Hvordan fortelle søsken?

Rosa3

Gift med forumet
at de skal få en bror/søster?
Liker de t-skjortene som står "jeg skal bli storesøster" på, men føler at det er litt oppbrukt.
Noen som har ideer hva man kan gjøre.
Gjerne iform av en gave..

Vi filmet eldste sist.
Da hadde hun mast i 3 år for å få et søsken. Og merkelig nok, samme dag som lille ble unnfanget kom hun å fortalte meg at lillebror skal hete Leon. Det ble dog ingen lillebror den gangen men ei lillesøster. De to er tett knyttet til hverandre så jeg er spent på reaksjonen denne gang. Hun har fortsatt et ønske om en lillebror.

Den yngste er bare 15 måneder enda så jeg tror ikke hun vil skjønne så mye av det.
Men vi skal vente så lenge som mulig før vi deler nyheten.

Vi filmet eldste sist.
Da hadde hun mast i 3 år for å få et søsken. Og merkelig nok, samme dag som lille ble unnfanget kom hun å fortalte meg at lillebror skal hete Leon. Det ble dog ingen lillebror den gangen men ei lillesøster. De to er tett knyttet til hverandre så jeg er spent på reaksjonen denne gang. Hun har fortsatt et ønske om en lillebror.

Den yngste er bare 15 måneder enda så jeg tror ikke hun vil skjønne så mye av det.
Men vi skal vente så lenge som mulig før vi deler nyheten.
Mine er så store at jeg tror ikke jeg klarer å skjule det stort lenger.
Tror kanskje eldste egentlig begynner å skjønne at noe er i gjære..
Men har et håp om å klare å skjule det en mnd til..

Vi kommer til å vente helt til vi er komfortable med at hele omverdenen vet at vi er gravide, for en slik hemmelighet klarer de ikke holde på. Tror vi bare samler gjengen i sofaen ei helg og forteller det.

Sist kjøpte jeg genser med "jeg skal bli storebror!" Han ble super glad, men vi mistet jo så denne gangen forteller jeg ikke før etter ul i uke 12! Men tenkte hvis alt går bra å kjøpe masse baby ting, små tøfler, babykopp osv og ultralydbilder å pakke inn i gave til han å se om han fatter det ;) han er 5 1/2 :)

Vi kommer til å vente helt til vi er komfortable med at hele omverdenen vet at vi er gravide, for en slik hemmelighet klarer de ikke holde på. Tror vi bare samler gjengen i sofaen ei helg og forteller det.
Ja jeg skal også vente til vi kan si det til alle..
Men nå er jeg ganske dårlig, og litt redd de skal være bekymret..

Sist kjøpte jeg genser med "jeg skal bli storebror!" Han ble super glad, men vi mistet jo så denne gangen forteller jeg ikke før etter ul i uke 12! Men tenkte hvis alt går bra å kjøpe masse baby ting, små tøfler, babykopp osv og ultralydbilder å pakke inn i gave til han å se om han fatter det ;) han er 5 1/2 :)

Ja, noe sånt jeg tenker å..
Nå er mine 7 og 10 da. Og veldig oppmerksomme barn. :p
Håper å klare å skjule det til uke 10 iallefall..

Så langt har jeg ikke tenkt ennå :D Enn så lenge blir vi å ikke si noe også får den tiden komme når den kommer :)
Jeg skal nyte denne delen av svangerskapet først før noen i det hele tatt får vite det, tiden kommer tidsnok der folk får vite det og da kommer kommentarene også :( Det orker jeg ikke nå :meh:

Tror jeg venter til jeg vet hva kjønnet er. Ellers blir det grådig lenge for henne å vente :p hun blir 4 i juni :)
Ja,men så lenge klarer vi nok ikke å lure 10 åringen her...
Jeg er ganske tynn også, så regner med magen er ganske tydelig til da.. :)

Kom inn ettermiddag 29 juni og ungen kom 30 juni :-) Utrolig vittig dette :-P

Da var vi nok ikke det samtidig, her kom jenten 15 juni og vi reiste hjem 16. Vi var vel i BA samtidig :p
Ja det var vi nok da :happy: og ser ut som vi havner gansker nærmt denne gangen min mens termin er 22 november :happy:

Back
Topp