Hvordan gå frem?

Lil_sol

Forumet er livet
Mailykke <3
Utmarsj 2024
Heihei :) ! Jeg må si opp lærlingplassen i Oslo da jeg flytter langt unna. Skal finne ny plass og forhåpentligvis begynne til høsten. Jeg håper på å få bhg plass i nye kommunen til høsten også, vet mer ang dette på fredag. Men problemet er at hvis jeg sier opp jobben selv, så er det 8 uker karantene på penger fra Nav, noe som funker fryktelig dårlig da jeg har husleie osv å betale samt mat og sånt også.. Skal selvfølgelig ringe de og høre, men tenkte kanskje noen her inne hadde litt greie på sånt eller bare råd og tips :) På forhånd takk :)

Du kan jo spørre de på NAV kontoret eller på NAVs Facebookside, men tipper det ikke finns noen ordning pga flytting. Var jeg deg ville jeg skaffet meg jobb før jeg flyttet. Hvis du er alenemor får du rykke frem i eventuell venteliste for barnehageplass.
Lykketil :)

Forstår det er kibt med karantene tid men er jo litt glad for folk ikke bare kan si opp for gøy for å så bruke skattepenger...

Sier ikke opp for gøy, syns det er en fantastisk salong jeg jobber i, men pendle lillehammer-oslo hver eneste dag pluss annenhver lørdag gjør seg vanskelig. Jeg blir alene med sønnen min nå og flytter dit pga det er der jeg har hele nettverket mitt av venner+familie, altså alle de som kan hjelpe meg. Jeg er også glad for at det ikke er superenkelt å bare få penger, men i mitt tilfelle og i en situasjon som min hvor alt er noe mer komplisert enn ved vanlig samlivsbrudd, så er det nå engang sånn at jeg kunne ikke først skaffe jobb også flytte :) tusen takk for svar! :) skal ta kontakt med Nav. Jeg er igang med å få en annen lærlingplass men pga at jeg da bare kanskje har bhg plass i August så kan jeg faktisk ikke jobbe frem til august, da må jeg nesten ha litt hjelp fra sosialen.

Back
Topp