Hvordan gå frem for å finne vaskehjelp?

Har hatt vaskehjelp her to ganger siden jeg lagde tråden. Vanskelig å gjøre det fast, da jeg helst vil ut av huset da, men så har vi ikke lyst til å forlate huset. :p

Det som er da, er at de har ødelagt en del ting. Første gang knuste skåla til dobørsten; ikke så farlig, bare irriterende siden nettopp var kjøpt. Neste gang ble dobørsten knekt, dusjhodet har begynt å lekke, og badespeilet har fått seg en brist. Lurer på om det er sinnavaskere? Godt å få det rent, men kjedelig å måtte bytte ut ting etter hver gang... Så er det naboen også, så blir ekkelt å finne noen andre.

Har hatt vaskehjelp her to ganger siden jeg lagde tråden. Vanskelig å gjøre det fast, da jeg helst vil ut av huset da, men så har vi ikke lyst til å forlate huset. [emoji14]

Det som er da, er at de har ødelagt en del ting. Første gang knuste skåla til dobørsten; ikke så farlig, bare irriterende siden nettopp var kjøpt. Neste gang ble dobørsten knekt, dusjhodet har begynt å lekke, og badespeilet har fått seg en brist. Lurer på om det er sinnavaskere? Godt å få det rent, men kjedelig å måtte bytte ut ting etter hver gang... Så er det naboen også, så blir ekkelt å finne noen andre.

Ehh.. hva i all verden? Hvordan er det de behandler ting om dusjen lekker etter vask og speilet brister? Høres ut som om dr hater deg og tar det utover tingene dine. [emoji23]

Nabo eller ikke; Jeg ville byttet. Vanskelig å klage også kanskje, når det er naboen.

Har hatt vaskehjelp her to ganger siden jeg lagde tråden. Vanskelig å gjøre det fast, da jeg helst vil ut av huset da, men så har vi ikke lyst til å forlate huset. :p

Jeg ville sagt han/henne opp og heller funnet noen andre. Sånn kan det jo ikke være!
Vi hadde ei vaskedame her før, middelaldrende dame som også vasket hos de to nærmeste naboene her (deriblant bestemoren min). Hun var håpløs - hun måtte ha spisepause midt under vaskingen (pga blodsukkeret), ting ble ikke ordentlig rent og hvis jeg var hjemme (permisjon med mellomste) skravlet hun mer enn hun vasket. Og var utrolig lite organisert, surret rundt i hele huset og gjorde ting halvveis, så jeg fikk nok og sa henne tilslutt opp. Kom med en unnskyldning om at vi heller ville vaske selv en periode...
Fant ny vaskedame (via Facebook) like etterpå, hun/de er skikkelig proff og helt fantastisk:D
Litt kleint siden vi stadig møter på hun andre når hun vasker hos naboene, men det får bare være:P

Jeg skaffet vaskehjelp like før jeg fødte, er veldig fornøyd med at jeg akkurat rakk å få det til, de var her dagen før jeg fødte :-) Jeg vet at de har vasket hos naboen i flere år, så spurte henne om hun var fornøyd og om hun kunne høre om de kunne ta et oppdrag til, noe de heldigvis kunne.

De kommer kl. 9 på morgenen, så jeg er alltid hjemme når de er her. Men siden lillemann oftest sover da pleier jeg å være på soverommet med han mens de vasker resten av leiligheten. Hvis han våkner før de er ferdige tar de soverommet til slutt, hvis han fortsatt sover dropper de det.

Er veldig fornøyd med hjelpen, er nesten like bra som om jeg skulle gjort det selv, selv om jeg selvfølgelig liker min egen måte å gjøre ting på bedre :D En ting som er litt irriterende er hvor mye rengjøringsprodukter og spray de bruker. For eksempel en halv flaske baderomsspray på å vaske et bad og en liten do - er ikke det litt mye? Jeg bruker økologiske og parfymefrie sprayer fra Coop Änglamark nå, så blir heldigvis ikke så mye lukt. Har også sagt i fra at de ikke trenger å bruke spray overalt, men synes fortsatt det går mye. Ellers er de flinke, ærlige og forsiktige virker det som.

Om jeg var deg hadde jeg prøvd å finne noen andre til å vaske, skal ikke være sånn at ting blir ødelagt selv om uhell selvfølgelig kan skje. Du kan selvfølgelig gi dem en advarsel først og la de få en sjanse til, men jeg tror jeg ville blåst i at det var naboene og heller funnet noen andre.

Back
Topp