Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hvordan fortelle søsken på en morsom/spennende måte?
Sliter litt med det samme..
Min er 5 1/2, og jeg prøvde bare å spørre litt i en annen sammenheng der det ble snakk om baby her en dag.. Spurte hvordan han trodde det hadde vært å fått en baby i hus.
Men det ville han IKKE, for da kom den bare til å rote i legoen hans! Hahaha!
Her er han bare 2 1/2 år så blir ikke noen spesiell måte å si det på.
Men han vet det på en måte allerede, han husker ikke på det når vi er ute å slikt.
Men når vi er hjemme å sitter å slapper av, sier han at mamma har baby i magen, og så skal han dra opp genseren å se og kose med magen. Og han er vel bestemt på at det er guttebaby som er inni der
Han har også begynt å kalle den ene bamsen sin for baby, så når han kommer hjem fra barnehagen og slikt, så spør han often: hvor er baby, så finner vi bamsen til han så koser han med den
Han er bare 2 år, vet ikke noe enda, regner med vi forklarer han når det viser/han kan kjenne spark utenpå ikke så lett å forstå+ at jeg vil at han skal slippe å vente så lenge.
Her vet storesøster det. Vi bare fortalte det. Hun er litt misunnelig for vil også ha baby i magen idag pekte hun på ul-bildet og sa: Det er lillebroren min! <3