Hvordan fungerer kroppen om dagene?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Siden jeg fant ut at jeg var gravid har jeg vært helt rar i hele kroppen. Jeg blir veldig fort sliten, og får melkesyre/blir tung i kroppen ganske raskt. Hver morning og kveld er jeg skikkelig tung i kroppen, og ben og armer sovner ofte i spesielle stillinger.

Skikkelig ekkelt. Kan jo være noe annet enn graviditeten, men var liksom da det kom. Begynte vel i 6-7 uke. Noen andre som har "rare" kropper?

Tror jeg skal ta meg en tur til legen.. :-)

Merker også at armer og bein "dovner bort" mye fortere enn vanlig hvis jeg lener meg på dem / sitter skjevt. Ellers er kvalmen helt borte (siden uke 13) og det er jo bare helt fantastisk. Litt mer opplagt. Men bekkenet er veldig av og på, hender på slutten av uka at det verker når jeg skal sove. Blir litt stiv gange. Etter en lengre periode med bare ett dobesøk om natta har det denne uka vært tilbake til 3-4 mellom kl 23.00 og 07.00 igjen, det er litt slitsomt kjenner jeg. Sist natt med uforstyrra søvn var 19. august liksom :) Får håpe det gir superøving sånn at nattevåk går strålende lett Når den tid kommer! Men til det du skrev: kan jo sikkert være greit å sjekke opp, i tilfelle det er typiske symptomer på vitamin/mineralmangel og det går an å gjøre noe med det.

Her er formen veldig fin!! Bortsett fra ryggen.. Den er helt forferdelig.. Syns det er tidlig å få bekkenløsning, men må vel bare leve med det i noen måneder til.. Har jo en ekstremt statisk jobb som bare gjør vondt værre.. Så legen har sykmeldt meg 50%..

Jeg er ikke like kvalm lenger, men leter fortsatt etter energien... Og jeg opplever også at bein og armer sovner utrolig lett - veldig irriterende! Opplevde det samme forrige gang også.. Ellers sliter jeg med at jeg sover dårlig og drømmer mye rart, også noe jeg kjenner igjen fra sist.

Her begynner energien å komme tilbake, men sliter med nakke, rygg og hodepine. Føler at jeg ar vondt i hele overkroppen. Men går nå til både fysioterapeut og kuropraktor så da håper jeg at noe av det vil bli bedre selv om bekjenløsningen nok er kommet for å bli. Kvalmen er iallefall nesten helt borte xsmile9

Jeg er 14 uker på vei nå, og formen blir bare dårligere og dårligere. De første 12 ukene var jeg i overraskende god form, bare litt trettere enn vanlig og sånn småpjusk. Så allikevel frem til tiden etter de 12 ukene, da jeg hadde lest og lest at da, DA kom alt til å bli så mye bedre osv., osv. Så skjer altså det stikk motsatte. Lavt blodtrykk og hemoglobin, trett, hodepine og overhodet ingen energi. Formen er rett og slett ikke bra. Perioder med kvalme og "ubehag" i magen, å for ikke å glemme de urolige bena natterstid! Når kan jeg begynne å regne med at overskuddet kommer tilbake egentlig? Noen andre som har opplevd d samme?

Syns ikke at energien er noe å skryte av her heller. Riktignok så er kvalmen borte, men jeg blir fort sliten i kroppen. Tung og daff. Hodeverk og småsvimmel innimellom også. Jeg som har trent hver dag de siste 4 årene, har ikke trent noe etter jeg ble gravid :p Kjedelig! Har også ubehag i magen, spes noen ganger etter mat. Lurer på om noe er noe jeg reagerer på. Har prøvd miniform for å døyve luftsmertene :)

Kjempeform de første 14 ukene. Har nå kommet til uke 16+4 og føler jeg blir slappere og slappere, og utrolig fort sliten. Kjenner det godt i bekkenet også, noe jeg har gjort i flere uker, men det foreløpig overkommelig :)
Satser på overskuddet kommer raskt tilbake :)

er kommet til uke 15/16 alt etter hvilken termin jeg bruker og her er bekkenet gåent allerede :( i tilegg har jeg fått lavt stoffskifte, så er slapp og sliten 24/7.... håper å få endret på dette, men er ikke lett.... Heldigvis fått kommet inn til fysio nå, etter 7 uker ventetid!

Formen her er ikke så mye å skryte av desverre!
Hadde 3 uker uten kvalme - men så kom den jaggu tilbake :eek:
I tilegg sliter jeg med at det svartner for meg og kjenner at jeg dovner i beina.

Formen er mye værre nå enn i sist svangerskap, men satser på at det snart bedrer seg!!

Kvalme og uvell. Trøtt å sliten. Det svartner fort for meg å alt sviver mye hodeverk og muskel knutar. Går til massør for å mjuke opp igjen. Konstant tett i nasen

Formen og energien har vært ganske bra de to siste ukene, men kjenner at jeg behøver ekstra hvile og søvn etter jobben. Ellers ganske andpusten i trapper, og litt hodepine hvis det blir for mye stress. Trøtthet som jeg slet med tidligere er blitt mye bedre.

Back
Topp