Hvordan fortelle nyheten?

Frk.M

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
♡Julekulene 2021♡
Noen som har noen morsomme forslag/ideer til hvordan avsløre nyheten for kommende besteforeldre?
Skal ha alle på middag, dagen etter tul, så har lyst til å gjøre det på en morsom måte :happy:

Hvor tidlig tenker dere å fortelle det? Jeg greier snart ikke holde kjeft lenger [emoji23]

Hvor tidlig tenker dere å fortelle det? Jeg greier snart ikke holde kjeft lenger [emoji23]
Mine foreldre vet det :happy: har så ekstreme menssmerter, så når jeg plutselig kunne jobbe så ble mamma mistenksom.
Men de later som ingenting da de vet vi skal avsløre nyheten når vi skal ha middag. Da er jeg 8+1 :)

Her er det bare pappa og min kjæreste som vet noe. [emoji28] Han spurte så direkte om det var noe de burde vite før de reiser en mnd på ferie. Må vel fortelle mamma før de reiser også, men er så redd for at hun skal fortelle det videre. Er jo så tidlig enda!

Kjæresten fikk en kopp med Lykkeliten på og noe drops oppi, samt to tester. Turte nesten ikke å se noe da det ikke var planlagt at dette skulle skje [emoji85] men begge er lykkelige over den lille spiren så det gikk helt fint [emoji173]

Du kan jo være så "teit" at du baker boller og sier når gjestene er kommet at du har bolle i ovnen og se om noen tar den [emoji23] (litt overtrøtt her ser du [emoji28]).

Takk for forslag :D
Vurderer om jeg skal ta bilde av dem og istedenfor å si smil, så skal kan de heller si vi skal bli besteforeldre også tar jeg bildet av reaksjonen :p
hehe. [emoji2][emoji2] Jeg filma faktisk kjæresten når han åpna gaven og kortet [emoji85] han sa i ettertid at han var mye mer ukomfortabel med kamera enn av selve nyheten. Heldigvis [emoji85][emoji28]

Her vet ei venninne og min søster det [emoji5] men har bestilt en body tiø den kommende storesøstra der det står; Inne i mors mave ligger rn liten gave. Jeg skal bli storesøster.
Så tenkte hun skulle få på den og så drar vi på besøk til besteforeldre [emoji5] men blir nok med en gang vi får det i posten tror jeg [emoji6] greier ikke å holde på hemmeligheter [emoji85]

Jeg har en perfekt måte jeg skal fortelle foreldrene mine på :D jeg skal kjøpe en strikke bok med strikk til baby, å kjøpe inn litt tråd å pakke inn å gi til mamma :D hun liker godt å strikke! :)

• Liker
Reactions: HJT
Her har mannen bursdag litt uti uke 12. Så på familiebursdagen så får han en pakke av meg også. En bilderamme med tekst inni, hvor det står Pappa og termindatoen. Det kan hende flere tror det er brudebilde vi endelig har fått fremkalt, så når han snur det og viser alle sammen, så regner jeg med det blir en reaksjon :)
Evt samme dagen, men at vi viser dem rundt i leiligheten vi har pusset opp, og sier at nå er det noe nytt vi har gjort - og så står det en sprinkelseng på rommet vårt :)

Her venter vi nok med å si noe til etter uke 12 og tul; har vurdert litt det å sende bilder med lille. På ett av dem har han på noe det står 'jeg skal bli storebror' på. Se om de merker det eller bare ser på han [emoji14]

Gjøre det samme på begges sider og ser hvem som svarer først [emoji14]

Jeg kjøpte er "tag"-smykke (slik mannfolka får i militæret som blodtypen står på) og skrev "jeg skal bli pappa"

Fant et dikt/regle for en stund siden som jeg har forelska meg i. Tenkte å ramme inn dette:
"Du kan ikke med det samme
fyllet få til denne ramme
Men i oktober i år
du et duggfriskt bilde får
For storken den vil komme
innen høsten er omme"

Ellers hadde det vært gøy å lage en slags gåte:p

Ellers er det disse til besteforeldre også da, eksempel på bestefar:
88ce63f6e41528691d775898f5fe6e86.jpg

På jobb har jeg lyst til å lage en tskjorte det står termindato eller noe og se hvor lang tid det tar før de tar koblinga det :p

Mamma og pappa får en barnebok som Knøttet har "skrivd" en hilsen i når vi skal besøke dem til helgen ❤️ Forteller det til hele min familie da, for vi bor langt unna og skal ikke hjem igjen før i påsken og det er for lenge til syntes jeg.. Lillebror og madammen får tekster jeg har skrivd til onkel og tante. Og de kommende oldemødrene tenkte jeg jeg skulle stjele diktet Skvirevippen har postet over, ramme inn og gi ❤️ Gleder meg sånn til å røpe hemmeligheten nå :)

Sist så gjorde vi det på litt forskjellige måter, jeg kommer ifra en stor familie (mine, dine, våre barn), så har flere par besteforeldre til vårt barn.

- Bestefar fikk et påskeegg fylt med babystuff (smokker, flaske, body osv)

- Mimmi fikk boken "Gjett hvor glad jeg er i deg", hvor vi hadde skrevet en lapp og lagt inni "Kan du lese denne like mye til meg som du gjorde til mamman min? Jeg kommer i november."

- Bestemor fikk tidlig ultralydbilde som var klistret inni en strikkebok med babyklær.

- Mormor fikk tidligultralydbilde klistret inni ei sangbok for barn og en lapp hvor det sto "Håper du vil synge masse for meg og med meg. Jeg kommer i november"

Denne gangen er vi ikke helt sikker på hvordan vi skal fortelle det til folk, men det skal kjøpe tskjorte til storesøster i alle fall, så hun får vel ha på seg den til noen i alle fall :P

Snakket litt mer om det her med mannen, og at vi sikkert ville fortelle foreldrene våre etter tul i uke 11/12 (forutsatt at det er noe å fortelle ,^^)

Men så var det det med ul etter arbeidstid (enklest for vår del), hvor vi trengte barnevakt. Men hva skulle vi si til foreldrene mine at vi skulle som gjorde at han trengte barnevakt - og som Ikke vekker mistanke.

Parterapi, kommer det fra mannen. La dem tro vi trenger det, så får de dobbelt god overraskelse når de får se ulbildene etterpå [emoji14]

Back
Topp