Hvordan fortelle søsken nyheten?

Håperpådesember2020

Flørter med forumet
Tenker å fortelle storesøsken på 9 og 6 år nyheten i morgen hvis alt er bra på ul.

Noen som har tips til en gøy måte å fortelle de nyheten?

Spennende! Håper det kommer noen gode tips! Planlegger å fortelle kommende storesøster på 6år om alt er bra på ul i morgen jeg også:D
Mulig vi utsetter det til helgen, vi får se:playful:

Spennende! Håper det kommer noen gode tips! Planlegger å fortelle kommende storesøster på 6år om alt er bra på ul i morgen jeg også:D
Mulig vi utsetter det til helgen, vi får se:playful:

Så gøy :Heartred er helt syk etter å si det nå eg. Mistet i ma i januar rett før vi tenkte å fortelle de og hadde mye komplikasjoner i ettertid. Og vært dårlig begge svangerskapene så har vært utrolig lange mnd med en mamma som ikke er helt seg selv. Kor langt er du på vei?

Så gøy :Heartred er helt syk etter å si det nå eg. Mistet i ma i januar rett før vi tenkte å fortelle de og hadde mye komplikasjoner i ettertid. Og vært dårlig begge svangerskapene så har vært utrolig lange mnd med en mamma som ikke er helt seg selv. Kor langt er du på vei?
Mistet selv i sa i desember ❤️
Er 13+4 i morgen når jeg skal på ul. Spent på om jeg blir satt frem eller tilbake:nailbiting: Hvor langt er du på vei?

Jeg er 10+5 idag. Har også vært veldig kvalm, trøtt og ikke meg selv så vi har hatt lyst å si det lenge til de kommende storesøstrene, men prøvd å utsette så lenge vi klarte. Vi fortalte det til de i helgen ved å gi de hver sin t-skjorte vi hadde bestilt med teksten «Jeg skal bli storesøster!» og «Jeg skal bli storesøster...IGJEN!» Vi har jenter på 7 og 10 år. Det var et kjempe fint øyeblikk og de ble SÅ glad!!:Heartred:Heartred

La en t skjorte i påskeegget som hun måtte løse en rebus for å finne, til storesøster her i huset. Sto only child med strek over og big sister under:Heartred Hun er 11 år og det var veldig etterlengtet å bli storesøster, et herlig øyeblikk.

Jeg har et tantebarn på 6år, blir 7 år til høsten. Gleder meg veldig til å fortelle henne det. Hun har en lillebror fra før på 2, 5 år. Synes dere det er greit å fortelle henne det når jeg er ca 14-15 uker på vei? Eller er dette litt tidlig?
kan jeg si «jeg og onkel skal kanskje få en baby i desember» eller er det lurt å vente lengre?

Hva tenker dere som har barn fra før, hva ville dere ønsket?

Mine jenter på 2 og 5 fikk vite det etter vi hadde vært på ultralyd nr 2, uke 10+6 og sett at alt var som det skulle :Heartred

Jeg har et tantebarn på 6år, blir 7 år til høsten. Gleder meg veldig til å fortelle henne det. Hun har en lillebror fra før på 2, 5 år. Synes dere det er greit å fortelle henne det når jeg er ca 14-15 uker på vei? Eller er dette litt tidlig?
kan jeg si «jeg og onkel skal kanskje få en baby i desember» eller er det lurt å vente lengre?

Hva tenker dere som har barn fra før, hva ville dere ønsket?
Har du vært på ultralyd i det siste? I så fall ville jeg sagt at «tante har baby i magen, den kommer til jul» eller noe sånt. Ikke ha med ordet kanskje, for det er jo veldig sannsynlig at alt går bra om man har sett det på ultralyd etter ca 12 uker :) Ikke vits i at de skal bekymre seg om at det bare kanskje er en baby. Vi er heldige som får desemberbabyer sånn sett da, kan knytte det opp til noe de vet når/hva er med julen sånn at de ikke trenger å spørre såååå mye når det er ;):p

Har du vært på ultralyd i det siste? I så fall ville jeg sagt at «tante har baby i magen, den kommer til jul» eller noe sånt. Ikke ha med ordet kanskje, for det er jo veldig sannsynlig at alt går bra om man har sett det på ultralyd etter ca 12 uker :) Ikke vits i at de skal bekymre seg om at det bare kanskje er en baby. Vi er heldige som får desemberbabyer sånn sett da, kan knytte det opp til noe de vet når/hva er med julen sånn at de ikke trenger å spørre såååå mye når det er ;):p
Tusen takk for svar! Skal på ultralyd i morgen, er da nesten 13 uker. Hun har spurt flere ganger før om jeg ikke har baby i magen, så endelig kan jeg si at jeg har det! :)

Mistet selv i sa i desember ❤️
Er 13+4 i morgen når jeg skal på ul. Spent på om jeg blir satt frem eller tilbake:nailbiting: Hvor langt er du på vei?

Mista også i Desember.. men me har valgt å fortelle våre jenter det når me sjølv fekk veta det, var såklart vondt for dei og når me møsta, men slik er jo livet :) derfor ga me dei valg nå, om å få vite det når me fant det ut, eller seinere. Hu minst valgte med ein gong og var faktisk med å såg det positiva svaret for første gong, mens hu eldsta ønska å vita det seinare. Har vore fantastisk å få dele denne intime delen og starten av eit liv sammen med dei <3 og uansett om me mista så var det eit søsken, som dei ein dag får treffe :D

Back
Topp