Hvordan fortelle foreldrene mine?

bringebæra2014

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Hjelp, jeg er 6 uker gravid med mitt første barn og føler jeg virkelig virkelig trenger å prate med foreldrene mine. Problemet er at vi bor langt unna hverandre, og jeg reiser bort i 3 uker nå. Ville dere ha fortalt det over telefon? Eller ventet de 3 ukene?
Tror jeg er nødt å ta det over tlf, men hva skal jeg si? Er redd for negative reaksjoner. Er kun 20 år og student...

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde fortalt det ansikt til ansikt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hvis du ikke har mulighet til å fortelle det face to face er det vel ikke noe i veien for at du tar det via telefon. Spesielt hvis du har behov for å snakke med dem om det nå.

Si at du har noe du vil snakke med dem om og at du gjerne vil at de begge skal være tilstede under samtalen og at de setter på høyttaleren på telefonen slik har de begge hører hva du har å si. Si det som det er at du er gravid og at de skal bli besteforeldre til høsten. Så må jo nesten resten av samtalen fortsette ut i fra hvordan foreldrene dine reagerer.

Jeg bor også langt unna foreldrene mine, og da jeg ble gravid med førstemann var ting veldig usikkert med kjæresten min osv. Jeg MÅTTE snakke med mamma, så jeg tok det pr telefon. Fikk masse støtte fra dem, så det angrer jeg ikke på i det hele tatt. Lykke til!

Ville ikke ventet hvis du trenger dem nå. Ingen krise å ta det på telefonen vel?

Tror jeg er mest redd for reaksjonen. Blir sikker å grine :-P Mamma og pappa er ikke sammen, men tror jeg forteller pappa først iaf..

Hvis du trenger og prate ta en tlf. Bedre og lette på hjertet enn og vente til du er tilbake fra ferie

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tror jeg er mest redd for reaksjonen. Blir sikker å grine :p Mamma og pappa er ikke sammen, men tror jeg forteller pappa først iaf..

Da ville jeg definitivt ringt den forelderen det er lettest å snakke med og som du føler er den som kommer til å være mest positiv til nyheten først :-)

Åh husker selv følelsen, var utrolig redd for reaksjonen til min mor.. Vi ventet til jeg var i uke 12! :) riktig nok var det hu som ringte og spurte pga hu hadde en følelse på det, men allikevel så syns jeg det var godt det kom i uke 12 for det er liksom den uka som er "sikker" da (vet den aldri er det men dere skjønner) :)
Vi tok det over tlf til min mor i alle fall, ellers tok vi resten ansikt til ansikt.

Jeg ville ventet til etter turen og tatt det face to face hvis det er mulig

Masse lykke til :) Husker selv følelsen og jeg tok det selv over tlf med mine foreldre.

Jeg ventet noen uker til neste gang vi møttes for å kunne fortelle henne det ansikt til ansikt. Hun visste at vi prøvde da.

Pappa og de var bortreist, og jeg valgte å helle ta det over telefonen, for det var så mange som visste om det da at jeg var redd de skulle få høre det fra noen andre. Gruet meg uansett til å fortelle pappa, for som du var jeg også 20 og jeg var nettopp ferdig med vgs. Syns det var greit å si det over telefonen til ham. Det var kjempekleint, han kom liksom med null reaksjon, så jeg var kjempetrist til stemor ringte meg neste dag for å gratulere og vi pratet i over en time. Hun er liksom bufferen mellom meg og pappa, vi har et veldig platonisk forhold så det er fint å ha henne som mellom-person. :p

Jeg ville ringt. Hvis du trenger å snakke om det nå med en gang,så hvorfor ikke ringe? :)
Jeg fikk sagt det til moren min først face to face, men husker jeg grudde meg masse. Hun ble veldig overrasket og forskrekket først (det er en underdrivelse...), men nå gleder hun seg nesten mer enn meg Lille kommer :)
Masse lykke til! :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ring og snakk med den som vil ta det lettest først, så ringe du den andre. Hvis den andre bli veldig negativ, ringe du etterpå til den første som va positiv og får trøst. Da eg va 17 ringa eg mine foreldra og fortalte at eg va gravid. Pappa va den som tok det best. Men har ei super "svigermor" som støtte meg og ho har vært der fra eg va 17 og e der den dag i dag :) Ho va den som fikk vite det først denna gangen også enda eg bare va 7 uke på vei. Resten fikk vite det da eg bikka 12 uke. Har bedre forhold til svigermor en min egen mamma, dessverre for mamma før det e ho det går utover...

Back
Topp