Hvordan forteller dere det?

Hønemor.Til.Tre

Gift med forumet
JuniJubel2021
Gresskarfrøene2023
Januarlykke 2026
Prøvde å lete tilbake i tidligere poster etter en slik tråd, men kunne ikke finne. Dere som har fortalt om graviditeten; noen som gjorde noe ut av det? :happy: Hvordan fortalte dere det? :love017

Mine foreldre kom tilbake fra 2 måneders reise i sydligere strøk. Vi overrasket de med en velkomstgave som inneholdt to konvolutter. Den øverste konvolutten inneholdt konsertbilletter og den siste et ultralydbilde. De holdt på å gå i bakken begge to og det ble en ganske tårevåt seanse kan du si. Min far skulle begynne å holde lange tirader om konserten vi skulle på og at de har sett de før på 70-tallet og hvor gøy det var etter å ha åpnet konvolutt nr 1, og jeg bare tenkte "kom igjeeen, ta å åpne opp konvolutt nr to da, holder på å dæve her"
En minneverdig kveld :love7

Med første hadde vi quiz med de kommende besteforeldrene, først «vanlig» quiz-spørsmål, og de tre siste var hint om at vi ventet en baby. Noe sånt som;
«Hva er 1+1?» svar; «3».
«Hvem sitt skjelett blir hardere og hardere, og beveger seg stadig mer?» svar; «Foster i uke 11»
Og det aller siste spørsmålet var; «Hva har du aldri vært før, men blir det i løpet av året?», da fikk alle fasiten på hver sin poster fra PictureIt hvor det sto; «Farmor», «Mormor», «Tante», «Onkel» osv.

Med andre hadde jeg lagd noen muffins med hjemmelagde kaketoppinger hvor det sto «it’s a baby» også bilder av smukk, tåteflasker, bamse osv. som vi serverte.

Nå med tredje tenkte vi å lage til en gave til den kommende mormoren som elsker å strikke med en strikkeoppskrift, garn og et kort hvor det står noe sånt som: «Hei mormor! Kan du være så snill å strikke denne til meg? Jeg kommer i oktober.»
Til den kommende morfaren som elsker å spille tennis kjøper vi en tennisracket og tennisballer og legger med et kort hvor det står noe sånt som; «Hei morfar! Her er min første tennisrackert, gleder meg til å spille tennis med deg. Jeg kommer i oktober.»

Vår plan et et de to barna vi har skal få fortelle det til familie. Bare finne ut hvordan vi skal fortelle de. For eldste har virkelig lyst på en baby i hus, mens minste ikke vil ha

Nærmer det otul nå, så begynner å tenke som det knaker nå på hvordan vi skal dele. Tror vi kommer til å dele i påsken, selv om dette er en stund ette ul, men vil fortelle det ansikt til ansikt og se reaksjonene :Heartred
Noen som har begynt å fortelle, eller har flere gode forslag til gøye måter å fortelle?

Veldig usikker. Barna vet det. Men om vi klarer holde det skjult litt til, så hadde det vært litt gøy å vente til 1. april. Ingen forventer at vi skal ha nr 3, når vi har 2 tenåringer i hus. Så kan det få henge litt i lufta, og se hvem som går på om det er spøk eller ei. Men tviler på at vi kan unngå familien helt til da... magen begynner å synes allerede.

Har fortalt nærmeste familie allerede. Gjorde ikke noe stor greie ut av det. Tror jeg skal finne på noe gøyalt for å fortelle ungene - spesielt minstemor drømmer såååå om at mamma skal ha baby i magen :laughing002 også skal ungene få fortelle oldeforeldre tenker jeg. Det blir stas.

Får henge litt i denne tråden for å hente inspirasjon

Har fortalt nærmeste familie allerede. Gjorde ikke noe stor greie ut av det. Tror jeg skal finne på noe gøyalt for å fortelle ungene - spesielt minstemor drømmer såååå om at mamma skal ha baby i magen :laughing002 også skal ungene få fortelle oldeforeldre tenker jeg. Det blir stas.

Får henge litt i denne tråden for å hente inspirasjon
Vi tenkte jentungen skulle få fortelle at mamma har baby i magen siden hun har vært såå opptatt av baby og at hun var i magen min. Men hun kommer jo til å fortelle alle det så fort hun møter dem, så hvordan få det til i rett rekkefølge?!:hilarious:

Sist sa vi det bare. Litt sånn midt i en smalltalk: " janei, det går fint her! Vært en fin sommer og. Jaja, regner i dag ja. Jo, også er jeg gravid" :hilarious: Blir sikkert noe av det samme denne gangen.

Har foreløpig (10+2) bare delt med en venninde, uten mulighet for å treffest uten barna den nærmeste tiden. Ringte facetime en kveld og filma bilde fra tidlig ultralyd :happy: Har vært usikker på hvordan dele det med barna… Vurderer å lure inn noen hint som en del av påskerebusen, kanskje ett påskeegg med en body i eller lignende på vei mot de «ekte» påskeegga :D Da er jeg rundt 12 uker, men selv om de bare er tre og seks år ønsker vi gjerne å dele med de før ordet sprer seg videre!

De vi har fortalt det til så langt har vi bare fortalt det til. Kjøpte jeg skal bli storesøster body til mini sist når vi mistet, dersom den passer enda så blir det nok en snap med den på, mulig hun får ha den på i barnehagen også en dag. Vi får se.

Back
Topp