Hvordan forteller dere foreldre/svigers/storesøsken

Julifrø

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Det verker etter å fortelle både ungene og kommende besteforeldre!
MEN vi vil vente til juleaften med å fortelle, tenk den fantastiske julegaven da!

Synes jo at barna skal få vite det først, men de er jo så dårlige på å holde på hemmeligheter, at de garantert ikke hadde klart å holde fred :)

Tenkte kanskje å lime inn et ultralydbilde på siste siden i et bryllupsalbum vi gir foreldrene våres, der vi skriver "hei bestemor og bestefar, Jeg gleder meg til å hilse på dere i juli" eller ha et bilde i en ramme eller noe?

Finnes jo utallige måter å si det med en pake egentlig. kjøpe bestemor kopp, body, garn og strikkepinner.....

Vi har kjøpt en genser der det er bilde av en håndflate på forsiden og står: High five!
På ryggen står det: Jeg skal bli storebror ;)
Tenker å bruke den når vi skal til mamma og pappa, og til broren til samboeren :P

Vi har kjøpt en genser der det er bilde av en håndflate på forsiden og står: High five!
På ryggen står det: Jeg skal bli storebror ;)
Tenker å bruke den når vi skal til mamma og pappa, og til broren til samboeren :p

Har også vert inne på tanken med en sånn genser... Hvor kjøpte du den? :)

Vi skal ta bilder av magene våres å sende ut til familien rett før jul. Jeg og min kjære skal stå vesiden av hverandre med bar Mage (begge skal være ganske oppblåste), så skal det stå BABY på min mage, og ØL på han sin mage. :)

Vi sendte 2-åringen inn til svigers med "Jeg skal bli STOREBROR" genser :) Tok en stund før noen andre enn svigerfar merka det, men det var stas :) Fortalte det såpass tidlig fordi jeg er i så dårlig form. Vi skal feire jul sammen med dem så hadde ikke klart å holde det hemmelig til etter ultralyden uke 12+2 uansett. Fortalte at jeg hadde litt småblødninger, og at vi får bare krysse fingrene for at det går bra. Min familie har vi ikke fortalt det til enda, blir vel snart det også..

vi blir å bruke genser med "jeg skal bli storebror" tekst, i ettpar juleselskap. men da blir det til resten av slekta, og etter vi har informert 2,5 åringen at han skal bli storebror. Han snapper opp ALT, og vil gjerne at han skal få vite det av oss, ikke av min tante som utbryter "neimenn, skal du bli stoerbror du da!! Har mamma baby i magen sin?" hehehe.. ser for meg han hadde blitt forskrekket da! :p

Mamma og pappa vet det, svigers får nok også vite det bare igjennom en samtale. :)

Vi forteller det til svigerforeldre og foreldre lille julaften da vi begge har lyst å være tilstede når de får vite det. Vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det enda, men tenkte en liten "jule kurv" med lit forskjellig oppi og et kort med UL-bilde eller noe? Til mine besteforeldre (oldeforeldrene til lille spira) tenkte vi å gi ei ramme med et UL-bilde og et dikt eller noe på julaften forran resten av familien ;) Til ungene hans skal vi si det 2. juledag da dette er første dagen vi har dem etter julaften så da forteller vi det til dem ;) Gleder meg alerde til den uka der! Hehe

Litla jent mi går rundt å sier at mamma har bollemage :P Men vi har ikke sagt noe til hun enda .. Skal fortelle det på julaften :) Først får litla vite at mamma har baby i magen, og så skal hun ha en t skjorte med bamse på og hvor det står "Eg skal bli storesøster" :) Og skulle de ikke klare å se fremsiden så står det "Eg gleder meg til å bli storesøster" på baksiden :)

Skal fortelle i jula. :) Venter lengst mulig med å fortelle storebror, ventetiden blir lang nok uansett.
Har kjøpt en genser med "jeg skal bli storebror" og facebook tommelen LIKER på. :) Skal ta på han den og dra rundt på besøk helga før jul når vi kommer hjem på ferie. ;)

Her skal vi fortelle det til min familie på nyttårsaften :)
Da har jeg tenkt og kjøpe en liten babysokk og henge en lapp der jeg skriver litt om at den lille ikke var planlagt, men at mamma og pappa sier jeg er velkommen osv ;)
Min kjære skal fortelle det når han er hjemme i julen, tror han gruer seg for jeg har tross alt ikke møtt noen i familien hans enda :oops:

Vet ikke enda jeg.. hadde egentlig tenkt å vente til etter uke 12 med å fortelle, og det er i midten av januar... Er 9 uker på julaften.

Her var planen å fortelle alle det på julaften.
Men så fikk min far vite det på farsdagen, da jeg laget et bokmerke til han med bilde av en baby og teksten "Du skal bli bestefar i juli" som lå inni boka han fikk :)
Snuppa og eldste til mannen fant ut av det selv, (de er 10 og 15) så når de spurte oss rett ut klarte vi ikke lyge.
Snuppa hadde da i noen dager gått og sagt at hun hadde en misstanke om meg :p
Men min bror og fruen og min farmor, samt mannens søster får vite det på julaften.
Lager noe ala det jeg gav min far til de også ;)

Back
Topp