
vi koser oss hjemme om dagen ,her snør det fælt om dagen
og vi koser oss inne i varmen.

sist vi var på kontroll var hu 6615 gr og 63 cm
men tror hu er lenger enn 63 cm egentlig.
[:D]

men det er jo bare bra[:)]
 
Hei!
Er septembermamma jeg også! Min lille gutt ble født 4.september. Nå veier han over fem kilo! Han var litt liten da han ble født, 2822 og 47 cm. Men han har lagt godt på seg siden heldigvis! Jeg ammer heile dagen, men han får ei flaske med NAN om kvelden før han legger seg. Nå sover han fra ca 10 om kvelden til 5-6 tida om morraen. Deilig!!! Men han sover lite om dagen, hvis ikkje mi får gått tur, da kan han sove et par timer!

Akkurat nå er mi temmelig forkjøla begge to. Håper det går fort over! Ellers er det veldig koselig å være mamma, men slitsomt! Hjelper når mi får sovet godt om natta! Får gjort lite om dagene, han krever det meste av oppmerksomheten min..!
 
oktober mamma her...
Ut i fra det eg leser fra dåke andre so er mi jente jammen meg stor... hehe[:D]..
På 6 vekes kontrollen var ho 5532 g og 56 cm.. (4030g og 51 cm når ho blei født)
Me koser no oss heile dagen lang.. sover litt lite på dagtid og kveld.. men finn roen i 11-12 tida på kvelden... og då sover ho godt.. so eg kan vel ikkje klaga!!
Ellers so har me da berre fint.. ho er så skjønn at.. smiler og prata masse!!!
 
Augustmamma her[;)]
Mi "lille" tulle er nå 6750g og 62,5 cm.. Får bare pupp og er god og rund ja[:)] Hun legger seg i åtte helv ni tiden om kvelden og får da mat en gang før vi står opp i åttetia.. Godt og sove litt lengre perioder igjen ja.. Kozer oss på dagene,og er ofte sammen med de i barselgruppa vår.. Det er født 7 unger på 9 dager,så vi er blitt en sammensveiset gjeng.. Har leid svømmehallen sammen øm lørdagen og skal da dit for første gangen[:D] gleder oss..
 
April her.. Har endelig begynt å få sove om natta, på tide. Junior veide 8400g for 3-4 uker siden og var 71cm. Var 4040g og 52cm da han ble født. Han får mm, grøt, frukt, middag, mandarin er favoritten!! Ga mme ei stund da jeg hadde mindre mat, men det har tatt seg opp igjen. Han har fått tenner, og det kjennes *auau*.. Vi storkoser oss[:D][:D]
 
Hei hei, september mamma hær[:D]

Hær storkoser vi oss med lille William[:D], han er blitt 3 mndr. og veier nå 7470 gr og er 65 cm lang... Begynner og bli stor gutt nå[;)] Han legger seg omkring 8-9 hver kveld men er da våken ca 1 gang om natta for å spise. Rundt kl. 7 på mårran da er det bare å stå opp[&:]
 
[;)] Hei var på kontroll med jenta mi på mandag hu veide 7020 og var 66,5 lang
gleda meg kjempe masse til å se hvor stor hu hadde blitt nå,gleder meg alltid til kontrollene.[:)]

hun fikk oxo vaksine ,det var ikke populært: )
begynte å skrike, stakar da fikk jeg vondt av henne, da måtte jeg trøste jenta mi.

ellers går alt bra her med jenta mi,koser meg masse om dagen med henne.
det gjør vel dere andre mødre oxo: )

jenta mi har ikke snudd seg enda rundt hu,men kommer nok snart.
på julaften er jenta mi 5 mnd går fort: )

blir så fort stor: ( hehe

men bra da.

klemmer god jul[:)]
 
var sånn i begynnelsen med meg oxo,ble sene kvelder å jeg ble helt utslitt men gikk bedere etter hvert. nå sover hu bra.
legger seg klokka halv 8 sover til ni eller ti på kvelden så må hu ha mere mat så sover hu til ca 6 halv 7
men er litt opp å ned da.

dagene er ikke like.
mange mnd er ditt barn da?
klemmer
 
skjønner at dere ble bekymra da ja:(
men bra hun har lagt på seg igjen da, jeg var redd dattera mi fikk for lite mat i begynnelsen men hu fikk nok bra med mat etter som hu la på seg,stor jente nå.

nå ligger hun å sover ,hun sover kanskje 2 ganger i løpet av dagen ikke så mye men.
jeg oxo nyter all tiden med sandra jenta mi, vi koser oss masse om dagen.
var ikke helt planlagt mitt barn heller dette er mitt første barn å jeg er kjempe stolt mamma.

kunne ikke blitt bedere.
så jeg skjønner deg godt,vi er heldige som har fått velskapte unger:)
ikke lenge sia du fikk da,gratulerer så mye: )

jenta mi vokser seg stor hun nå,men tida går så fort sku ønske det ikke gikk så fort jeg hehe.

god jul klemmer
 
Jeg fikk Vemund 30.november. Han er en veldig blid og god gutt som allerede smiler masse. Har fått god blikkontakt og smiler når vi prater til han[:D] Han får kun morsmelk både om dagen og natta. Han har nå begynt å sove det aller meste av natta i EGEN seng. Ville ikke sovne andre steder enn på brystet mitt i begynnelsen. Siste amming for natta er ca i tolv-halv ett tida og da sover han som regel til sjutida. Er kjempefornøyd og håper det vil fortsette slik[:D] Vi koser oss masse og det er helt fantastisk å være mamma til en sånn skjønn gutt.

GOD JUL til alle sammen!!!!!
 
Back
Topp