hvordan går det med 1klassingene

bondekone

Forumet er livet
Her så trives jenta veldig godt,
utenom at ho kjeder seg til tider kan en si. I går ville ho ikke gjøre mateleksa spør hvorfor og får som svar den er kjedelig, så jeg bare spør ho kjapt hva svarene ble på de forksjellige oppgavene og der kom svarene på en perlesnor. Tror nok vi bare må ta en mer alvorsprat med læreren at det er ikke rart jenta ikke vil følge med når ho ikke får noe utfordringer.
Samme gjelder i norsken, flere i klassen får små lesebøker med hjem for å lese i, jenta her får ikke fordi læreren mener at jenta ikke har noe nytte av det fordi "jenta er ikke så langt " Ser her at jenta gjerne vil ha med slik bok som de andre har. For oss virker det som at læreren ikke ser hva ho kan prestere på en måtte, for her så leser ho flere av de bøkene broren har med seg hjem, han har bøker da i nivå 2 og 3,
 
Endelig kan jeg svare... Desembergutten min har hatt utsatt skolestart av div grunner + av at han er født så veldig, veldig seint på året. Ifjor høst da han skulle starta var ikke ungen klar over hode... Men nå i august var han superklar. Han klarer leksene han har fått hittill og han liker seg på skole og sfo, det jeg har forstått hvertfall. Og han elsker å gå til skola sjøl... så stolt å stor da.

Hva med dere andre... syntes dem det var greit p begynne i 2.???
 
Her hat jeg en veldig skole flink gutt :) leste som en teser allerede første uka å er matte geni :) han er ikke då glad i lekser lengre å begynner å sette pris på fri dagene hehe :p men koser seg på skolen med venner :)
 
Her har vi også ei som er superflink på skolen og trives kjempe godt :) Veldig kjedelig med lekser innimellom da og kjedelig å stå opp tidlig når man er trøtt :p
 
Jeg hadde jenta mi på utredning på ppt.
Fikk beskjed om at hun hadde veldig høy iQ og trenger ekstra utfordringer på skolen
 
2 klassingen min liker seg godt på skolen. Godt likt blant alle i klassen, og leker med alle, spesielt alle som er nye. Gjør det godt i alle fag,og får tilpasset lekser etter hennes nivå. Hun er og flinkest i klassen i lesing. Men hun liker egentlig ikke matte så godt, hvilket jeg skjønner, fordi de har enda ikke lært hvordan man regner + og - (altså,hvordan de setter det opp, hvilket jeg synes er merkelig). De får også lov til å ha med leker på skolen, og det er jo litt moro =) Det er to jenter i klassen som ikke får lov av foredrene sine til å ha med leker, så da har hun med ekstra til dem, slik at de ikke skal føle seg utenfor. Hun er også blitt miljøagent, og "humlevenn".
 
2 klassingen min trives på skolen men teller ned dagene til sommerferie og alt annet av fri :p hun er stort sett veldig flink faglig sett, men har sine utfordringer der. Så sliter hun veldig med konsentrasjonen noe som gjør at hun lager mye støy i timen også deltar hun ikke faglig muntlig. Men hun er ekstremt godt likt blant de andre elevene i alle trinn så har alltid noen å leke med om hun ønsker.
 
Back
Topp