Hvordan fylle ut for Helfo refusjon?

HappyMom86

Elsker forumet
Assistert-jentene
Sitter med skjema til Helfo og lurer veldig på hva jeg skal skrive på punktet om hvilke utgifter jeg søker om å få refundert. Skal jeg da oppgi totalsum for alt vi har brukt på medisin, eller kun det som overstiger den egenandelen vi må dekke selv?
 
Totalsum, slik at de ser du har gått over egenandel. Må vel registreres en og en linje for hver kvittering du har?
 
Åh.. da må jeg rette opp skjemaet. Jeg fyller ut på papir så det er ikke noe linjer for å legge inn kvitteringer. Jeg har skjema, legeerklæring fra lege hos klinikken pluss kvitteringene jeg har samlet.
 
Alt av medisiner skal med, fra de siste 6 månedene. Om ikke noe er endra :)
Og når de ser i systemet sitt at det er oversteget egenandelen får du tilbakebetalt.
 
Åh.. da må jeg rette opp skjemaet. Jeg fyller ut på papir så det er ikke noe linjer for å legge inn kvitteringer. Jeg har skjema, legeerklæring fra lege hos klinikken pluss kvitteringene jeg har samlet.
Du vil ikke heller laste det opp digitalt? Hvis du har iPhone, kan du bruke notat, trykke på kameraet, og deretter på scann dokumenter når du tar bilde av kvitteringene og legeerklæring (går sikkert på andre smarttelefoner også). Det blir jo mye å skrive inn, og det er litt greit å gjøre det på pc, slik at du bare kan ta copy, paste.

https://www.helsenorge.no/refusjon-...villig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling/
 
Alt av medisiner skal med, fra de siste 6 månedene. Om ikke noe er endra :)
Og når de ser i systemet sitt at det er oversteget egenandelen får du tilbakebetalt.

Tusen takk for tydelig svar. Da har jeg fått fylt ut og sender det inn i morgen. Eldste kvitteringene mine er 5 måneder. Så da burde det gå bra om ikke posten roter det til for meg. Kanskje jeg burde tatt kopi av alle kvitteringer før jeg sender? :wacky:
 
Tusen takk for tydelig svar. Da har jeg fått fylt ut og sender det inn i morgen. Eldste kvitteringene mine er 5 måneder. Så da burde det gå bra om ikke posten roter det til for meg. Kanskje jeg burde tatt kopi av alle kvitteringer før jeg sender? :wacky:
Jeg har bare sendt elektronisk, og det gikk veldig lett. Men tror det står at du skal ha kopierer om du sender, kanskje det stod at det skulle sendes kopi også. Er ikke så lett og få tak i nye kvitteringer med underskrift av apoteket tenker jeg. Jeg måtte pent gå og skaffe en en gang, da jeg glemte at jeg måtte ha sånn spesifisert med underskrift. Oooops.
 
Jeg har bare sendt elektronisk, og det gikk veldig lett. Men tror det står at du skal ha kopierer om du sender, kanskje det stod at det skulle sendes kopi også. Er ikke så lett og få tak i nye kvitteringer med underskrift av apoteket tenker jeg. Jeg måtte pent gå og skaffe en en gang, da jeg glemte at jeg måtte ha sånn spesifisert med underskrift. Oooops.
Mitt apotek sa til meg at jeg bare måtte komme tilbake dersom jeg trengte ny kvittering og at de godt kunne skrive ut kopi på vanlig ark (de kvitteringene har jo en tendens til å falme når de ligger en stund). Men det er kanskje forskjellig fra apotek til apotek! De har jo inne i systemet sitt når man hentet ut resepten, så bør egentlig ikke være noe problem tenker jeg :happy: Sikkert mer at de synes det er irriterende :hilarious:
 
Jeg har bare sendt elektronisk, og det gikk veldig lett. Men tror det står at du skal ha kopierer om du sender, kanskje det stod at det skulle sendes kopi også. Er ikke så lett og få tak i nye kvitteringer med underskrift av apoteket tenker jeg. Jeg måtte pent gå og skaffe en en gang, da jeg glemte at jeg måtte ha sånn spesifisert med underskrift. Oooops.
Jeg har mått gå tilbake til apoteket jeg og, og det var ingen problem :happy:
Men står at man skal beholde originalkvittering fra det man har sendt inn elektronisk i hvertfall en stund.
Skjema på nett er veldig greit å fylle ut!
Fylte ut skjema før jeg oversteg grensa, fikk vedtak i Altinn, og ved neste forsøk la jeg inn en ny søknad, og bare få dager etterpå kom pengene på konto :D
La inn en og en linje for hver medisin, hadde kanskje ikke trengt det, men så ble det oversiktlig i hvertfall :hilarious:
Den summerte jo for meg, så :D
 
Back
Topp