Hvordan forteller dere det i barnehagen ?

Vesla og jeg tar 3 ukers ferie på mandag, da er jeg 9 uker. Må fortelle det til vesla da når vi reiser, så kanskje hun skjønner litt mer av hvorfor jeg er sliten og sånn mens vi er på ferie.

Når vi kommer hjem er jeg 12 uker, så da skal vesla få lov å fortelle det selv i barnehagen.

"Jeg er gravid" har allerede sagt det:D
Vært noe tufs på mårran når vi leverer, magen er super oppblåst, og prater mye med bestyreren :)

Samme måte som ellers (vesla går på skole og SFO i barnehagen da), skal la henne ha på genseren med teksten på, og la henne fortelle det. :)

Men gutten min på 2 snakker ikke selv så jeg sitter å grubler på den minst kleine måten å fortelle noen du ikke kjenner at du er gravid

Jeg tenkte å la ungene fortelle det selv.. Eller vente til noen spør ;-) er 12 uker nå i midten/slutten av juni og tenkte ikke si noe til ungene før 12 juli da de skal få være med på ultralyd og ut å spise middag :-) men da har de ferie og kommer ikke i bhg før i midten av august så da regner jeg med at det er veldig tydelig..

Må du fortelle det da?:) flere i bhg her har ikke sagt noe før etter at de har vært på oul. Men for oss regner jeg med det kommer ut når 3-åringen selv får vite det.

Du trenger ikke å si det :)
Blir jo tydelig etterhvert. Eller så kanskje det kommer naturlig i en samtale :)

Enklere med større barn for de kan fortelle selv :)

Tenker jeg venter til vi har passert 12 uker før jeg forteller det til vesla her :happy: Og innen da burde jeg skaffet en sånn t-shirt med storesøster på :) Så kan ho fortelle det i bhg selv og vise frem den fine t-shirten.:p

Jeg må nok fortelle det selv om mi er stor nok til å fortelle det selv. Hun har ønska seg småsøsken lenge og fortalt ivrig at hun skal bli storesøster og at mamma har baby i magen i snart to år, haha. Så jeg må nesten fortelle at denne gangen er det faktisk sannt :)

Har en god tone med de så nevner det nok bare i forbifarta når hun har fått vite det. Var hun så liten at hun ikke kunne fortelle selv ville jeg nok venta til det syntes og de fannt ut av det selv.

Min blir 3 i sommer og han kan selvfølgelig snakke, men tror ikke han skjønner greia med å fortelle det selv. Jeg kommer ikke til å si noe. De ser det vel selv etter sommerferien er over tenker jeg:)

Sambo fortalte det, fordi jeg ikke leverer på morran lengere :P så da måtte han si at det var pga jeg lå hjemme å kasta opp pga jeg var gravid.

Back
Topp