Hvordan fortelle partner?

Ingeniørmamma

Glad i forumet
Februarbarna 2020
Juliknøttene 2022
Testet positivt i dag, etter 3 pp. Samboer vet ikke enda!.Vi avtalte at jeg skulle slutte på p-pillene i sommer, og jeg ønsket å vente til etter minimum 1 vaksinedose. Han ville ikke vite om EL, da han fikk så prestasjonsangst av det sist vi prøvde.

Har en gutt på 20 mnd. Vurderer å la han "tilfeldig" finne en digitaltest som han gir til pappaen. Andre gode ideer?
 
Jeg skal fortelle det til familie ved å ta en g-test plate som ser ut som hurtigtestene til covid. Og si den er positiv :angelic:
 
Likte godt ideen med å la storebror gi ham en positiv digital test! :Heartred

Her viste jeg testen et par minutter etter at den var tatt, og han visste at jeg skulle teste i dag. Så ingen morsom ide herfra!
 
Jeg satt å grein på do mens jeg ringte mannen som var på vei til jobb men kult ide med hurtigtest saken !
 
Her har forresten mannen fått vært med på alle testene, han blir så oppgitt over alle strekene jeg ser som han ikke ser. Så da jeg tok en 8 dpo og jeg sååå strek, viste jeg han den, han så ikke streken. Dagen etter lå vi i senga og venta på den digitale sammen :) han sier han ble snytt for testingen med de to andre, så da fikk han være med nå :knegg:

er jo mye testing av covid på jobb også, så den testplaten skal jeg bruke på sjefen min også :)
 
Fortalte mannen i dag tidlig at eg trodde eg var gravid, sendte bilde av positiv test litt seinere på dagen. Ingen store overaskelsesgreier her ;)

Forteller det nok til foreldrene våre ganske fort, og kanskje litt venninner og sjefen min. Har ingen magisk grense på 12 veker før eg begynner å fortelle, men deler det etter kvart som det fell seg naturleg. Vil på TUL før eg forteller det til ungene, så lenge formen min er ok.
 
Jeg har vært å kjøpt litt forskjellig stasj som jeg har tenkt å pakke inn sammen med graviditets testen i en boks. Storebror på 13 år er bort reist denne helga, så har ikke kjøpt til han. Han får vite det senere når jeg er litt mer på vei. Så jeg tenkte at lillebror på 16 måneder skal vekke pappa i morgen på senga med gaver. Som vi liksom fikk nettopp på døren "forsinka fødselsdagsgave". Planen er jo at dem skal pakke opp kommende storebror sin gave og så den andre etterpå. Rekner med han kommer til å reagere på størrelsen på klerna i den andre gaven. Og lure fælt. Og testen legger jeg i en hvit eske under baby klerna. Gleder meg masse!
 

Vedlegg

  • 20211001_124233.jpg
    20211001_124233.jpg
    3,2 MB · Visninger: 26
  • 20211001_124439.jpg
    20211001_124439.jpg
    3,1 MB · Visninger: 27
Back
Topp