Hvordan forteller dere de vordende besteforeldre den gode nyheten?

~avokado~

Første møte med forumet
Hei! :) er ny her, og gravid 4+6. Det har vært en lang uke med svake urintester, blodprøver hos legen og mye venting. Men nå har jeg endelig slått meg til ro med at jeg er veldig gravid med en fin stigning i HCG nivåer :-)

Er det noen av dere som fortalte /skal fortelle de vordende besteforeldre den gode nyheten på en kreativ måte? Hvordan fortalte dere det, og hvor langt var dere på vei da?

Jeg rammet inn et UL-bilde og pakket det inn etter jeg hadde passert uke 12. Ikke så veldig kreativt da men

Jeg rammet inn et UL-bilde og pakket det inn etter jeg hadde passert uke 12. Ikke så veldig kreativt da men

Nuppa skrev:

takk for svar :) syns du det var vanskelig å holde på hemmeligheten til uke 12?

Jeg hadde jo lyst å si det før. Men jeg tenkte sånn at hvis det skulle gå galt så var ikke det noe jeg ville dele med andre enn mannen min, er litt privat av meg. Hehe.

Jeg fortalte at vi ble tre som kom på julaften i år;p

Vi fortalte det til besteforeldrene allerede når jeg var i uke 8. Jeg  var veldig kvalm og kastet opp veldig mye, så når vi skulle på langhelgebesøk til svigerfamilien regnet vi med at vi måtte fortelle det til dem siden jeg kastet opp så mye og ikke klarte å holde på nesten noe mat... Men det behøvde vi ikke for svigerfar avslørte det med en gang vi kom inn døra der, selv om han aldri før hadde hilst på meg... Da var jeg i uke 8, så vi bare trengte å bekrefte at det var rett. Og til mine foreldre ble det fortalt pr telefon samme helg, mamma hadde bursdag så når vi ringte å gratulerer henne med dagen så sa vi "gratulerer med dagen og gratulerer med barnebarnet som er på vei" :) 

Første gangen fortalte jeg det bare til dem. Denne gangen tenkte jeg å lage en scrapbook med bilder av de 2 andre barnebarna hennes og kalle den for "mine barnebarn". Helt i slutten av boken skal jeg lime inn bildet av den positive testen, bilde av jenta vi har fra før med snakkeboble som sier f eks "inni mammas mage, ligger en liten julegave. Jeg skal bli storesøster!". (Termin julaften) Denne boken skal hun få til bursdagen i slutten av mai :)

Vi har hengende 2 rammer med plass til 3 bilder i hver i stuen. Der hver ramme har 3 bilder av hver unge vi har. Vi har liggende en ramme til som vi skal henge opp når neste kommer.
I juli skal vi feire minstemann sin bursdag og da har vi tenkt å ta bilde av den positive testen, og hvis vi har fått komt til en tidlig ultralyd før den tid så skal vi ta den også inni, og henge opp rammen.
Blir spennende å se om de legger merke til det!!!

Vi ga hans foreldre og søster bestemor, bestefar og tante kopp i gave under en felles kvelsmat lillejulaften etter at juleroen hadde senket seg. var da 12 uker. Mammaen min måtte jeg bekrefte til at hun hadde hatt rett lenged mistankene sine. Søstreren min fortalte jeg det over en bedre middag.

Back
Topp