Hvordan fortelle familien om graviditet?

LittleMonkii

Forumet er livet
Noen som har gjort det på en morsom måte? Ville dere vente til så og så mange uker var gått eller sa dere det nesten med en gang?

Fortalte mamma og pappa det når jeg var 7 uker på vei. Første gangen greide jeg å holde meg i et par dager (testa 3+6 ).
Denne gang kjøpte jeg en hvit strømpebukse i den minste størrelsen jeg fant (50) og skrev et kort.
"Til mormor og morfar. Kunne dere passet på denne for meg frem til begynnelsen av april? Hilsen *"

Pappa synes det det var en artig måte å fortelle det på!
Og strømpebuksa henger på muren til pipa i stua deres - med en blå og en rosa sløyfe på hver side.
Mamma likte tydeligvis idéen hun også

Venta til jeg var omtrendt halvveis. "Kan du passe Nora på tirsdag? Jeg skal på ordinær UL, vi skal ha baby igjen forresten ja..".

Ca  :P

Første gang bare plumpa samboeren min ut med det. Andre gang hadde M på seg body hvor det sto jeg skal bli storebror(dessverre mistet vi noen uker etterpå).

Skytten84 skrev:
Første gang bare plumpa samboeren min ut med det. Andre gang hadde M på seg body hvor det sto jeg skal bli storebror(dessverre mistet vi noen uker etterpå).

Så trist!

Tenkte kanskje å gjøre det på den måten her også. Har en tekstiltusj som jeg kan bruke på en ensfarget body. Like greit med en hjemmelaget en :) 

med nr 2 her så ville jeg ha det litt morsomt med familen.
Jeg ble gravid i juli, og holdt det skjult helt til jul.
Da kjøpte jeg inn påskeegg til alle besteforeldre og oldeforeldre. oppi der la jeg et par rosa babysokker og et bilde av storesøsteren med en body hvor det sto "inni min morders mave ligger en liten gave, jeg skal bli storesøster i april"

Skal si det ble reaksjoner da, hadde en stemor som ble helt sjokkert, og en svigermor som følte seg litt snytt, for da hadde hun ikke så god tid til å strikke til det nye familiemedlemmet. Ettersom jeg da var over halveis da de fikk vite det.

Påskeegget valgte jeg fordi jeg hadde termin i påsken i år, og skrev  på lappen uitpå pakken "TIL xxx FRA påskeharen."

Tale09Henny11 skrev:
med nr 2 her så ville jeg ha det litt morsomt med familen.
Jeg ble gravid i juli, og holdt det skjult helt til jul.
Da kjøpte jeg inn påskeegg til alle besteforeldre og oldeforeldre. oppi der la jeg et par rosa babysokker og et bilde av storesøsteren med en body hvor det sto "inni min morders mave ligger en liten gave, jeg skal bli storesøster i april"

Skal si det ble reaksjoner da, hadde en stemor som ble helt sjokkert, og en svigermor som følte seg litt snytt, for da hadde hun ikke så god tid til å strikke til det nye familiemedlemmet. Ettersom jeg da var over halveis da de fikk vite det.

Påskeegget valgte jeg fordi jeg hadde termin i påsken i år, og skrev  på lappen uitpå pakken "TIL xxx FRA påskeharen."

Husker denne :) Tenkte på deg og historien da jeg leste første posten ;)
Veldig morsomt.

Søtt! Det hadde jo vært gøy å ventet til jul! Har fortalt det til mine foreldre, for vi har et veldig sånn... Ja, snakke-om-alt-forhold.. Så jeg klarte ikke holde meg.. Men med svigers er det litt mer.. Tja, skummelt :p Eller, ikke skummelt, men jeg har ikke det store behovet for å si det med en gang. Dessuten er det like greit om datteren til mannen ikke får vite det før juletider sånn at vi er nokså  sikre på at alt går bra og slikt.

Skal på tidlig UL, så da får vi sett hvor langt jeg er på vei. Blir vi satt tilbake i uker så venter vi nok til jul. Det hadde vært gøy med en litt annerledes vri når man skal fortelle det :)

Jeg var på ul uke 11, og fikk med meg ulbilder. Fylte påskegg med godteri og ultralydbilde til foreldrene mine, søstra mi og samboeren hennes. Fikk en ubeskrivelig fin reaksjon.

Nr. en bare fortalte vi om, nr. to fikk storebror et bilde av den positive graviditetstesten som han gikk til mormor med, han var da drøyt 1 1/2 år :-)
Nr. 3 fikk mormor ultralydbilde (7 uker) i konvolutt med beskjed om at vi hadde bestilt bursdagspresang til henne (menstermin på hennes bursdag), men at det var så lang leveringstid at vi ville si hva det var med en gang.
Bestefar fikk besked på telefon, med beskjed om at han måtte holde av St.hans neste år - hvorfor det, lurte han jo på - Fordi da blir det barnedåp :-) (Sånn fikk hele hans side av familien det introdusert).
Skulle vente til 12 uker + med å fortelle venner etc. men på 9 uker var vi i bursdagsselskap, og plutselig begynte gjestene å rope gratulerer til meg tvers over stuen - sååååå lenge klarte min mann å holde munnen lukket...

vi sendte sånne storker (kaketopper) til jul. ;) En blå  og en rosa- var ca 10uker på julaften så visste jo ikke kjønn da. Mamma og dem fikk en, og søsteren min sin familie en;) Dem åpnet dem med resten av gavene. Svigers fikk vite det ved julemiddagen her...

Back
Topp