Hvordan går dagene ???

Mi ( nr 2 på vei)

Glad i forumet
Hvordan er hverdagen da??? 

Gleder meg til vi kommer inn i litt faste rutiner jeg, jeg er et veldig rutine menneske, trives best med det..
Her står minste snuppa opp mellom 7 og 10.30, storesøster ca kl 07. mannen leverer ho i bhg, så er jeg hjemme med Eline, når hun har fått frokost flasken sin, så er hun som regel våken en liten time, så sover ho litt.. mat igjen etter ca 3 timer, og etter denne flasken har hun som regel en lang dupp, fra 13-16/17..
Vi legger storesøster for natten kl 19, da er det bare å underholde Eline frem til ca kl 22, hun er litt urolig de siste timene om natten, får flasken ca 22, så er det i seng etter det.. Og da stuper jeg i seng, helt utslitt.. Eline får mat igjen mellom 02-04..  Og sånn går dagene...

Her syns jeg dagene går kjempefint :-)
Elsebet sovner mellom 22 og 0030, også er vi oppe mellom 2 og 4 igjen. Hu er mye våken på kvelden, og sover masse på dagen.
Så her er det trilleturer, og kos hele veien :-D

Er blitt et skikkelig bade- og kosetroll denne lille kroppen, noe vi ikke klager på ;-)

bakemamma skrev:
Her syns jeg dagene går kjempefint :-)
Elsebet sovner mellom 22 og 0030, også er vi oppe mellom 2 og 4 igjen. Hu er mye våken på kvelden, og sover masse på dagen.
Så her er det trilleturer, og kos hele veien :-D

Er blitt et skikkelig bade- og kosetroll denne lille kroppen, noe vi ikke klager på ;-)

Veldig stas med både bading og dusjing her, kjempe deilig, hun er jo mye våken og litt utrolig på kveldene, så da blir det ofte et bad, prøvde dusjen en kveld her sammen med ho, og det var tydeligvis bare deilig..

Nå som jeg endelig har funnet ut hva jeg kan spise og ikke, er hverdagen nydelig :-) Hun sover mye om formiddagen, våken og litt urolig om kvelden og spiser max 2 ganger om natta. Nå som det går litt flere timer mellom måltider er det også lettere å finne på ting. Skjønn tilværelse <3>

Her våkner han for dagen kl.7.00 ca. Så er det opp til meg om vi står opp da eller om vi ligger å drar oss til han sovner igjen i 9-tiden.
Når vi er stått opp så koser vi oss i badekaret eller kosetid på stellebordet. Alt ettersom..
Så går vi inn å spiser frokost, han pupper og jeg spiser samtidig :-)
Så tar hn seg en dupp på ca 2 timer, og da gjør jeg litt husarbeid eller annet. Når han da våkner for mat igjen så spiser han og dupper videre. Muligens et måltid her og...
Er våken i 5 tiden ca og da er det kosetid med pappa, storebror og storesøster. Spiser igjen, og tar seg en liten dupp.
Tar kveldstellet i 8 tiden, og legger han etter det. Så sover han til 23, ca får mat og sover til 2-3 tiden, så våkner han for mat i 5-tiden, tar han da opp i sengen vår og sover til rundt 7.

Oi, dere har jo utrolig mange rutiner på plass, da!
Her er det litt ustabilt enda, men ser antydning til et mønster hos minstemor.
Storebror står opp ca. 8.30, da vekkes han av pappaen og så drar de til barnehage og jobb. Snuppa og jeg står opp mellom 9 og 12 en gang, alt ettersom hvordan natta har vært.
Hun spiser mellom 00 og 01 og våkner igjen mellom 04 og 04.30, og så igjen ca. 07. Slik har det vært noen netter, men andre igjen kan være heeelt annerledes.

Må si jeg ser frem til at hun blir noen uker eldre og ting blir hakket mer stabilt - men det går overraskende greit, hun er jo 3 uker allerede.

her koser vi oss glugg ihjel.
vi er oppe kl 7 når papen går på jobb, får en dose pupp og så sniker vi oss tilbake i sengen igjen og pludrer og koser til vi gidder å stå opp. 
siden jeg har eksamen 21 mai er det dette dagene går med til. da er det greit med et lite englebarn som sover godt og spiser godt :)
får mat rundt midnatt, kl fire og kl syv gjennom natten. er umulig å vekke ham for amming, så er kun når poden våkner av seg selv. :)

og her har vi allerede tisset far i øyet. jeg lo så jeg måtte holde meg fast i stellebordet :P
elsker mammarollen <3

Bandages skrev:
her koser vi oss glugg ihjel.
vi er oppe kl 7 når papen går på jobb, får en dose pupp og så sniker vi oss tilbake i sengen igjen og pludrer og koser til vi gidder å stå opp. 
siden jeg har eksamen 21 mai er det dette dagene går med til. da er det greit med et lite englebarn som sover godt og spiser godt :)
får mat rundt midnatt, kl fire og kl syv gjennom natten. er umulig å vekke ham for amming, så er kun når poden våkner av seg selv. :)

og her har vi allerede tisset far i øyet. jeg lo så jeg måtte holde meg fast i stellebordet :P
elsker mammarollen <3

naawww.... de guttetissene kan sprute, har hatt et par slike opplevelser selv   

Back
Topp