Hvordan fortelle til familien at du er gravid?

niandi

Betatt av forumet
Er bare 6+2 og bare samboer som vet noe enda. håper å kunne holde på hemmeligheten til ca uke 10-12, men kunne tenke meg en litt søt/morsom måte å fortelle mine foreldre at de skal bli besteforeldre for første gang. Tenkte litt på å kjøpe kopper med påskriften verdens beste bestefar/mor på, men har ikke funnet noen enda. andre som har noen gode tips?

Jeg har bestilt en body som det står: Inne i min mammas mage, vokser en liten gave, jeg skal bli STORESØSTER på :) Slik  skal vi fortelle det til besteforeldre :)

Vi har en gutt på 2 år.. som nå er begynt å snakke masse.. så lurer på å sende dem et videoklipp og si se så flink han er.. og så kan han peke på magen og si der er baby inni :) Hvis ikke jeg kommer på noe bedre..

har hørt mange morsomme da.. noen tok bilde av en bolle i ovnen og rammet inn i gave.. Hehe, syns den var litt artig da! :)

Vi tok på jenta vår en genser hvor det stod " jeg skal bli storesøster" på ;)

Jeg står litt mellom to altetnativer: 1. Legge bilde fra ul i mellom en del feriebilder fra i sommer, få foreldrene mine til å se gjennom sammen og forklare litt hvor bildene er fra og når vi kommer til ul-bildet bare si 'å, ja, også det er barnebarnet deres som vi lagde i juni...' eller 2. Ha gjettelek og legge det frem som en gåte de skal gjette hva er også får de et og et hint som blir mer og mer tydelig at løsningsordet er enten baby eller besteforeldre eller noe sånt. Klarer ikke helt bestemme meg..

Her tenker vi at storesøstra skal få ringe og fortelle, om vi klarer å holde det hemmelig lenge nok...:) Forrige svangerskap klarte jeg å holde det for meg selv de første to ukene før jeg fortalte moren min det. Sambo ringte svigermor da det var gått tolv uker, og snakket om helt andre ting, helt til slutten av samtalen da han sa "foresten, jeg skal bli pappa til sommeren"

Hos mormor og morfar la vi inn en bestilling på vogge, siden morfar er hobbysnekker.
Til farmor og farfar ga vi dem en gave med en smokk og en bamse inni og en lapp hvor det sto,
"kan dere passe på dette til jeg dukker opp i oktober?" Denne gangen vet vi ikke helt enda.

Vi bare sa at det ser ut til at mini skal bli storebror i mars, hvis alt går bra ;) Kanskje litt kjedelig måte å si det på, men ville ikke lage for stort nummer av det i tilfelle det ikke går bra likevel...

Back
Topp