Hvordan fortelle om PCOS slik at folk forstår kva det er?

Bofi

if1993
Hei! Jeg fikk akkurat diagnose på PCOS senest i går. Men en ting irriterte meg veldig, er at kjæresten min tar meg for gitt. Han sier ting som han ikke mener, som kan være sårende for meg. Jeg har prøvd å forklare han PCOS både før og etter fått diagnosa, men jeg føler at jeg blir tatt for gitt. Finst det en "dummie"-versjon, eller hva måte må jeg mate han med informasjon? slik han kan faktisk tenke seg 2-10gonger for han sier noe som sikkert er dumt, men noe som jeg faktisk blir lei meg. :(

Jeg trenger sårt råd, kjære damer der ute! ❤

Jeg sier at det er en hormonell forstyrrelse som blant annet gjør at kroppens reproduksjonsorganer (eggstokkene) ikke fungerer slik de skal.

Men min er heldigvis veldig forståelsesfull, og har vært det fra dag 1. God klem til deg ❤️

Jeg har prøvd det, men det virker ikke som han forstår den så mye. :/ jeg får ta å lage en power point og forklare han nøye på hva det er

Sier det er cyster på eggstokkene jeg. Som gjør at EL ikke skjer alltid og gjør eggene umodne. At det kan gjøre vondt, ofte murrende og at det gjør det å bli gravid hakket vanskeligere. At cystene kan bli store og sprekke.

Sier det er cyster på eggstokkene jeg. Som gjør at EL ikke skjer alltid og gjør eggene umodne. At det kan gjøre vondt, ofte murrende og at det gjør det å bli gravid hakket vanskeligere. At cystene kan bli store og sprekke.

Hehe..ja du sa noe der. Men det virker som han ikkje har denne anatomiske geografien av kroppen i seg. Han tru kroppen er enkelt, men den er jævla innviklet.:shifty:

Hehe..ja du sa noe der. Men det virker som han ikkje har denne anatomiske geografien av kroppen i seg. Han tru kroppen er enkelt, men den er jævla innviklet.:shifty:

Kvinnekroppen er så sykt lite forsket på i forhold til mannekroppen. Arg

Back
Topp