Hvordan fortelle (kommende) besteforeldre om babyen?

Baby_2019

Glad i forumet
Septemberskattene 2023
Hvordan skal dere fortelle / har dere fortalt besteforeldrene om babyen?

Og hvilken barn er det i rekken?

For meg er det barn nr 3 og mine foreldre kommer til å falle av stolen :hilarious: Nr 1 og 2 var vel forventa, men at vi skal få en tredje det regner de nok ikke med. Jeg er mye alene med ungene og i tillegg fikk mannen fikk testikkelkreft for et år siden og de tror nok ikke vi kan få flere barn.

Grugleder meg til å fortelle :wacky:

Barn nr 5. Har fortalt det allerede, sa det bare rett ut :happy: Er bare 4+1, men pga vi mistet sist så føltes det bare riktig. Vi har vært så åpne om alt etter det, og sånn fortsetter det.

Dette er svigers sitt barnebarn nr 5. Mamma og pappa sitt barnebarn nr 9 :Heartred

Har ikke fortalt, tror vi venter til etter TUL. Usikker på hvordan vi skal si det, enten bare si det, vise UL-bilde eller kle storebror i storebror-klær :joyful:

Venter lengst mulig :laughing002 her får de nok litt sjokk. Er vårt 4 barn, og vi var veldig sikre på at vi var ferdige etter tredje :shy: i tillegg har jeg leddgikt, og er så mye alene med ungene, at de tenker vel jeg ikke orker flere barn:laughing001

Svigers har bare våre tre som barnebarn, men mine foreldre har 11 (dette blir nr 12) :)

Alle blivende besteforeldre har fått vite det, alle fikk en telefon hver :laughing002
Mamma fordi hun jobber på legesenteret, og jeg måtte ha legetime:p og da følte vi at det var naturlig at resten fikk vite det- samt at vi er veldig dårlig på å holde på hemmeligheter:smiley-ashamed008

Min mor og far har 1 barnebarn som blir 4, også kommer vår og min bror sin med 2mnd mellomrom i år:D så det blir utrolig stas!!
For svigers er det 1.barnebarn og samboer er enebarn- så ekstra stas for de også:love017

Jeg hadde egentlig lyst til å la barna på 3 og 5 fortelle foreldrene mine, men siden mannen er borte på sjøen da vi får fosterdiagnostikk uke 11-13 må jeg nesten ta med meg mamma og da må hun få vite det rundt uke 10-11. Ungene skal ikke få vite noe før vi vet om det går bra.

Vil si det på en gøy måte. Har tenkt på strikkeoppskrifter til min mor, men føler det blir så ekskluderende mot min far. Han og må få noe og han strikker definitivt ikke :joyful:

Vil gjerne høre kreative ideer her inne på tråden hvis noen har noe :D

Mine foreldre har bare mine barn som barnebarn. Samme gjelder svigermor.

Svigerfar har bursdag om noen dager. Har kjøpt en kopp med teksten "verdens beste farfar". Veldig enkel og diskré tekst. Dette er svigers sitt første barnebarn, så blir artig å se reaksjonen deres :joyful:
Ååh, det blir gøy! :D Mannfolk er generelt dårlig til å ta åpenbare tegn da, så spørs om et annen familiemedlem må kommentere det ut i klartekst :hilarious: Må få høre hvordan det går!

Det er første barnebarn for mine og hans foreldre :Heartpink

Foreldrene mine har hytte, så jeg tenker litt å casually si jeg fant noe veldig fin pynt jeg synes passer så godt på hytta å gi dem dette skiltet: https://feel.no/Produkt/SEARCH/81171/Skilt-Barnebarnregler

Svigermor elsker te, og så på en kafe hvor de solgte en tepose det sto bestemor eller noe på. Så potensielt samme strategi der :hilarious:

Jeg skal til legen om litt over ei uke, så får vi se når det blir TUL. Hadde vært litt stas å vise frem et ul bilde :)

På min side blir det første barnebarn. :) Vi planlegger å kjøpe tre ulike ting/plagg (mine foreldre er skilt med nye) som er kjønnsnøytrale og pakke det inn. Legge oppi en lapp og skrive "vil du passe på meg til september?"

Fortalte det til min familie med en gang testen var positiv, ettersom de vet at vi har vært gjennom IVF en stund.

Til svigermor var det kommende storesøster på 2 år som fortalte det da vi besøkte henne forrige uke og svigermor ble fra seg av lykke (mannen er ene-barn) :Heartred

Vi fortalte det til besteforeldrene med en gang siden de vet at vi holdt på med IVF. Etter ultralyden i uke 7/8 fortalte vi det til alle de nærmeste familie og venner. Og jeg har sagt det til sjefen på jobben siden jeg er gradert sykemeldt. Men vi venter med å si det til ‘alle’ før etter ultralyden i uke 13.

Skal fortelle foreldrene mine i morgen 10+5. Vil de skal vite før jeg får svar på nipt.. Gruer meg, da jeg vet de kommer til å tenke at 3 barn blir for mye for meg som er så mye alene. De kommer til å late som at alt er stor lykke, men jeg vet de vil bli bekymra.

Også synes jeg å fortelle sånt er så kleint! Noen tips? Slenge UL-bildene på bordet og springe ut døra? :hilarious:

Skal fortelle foreldrene mine i morgen 10+5. Vil de skal vite før jeg får svar på nipt.. Gruer meg, da jeg vet de kommer til å tenke at 3 barn blir for mye for meg som er så mye alene. De kommer til å late som at alt er stor lykke, men jeg vet de vil bli bekymra.

Også synes jeg å fortelle sånt er så kleint! Noen tips? Slenge UL-bildene på bordet og springe ut døra? :hilarious:
Når jeg synes det er kleint å si ting, pleier jeg bare å si det rett ut med en gang. Sånn typ ‘Hei! Jeg er gravid!’ Så blir jeg ferdig med det ;)

Fortalte foreldrene mine dagen eg såg en svaaaak strek på testen, men no har dei vore med på heile reisen gjennom IVF, spontanabort osv. Så det føltes unaturlig å ikkje oppdatere dei. Svigers derimot veit ingenting og får ikkje vite noe før tidligst TUL i veke 12+5. Da eg spontanaborterte fikk dei vite det over telefon (som alle andre), og når vi møttes første gang etter det lot dei som om ingenting hadde skjedd og det var et helt vanlig besøk. Har aldri fått noe som "det var leit" eller "går det bra?". For min del får dei ikkje vite noe før babyen er født, men da hadde det blitt fullstendig krise og det orker eg heller ikkje. Så ja. Tror eg skal la sønnen deira ta seg av informasjonsdelingen :)

Fortalte foreldrene mine dagen eg såg en svaaaak strek på testen, men no har dei vore med på heile reisen gjennom IVF, spontanabort osv. Så det føltes unaturlig å ikkje oppdatere dei. Svigers derimot veit ingenting og får ikkje vite noe før tidligst TUL i veke 12+5. Da eg spontanaborterte fikk dei vite det over telefon (som alle andre), og når vi møttes første gang etter det lot dei som om ingenting hadde skjedd og det var et helt vanlig besøk. Har aldri fått noe som "det var leit" eller "går det bra?". For min del får dei ikkje vite noe før babyen er født, men da hadde det blitt fullstendig krise og det orker eg heller ikkje. Så ja. Tror eg skal la sønnen deira ta seg av informasjonsdelingen :)
Noen aner ikke hva de skal si i slike situasjoner, men da er det bedre å si akkurat det istedet for å ikke anerkjenne situasjonen... "Jeg vet ikke hva jeg skal si" viser hvertfall at man bryr seg på noe nivå

Våre foreldre visste det med en gang pga IVF. Skal på ultralyd på fredag og tenker vi forteller det til resten av familien etter det. Gleder meg til jeg slipper å holde det skjult :dance008

Våre foreldre visste det med en gang pga IVF. Skal på ultralyd på fredag og tenker vi forteller det til resten av familien etter det. Gleder meg til jeg slipper å holde det skjult :dance008
Jeg og er kjempelei av å holde det skjult. Godt å få fortalt det til mine foreldre i dag. Neste uke står jobben for tur om NIPT-test er ok. Magen er umulig å skjule.. Har fått noen lange blikk men ingen tør jo å spørre heldigvis :hilarious:

Back
Topp