Hvordan går det m mødrene?

oslojenta

Flørter med forumet
Her er det masse kos og litt problemer m å få mini til å gulpe/rape. Noe som fører til styrtgulp i blant:eek:

Ellers bare 4 kg igjen til startvekt, sting grodd og føler mg i fin form:)

Hva m dere?

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

Så godt å høre at det er flere som har det slik som oss!!
Her er det kos og vi er så stolte!!!!! :)
Men vi sliter også litt med luft/raping...så det ender ofte med gråt og magevondt :( Byssing, stryking, hipsing og god ord hjelper som regel.....til slutt! Men det har vært episoder av styrtgulping her også ja!!!! Spurten står og gullet er i sjokk! Mammahjertet får litt vondt da :oops:

Ellers er livet som mamma veldig stort!!!! Føler dette er meningen med livet :love017

Her går det også bare bra. Er 5 kg under startvekt, men har mer enn nok å ta av. Håper enda mer forsvinner pga fullamming :)
Storebror er stolt og snill mot lillebror så det har gått over alt forventning:) Har vært noen kvelder/netter der det har vært endel gråting og vanskelig å finne roen, men ellers sover lillebror veldig godt. Sover ca 6 timer hver natt, føler meg heldig der.:)
Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Samme til oss også! Problemer me å få opp gulp/rap- å det har endt mange kvelder med rett å slett skikkelig oppkast!
Vi tror at problemet er at han får i seg for mye av den formelka, og for lite av den ettermelka.. hvis jeg håndmelker ut litt etter at han har fått spist litt- så får han i seg ettermelka, og da er det lettere å få opp rap :) Legger også meg selv på ryggen, og han på magen oppå brystet mitt og klapper og stryker på rumpe/rygg- så går det lettere å få opp :)
Vi har prøvd minifom og amme-te men vet ikke hvor mye effekt det har hatt, egentlig.. Nå er han 1mnd- og jeg merker ting begynner å gå seg til å bli myye bedre. Magen hans har kanskje begynt å stabilisert seg mer, å vi har blitt flinkere alle mann :) Det kommer vel med tiden.

Jeg har vært i tipp topp form siden rett etter fødsel faktisk! Ikke hatt noen problemer, og blødning stoppet etter 1 uke ca. (blødde aldri noe særlig). har desverre maaange kilo igjen til startvekta mi som var 56 kg. Jeg har bare gått ned 12 enda, og jeg gikk opp 24kg.

Her går alt strålande, faktisk over all forventning! Storkoser oss med lillegutt som stortsett bare sover og spiser. Sover rundt 12 timer hver natt med noen matinger innimellom. Nå er han 3 uker gammel, og i går sov han for første gang fra 24 til 07 helt uten mating. Føler oss veldig heldige der :) Har vært noen tøffe netter hos oss også, men da har det vært fordi jeg har spist noe han ikke burde fått i seg. Til nå har dette vært nøtter, pepperkaker og tacokrydder..

Ellers er jeg alt tilbake til startvekten på 59 kg. Stingene har grodd og blødningene har stoppet. Føler meg veldig heldig som har fått et så lett svangerskap uten plager, og nå en så fin start på morstilværelsen :)

Her går det stort sett bra. Hun liker best å sove med puppen, og våkner når jeg legger hun i vugga. Men hun er jo bare 9 dager, så det går seg nok til etterhvert. Men vi koser oss masse. Det er jo bare deilig å ha henne på fanget.

Sliter litt med stingene ennå og ribbeinet mitt. Men mangler bare 2 kg fra startvekta:)

Her er alt bare kos om en ser bort fra soppinfeksjoner og fremdeles bekkenplager. Lillegutt er fornøyd hele dagen. Har fått inn litt rutiner om kveldene å. Sovner ca kl 21.30, sover til i 4-5 tida, får da litt mat og sover videre til ca kl 08.00. Ikke merket noe magevondt, selv om han ikke alltid raper, og ikke reagerer han på noe av det jeg har spist. Vekta er ikke der den skal, men stresser ikke med det, får ta den kampen senere.

Her går det fint med lillegutt. Sover og spiser, og er godt fornøyd. Har ikke helt skjønt forskjellen på natt og dag da. :p

Med mor har det vært mer trøbbel. Brystbetennelse og innleggelse på sykehus, men er på bedringens vei nå :).

Gutt 2012 ❤
Gutt 2013 ❤

Her er vi fortsatt på intensiven pga infeksjon hos baby, han har strevd med amming og vi har jobbet intensivt med det i noen dager nå, og i dag ser det ut til å løsne :D Han har spist 40 ml på et måltid :D Vi får kaanskje dra hjem i morra, og gleder oss veldig til å komme hjem i vante omgivelser ♡

Back
Topp