Hvordan fortelle nyheten til søsken?

Kobberfruen

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Jeg har en gutt på 5 år som jeg gleder meg stort til å fortelle at skal bli storebror. Klarer snart ikke å holde på det mer, men tenkte å vente til 2 januar etter legebesøk og ultralyd.
Hvordan skal man servere de gledelige nyhetene?? Noen som har noen koselige/ morsomme tips?
Jeg vet at han har fryktelig lyst på søsken, så dette gleder jeg meg veldig til!

Her pakket vi inn jompar som det står, jeg skal bli storebror, og et babysett jeg har kjøpt for ei stund siden:shy: etter han hadde åpnet dette så fikk han se ultralyd bilde :Heartred

Vi tenkte sette på lillesøster i hus ei "storesøster" t-skjorte og se når de eldre søsknene reagerer! :laughing005

Har ei datter på 6 år som ønsker veldig søsken! Og har håpet på det lenge!

Jeg har kjøpt ei sånn personlighetsbok hvor navnet til dattra er hovedpersonen i boka, den heter ***** skal bli storesøster!
Den tenkte jeg hun skulle få i gave etter uke 12 engang, så skal vi på UL i uke 13-14, da skal hun få være med!❤️

Jeg har kjøpt ei sånn personlighetsbok hvor navnet til dattra er hovedpersonen i boka, den heter ***** skal bli storesøster!
Den tenkte jeg hun skulle få i gave etter uke 12 engang, så skal vi på UL i uke 13-14, da skal hun få være med!❤️

Akkurat det samme tenker vi å gjøre :) Jenta mi er snart 5 år og har mast i 2,5 år nå på en lillesøster og lillebror, så vi tenkte å kjøpe en slik bok å gi til henne på bursdagen hennes :)

Akkurat det samme tenker vi å gjøre :) Jenta mi er snart 5 år og har mast i 2,5 år nå på en lillesøster og lillebror, så vi tenkte å kjøpe en slik bok å gi til henne på bursdagen hennes :)

Ja, den boka er så fin! Forteller litt om hvordan det er å vente så lenge på at babyen kommer ut, og hvordan det er å ha baby i hus!❤️

Funker denne boka til ein 4 åring også ? Hat sett mange bruker disse bøkene men har aldri tatt meg til å se inni den. I går kveld spurte hun meg om eg hadde baby i magen siden den hva litt stor, måtte ta ein hvit liten løgn å skylde på julematen :D

I går (midt på dagen) maste junior på 4 år om å få åpne flere gaver.
Så sier pappa: «Mamma har den største gaven i magen sin» junior så på pappa, meg og tilbake «Har mamma baby i magen!?!?» Så gla og lykkelig, rett opp i fanget mitt og strøk over magen og bare vill kose med meg resten av formiddagen :hug013

Funker denne boka til ein 4 åring også ? Hat sett mange bruker disse bøkene men har aldri tatt meg til å se inni den. I går kveld spurte hun meg om eg hadde baby i magen siden den hva litt stor, måtte ta ein hvit liten løgn å skylde på julematen :D

Ja, den funker for en 4 åring, det er jeg sikker på! veldig forklarende og passe lang

Vi valgte å fortelle gutten vår det på Julaften, sammen. Han ble så glad!!! Og jeg ble så rørt:joyful:. Følelsene sitter ekstra løst for tiden, det merkes.

Her forteller vi ikke til 8 åringen før etter uke 12 da han har hatt alt for mange skuffelser (selv om han bare har visst om 2 av de 13 abortene) og har grått alt for mye. Men hvis tiden kommer så har vi en «jeg skal bli storebror» genser fra en annen gang og vi skal vise ul bilde♥️ Håper virkelig det er vår tur nå så vi kan bli glade igjen alle sammen❤️

Ellers har jeg funnet denne fine som jeg kunne tenkt meg å ramme inn å pakke inn å gi han❤️

Vedlegg

• 1313A03E-5B7B-4D70-B270-1A822A737975.png
    1313A03E-5B7B-4D70-B270-1A822A737975.png
    644,2 KB · Visninger: 13
Her forteller vi ikke til 8 åringen før etter uke 12 da han har hatt alt for mange skuffelser (selv om han bare har visst om 2 av de 13 abortene) og har grått alt for mye. Men hvis tiden kommer så har vi en «jeg skal bli storebror» genser fra en annen gang og vi skal vise ul bilde♥️ Håper virkelig det er vår tur nå så vi kan bli glade igjen alle sammen❤️

Krysser fingre og tær for at denne spiren sitter helt i mål for dere:Heartred

I går (midt på dagen) maste junior på 4 år om å få åpne flere gaver.
Så sier pappa: «Mamma har den største gaven i magen sin» junior så på pappa, meg og tilbake «Har mamma baby i magen!?!?» Så gla og lykkelig, rett opp i fanget mitt og strøk over magen og bare vill kose med meg resten av formiddagen :hug013

Herlighet så koselig! :Heartred

Vi kommer til å vente til vi passerer 12 uker før vi sier noe til lille prinsessa vår på 2,5 år. Men gleder meg veldig til å kunne vise ul bilde og forklare at det er en baby i mammas mage:Heartred

Her tenker vi at storebror på 6 skal få være med på ul i uke 12. Så forteller vi det når han får se lillenurk på skjermen. :love7 Litt bekymret med tanken på om noe skal ha gått gale, men så lenge alt virker som normalt, er alt nok tipptopp.

Back
Topp