Hvordan fortelle nyheten?

1+1

....
Her er det nok ganske forventet. Har en datter på 3 år, og har blitt mast på av familie i ett år, like lenge som vi har prøvd på en lillesøster/lillebror. Forrige gang sa vi det bare, var så nervøs at det var helt grusomt. Lurer på å være litt kreativ denne gangen ;) Har du noen gode ideer? Erfaringer?
 
Jeg har kun fortalt d t mannen... Men da tok jeg og kjøpte bokstaver til å stryke på klær og skrev 4 barn's mor på den :angelic:med nr to hadde jeg profilbilde av bolle i ovnen på face;)
 
lurte på om jeg skulle få en t-skjorte til lillemann med "storebror" på <3
 
Sist kjøpte vi t- skjorte m påtrykk "jeg skal bli storebror" til eldstegutten. Han ville gjerne ha det denne gangen å ;-) så da lager vi en t skjorte med påtrykk "jeg skal bli storebror IGJEN" til han og en body m påtrykk "jeg skal OGSÅ bli storebror" til minsten <3
 
Foreldrene mine venta veldig på å få se på bryllupsbilder. Når vi viste fram disse hadde vi lagt inne et ul bilde av lillemor helt på slutten. :dummy1: Kjøpte mamma og pappa kopp, som jeg serverte kaffe i til mannen min, han syntes vi hadde fått fine nye kopper, men forsto det ikke :p Tok også bilder av oss selv med de koppene, som vi la ut på face.
Denne gangen går vi nok for en helt standard greie, med body på lillemor hvor det står, jeg skal bli storesøster.
 
Blir nok bare å fortelle det til dem, uten noe mer rundt det:) sist jeg var gravid fortalte vi foreldrene mine det ved å gi dem hver deres kopp med "verdens beste bestemor" og "verdens beste bestefar" på:) de fikk jo aldri blitt bestemor og bestefar den gangen, så de får heller finne dem frem nå (forhåpentligvis) ;)
 
Det er jo snart sommer. Lurte på å skrive termindato på magen, og når jeg tar av klærne, vises nyheten ;)
 
Så mange herlige ideer! :D Kjøper dere klær med påtrykt tekst eller lager dere selv?
 
Her forteller vi det nok til ungene etter ultralyd i uke 12-13-14 engang. Litt usikker på hvordan de skal få vite det, men tenker vi bare viser de UL-bilde og spør om de vet hva det er.
Resten av formidlingen tenker jeg de tar seg av;)
 
Synes det er et dilemma igrunnen. Vil jo helst at dattera vår skal få vite det først, men hun klarer ikke holde på hemmeligheter helt enda, og da blir det jo en evighet før vi kan dele nyheten. Synes det var tøft å holde første graviditet for oss selv, når jeg var så dårlig. Ville helst dele litt tidligere. Hva tenker dere om sånt? :)
 
Synes det er et dilemma igrunnen. Vil jo helst at dattera vår skal få vite det først, men hun klarer ikke holde på hemmeligheter helt enda, og da blir det jo en evighet før vi kan dele nyheten. Synes det var tøft å holde første graviditet for oss selv, når jeg var så dårlig. Ville helst dele litt tidligere. Hva tenker dere om sånt? :)

Det er jo helt opp til en selv hvordan og når og m hvem man vil dele det først osv. =) Det som føles best for akkurat dere er vel det beste i alle fall =) Jeg har i begge mine tidligere graviditeter valgt å holde det hemmelig for de fleste til fullgåtte 12, men eldste sønnen vår fikk vite det når lillebror var på vei allerede i uke 5 hehe. Jeg trodde ikke han skulle klare å holde det hemmelig men det gjorde han faktisk hehe :p Har fortalt det til ham nå også å han ble så glad at det er helt ubetalelig.
 
jegb har hatt 3 sa på rad før jeg fikk sønnen min så pga det holder jeg det hemmelig. hvis jeg ikke hadde hatt en ekstra spontan abort risiko så hadde jeg nok sakt det til flere litt tidlig :) det er jo helt opp til deg! :)
 
Back
Topp