Hvordan fungere med kvalme??

NovGull(:

Betatt av forumet
I tiden etter positiv test hadde jeg ingen symptomer. Var sikker på at noe var galt. Var til tidlig ul i uke 6+5 Alt så bra ut og det var et hjerte som slo.på vei tilbake til jobb kastet jeg opp i bilen. Det fortsatte hele dagen og roet seg til kvelden. MEN hal 1 på natta våknet jeg og kastet opp, til slutt hadde jeg ikke mer å kaste opp men kastet så opp til neste dag og da bar det videre til jobb. Hatt det slik en uke nå snart. Hadde ikke tenkt å si noe på jobb men folk lurer nok på hvorfor jeg ser FYLLESYK ut og forsvinner hele tiden. Hvor lenge kan dette vare? Har noen tips til å overleve? Var kvalm med nr 1, men dette er ekstremsport i forhold til det...

Uff, hvis det er så galt hadde jeg kontaktet lege. Kjenner godt forskjell på en rolig hjemmedag og en dag på jobb. Kanskje du kan få kvalmedempende også?

Ellers råder jeg til salt snacks, cola, og småspising. Ikke bli for sulten, og ikke for mett. Lurt å drikke hvis du merker du blir kvalm og ikke har spist noe, for det er så fælt å spy på tom mage. Kan også være lurt å spise litt før du står opp, ha noen kjeks på nattbordet f.eks.

Ingefær kan virke kvalmestillende, og du kan prøve sjøsykearmbånd.

Back
Topp