Hvordan går det med alle her?

Jeg henger med på turgåing, gå litt i stedet for å ta buss overalt og 30 day shred i en uke. Vekta har ikke gått ned (har ikke veiedag hver uke siden jeg veier meg på sykehuset, men er så nysgjerrig at jeg har måtte sniktitte litt hjemme..), men cm rundt magen er hvertfall litt midre enn da jeg startet :)

Enn med deg?
 
Jeg har brukt noen uker på å dra meg ut av uvanene jeg la meg til før- og under jula... Men nå har jeg spist bra i over en uke, og jeg begynte treninga i dag, så jeg er ganske motivert nå! :)

Hver gang jeg kjenner fristelsene er i ferd med å ta overhånd tenker jeg 75!!! 75!!! (som er målet mitt i denne omgang) :) hehe, det virker foreløbig!

Hvordan går det med deg selv da?
 
I dag er jeg skuffa.. Idag har jeg veid meg.

Etter 4 uker med trening 4 dager i uka. Hele januar uten veiing. Sunt, regelmessig og kontrollert kosthold med 1500 kalorier dagen, har jeg gått ned 1 kg, eller muligens 1,5-2 kg. (Har ikke helt nøyaktig startvekt.)

Jeg fulgte denne "oppskrifta" for fem år siden, og gikk ned 5 kg i mnd i 4 mnd, altså 20 kg på 4 mnd. Da trente jeg ikke så mye/hardt som nå engang..

Jeg har ikke noe annet valg enn å fortsette, for vekta må bort. Men jeg har jo ingen garanti for at mer vekt forsvinner. Bare noen hundre gram i uka er ikke motivasjon nok til at jeg skal klare å holde fokus, lyst og motivasjon oppe kjenner jeg.. :( Jeg har lang vei å gå, og jeg klarer ikke tanken på at kiloene er tunge å få av i startgropen.. Det skal jo være de siste 5 som er vanskelige.

Samtidig er det ikke et alternativ å gi opp, for jeg mistrives med overvekten. Det er en veldig tung dag idag.
 
 Er kjempe fornøyd..

Har gått ned 2,3 kg på 4 uker! Og av usunt har jeg kun spist 300 gr chips  og 2 små desserter (vært ute med jobb og spist 2 ganger) siden 1 jan.
Trener 2 ganger i uka, og begynt å jogge litt også. Har alltid hatet å jogge!!
Før har jeg bare trent styrke, men har innsett at jeg må ha noe kondisjonstrening for å få vekk mer fett...  Forrige uke jogget jeg 2 km i ett strek, og det er en skikkelig milepæl for meg som aldri at jogget så langt før i ett strekk!! 

Spiser i snitt 1300-1400 kalorier per dag, og trappet ned på Pepsi Maxen..

Dette går rette veien, må det bare forsette slik....
 


KonTrolla skrev:
I dag er jeg skuffa.. Idag har jeg veid meg.

Etter 4 uker med trening 4 dager i uka. Hele januar uten veiing. Sunt, regelmessig og kontrollert kosthold med 1500 kalorier dagen, har jeg gått ned 1 kg, eller muligens 1,5-2 kg. (Har ikke helt nøyaktig startvekt.)

Jeg fulgte denne "oppskrifta" for fem år siden, og gikk ned 5 kg i mnd i 4 mnd, altså 20 kg på 4 mnd. Da trente jeg ikke så mye/hardt som nå engang..

Jeg har ikke noe annet valg enn å fortsette, for vekta må bort. Men jeg har jo ingen garanti for at mer vekt forsvinner. Bare noen hundre gram i uka er ikke motivasjon nok til at jeg skal klare å holde fokus, lyst og motivasjon oppe kjenner jeg.. :( Jeg har lang vei å gå, og jeg klarer ikke tanken på at kiloene er tunge å få av i startgropen.. Det skal jo være de siste 5 som er vanskelige.

Samtidig er det ikke et alternativ å gi opp, for jeg mistrives med overvekten. Det er en veldig tung dag idag.


Du bygger jo muskler med å trene 4 ganger i uka, og da vil nok ikke vekta gå like fort ned...
Har du tatt mål av kroppen din?
Jeg er sikker på at du har forbrent fett, men fått muskler. Og derfor er ikke vekta forandret seg så mye som du håper!! 

 
Jeg er den nye definisjonen på en jojo.
Først litt ned, så opp, så ned, så er på start.
Har begynt å gå en del turer, kostholdet er litt opp og litt ned.. ellers er jeg motivert da, hjelper det? 
 
Jo, takk det går veldig bra. Gått ned et par kg siden nyttår. Trener som alltid pluss mer løping. Spist usunt i helga+ litt rester idag (kan jo ikke kaste det..!) Fornøyd og klar for å møte sommer 2012 med kroppen jeg vil ha! KonTrolla: Heng i! Vet akkurat hvordan du har det, men noen ganger tar det bare litt tid før kroppen reagerer. Selvom det er kjempe vanskelig, så bare fortsett med det du gjør. Det KOMMER resultater av trening og et bra kosthold. :-))
 


Saturnia skrev:


KonTrolla skrev:
I dag er jeg skuffa.. Idag har jeg veid meg.

Etter 4 uker med trening 4 dager i uka. Hele januar uten veiing. Sunt, regelmessig og kontrollert kosthold med 1500 kalorier dagen, har jeg gått ned 1 kg, eller muligens 1,5-2 kg. (Har ikke helt nøyaktig startvekt.)

Jeg fulgte denne "oppskrifta" for fem år siden, og gikk ned 5 kg i mnd i 4 mnd, altså 20 kg på 4 mnd. Da trente jeg ikke så mye/hardt som nå engang..

Jeg har ikke noe annet valg enn å fortsette, for vekta må bort. Men jeg har jo ingen garanti for at mer vekt forsvinner. Bare noen hundre gram i uka er ikke motivasjon nok til at jeg skal klare å holde fokus, lyst og motivasjon oppe kjenner jeg.. :( Jeg har lang vei å gå, og jeg klarer ikke tanken på at kiloene er tunge å få av i startgropen.. Det skal jo være de siste 5 som er vanskelige.

Samtidig er det ikke et alternativ å gi opp, for jeg mistrives med overvekten. Det er en veldig tung dag idag.


Du bygger jo muskler med å trene 4 ganger i uka, og da vil nok ikke vekta gå like fort ned...
Har du tatt mål av kroppen din?
Jeg er sikker på at du har forbrent fett, men fått muskler. Og derfor er ikke vekta forandret seg så mye som du håper!! 


Så hyggelig med oppmuntring :))

Jeg ville ha god vektnedgang denne første måneden, så trener med vilje ikke styrke enda. Driver bare variert på tredemølle, og det er ikke så veldig mye muskler som bygges der. Joda, litt selvfølgelig.

Men med et godt kaloriunderskudd (uten for lite mat selvsagt) og såpass forbrent utenom hver uke, så burde likevel resultatet vært et annet. Iallefall i en oppstart, når en har mye å ta av. Det er noe annet med de 5 siste kiloene (som forøvrig er laangt unna :p)

Hvis man tar det rent matematisk. I forhold til basalforbrenningsutregningsmetoden (?) så skal jeg ha 2200 kcal sånn til vanlig. Ved å spise 1500, så er jeg 700 i underskudd hver dag. Dvs 3500 kcal i minus pr uke. Med 2000 ++  kcal forbrent pr uke, så er man oppe i 5500 i minus pr uke. Et kg tilsvarer 7000 kcal. Med litt pluttifikasjon og deleri, så skulle det for denne måneden tilsie minimum 3 kg.

Har tatt mål, og litt cm er borte. Men igjen, etter en så intensiv innsats, så er det lite. Etter mine egne erfaringer selvsagt.

Har gått ned i vekt før, både intensivt (sånn som dette) og litt mer avslappet, med gåturer og uten nøyaktig kaloriregistrering. Resultatet her skulle tilsvart den bedagelige stilen. Ikke en strikt, og intensiv måned.

Så enten har du rett, og det er tredemøllemuskler (håper det!) eller så var det myyye vann i kroppen akkurat idag (er lov å håpe på flaks :p) eller så har kroppen endret seg drastisk etter to svangerskap. Blir spennende neste uke, for selv om det var en knekk idag, så kjører jeg på videre og håper på det beste :))

(Beklager lengden.. Det er like mye bearbeiding av mitt eget hode det her Har brukt så mye familietid, oppussingstid, sosialiseringstid og planlegging av mat og nye sunne oppskrifter osv, og virkelig gjort en solid innsats. Tar litt tid å svelge skuffelsen )
 


Julie H skrev:
Jeg er den nye definisjonen på en jojo.
Først litt ned, så opp, så ned, så er på start.
Har begynt å gå en del turer, kostholdet er litt opp og litt ned.. ellers er jeg motivert da, hjelper det? 

Oh jess!! Ta vare på den!!

 


FruBlond skrev:
Jo, takk det går veldig bra. Gått ned et par kg siden nyttår. Trener som alltid pluss mer løping. Spist usunt i helga+ litt rester idag (kan jo ikke kaste det..!) Fornøyd og klar for å møte sommer 2012 med kroppen jeg vil ha! KonTrolla: Heng i! Vet akkurat hvordan du har det, men noen ganger tar det bare litt tid før kroppen reagerer. Selvom det er kjempe vanskelig, så bare fortsett med det du gjør. Det KOMMER resultater av trening og et bra kosthold. :-))

Tusen takk for hyggelig oppmuntring! Det hjelper virkelig at andre ser innsatsen og har troa når min tro mangler Hjertelig emoticon

Lykke til med en god sommer 2012

 
Det går sånn passe. Eller, jeg er egentlig veldig fornøyd med meg selv. Spiser som jeg "skal", kun snop på lørdag. Trener 30 ds, selv om det ikke er like enkelt hver dag, jogger. MEN det som er skufende, er at resultatene uteblir.. Står på 0 vektmessig.. :( har sååååå lyst til å bare gi opp, spise masse sjokolade og synes synd på meg selv. Men MÅ klare å fortsette. Kanskje det kommermen positiv overraskelse på vekta snart......
 
Så moro å se at så mange er med her fremdeles!

Jeg er godt i gang med treninga og trener 3-4 ganger i uken. Det er jeg veldig fornøyd med. Jeg har ikke gått ned noe særlig, men har ikke mistet motet ennå. Husker fra sist gang jeg slanket meg så trente jeg i over 2 mnd før jeg så noe på vekta. Men jeg merker faktisk at kroppen kjennes litt strammere og det er positivt. MEN jeg klarer ikke å være så fllink som jeg burde når det gjelder godis, kjeks ol. Jeg har helt klart redusert, men klarer ikke å holde meg unna helt.

Fortsatt lykke til alle sammen! Dere er kjempeflinke og vekta vil gå nedover etterhvert.  Vi må fortsette å motivere hverandre!
 
her går d ganske bra. jeg trener ingenting, kun maten som gjør forskjellen for tiden. spiser nok litt ensformig men..suppe og nutrilettbarer, melk og vann. er så kaldt og masse snø ute så blir ingen trilleturer. gleder meg til varmere tider så blir d både trilling og sykling. da pleier kiloene å gå enda fortere av:)))

men til fredag har jeg bursdag så denne helgen kommer jeg til å kose meg litt ekstra:)


lykke til alle sammen!!
 
Back
Topp