Hvordan fortelle familien 24.12

Tina11

Betatt av forumet
Julikulene 2020
det er sikkert flere enn meg som lurer på å fortelle familien om den lille på juleaften, og jeg har lest mange gode og morsomme måter å gjøre dette på :joyful: Hvordan skal dere gjøre det?


Hos oss vil samboer veldig gjerne at sønnen vår kommer med body med «storebror» på.

Jeg må si helt ærlig at jeg er redd for å ta bort fokuset på hele juleaften ved å fortelle det da? Er det egentlig teit tankegang?
 
Foreldrene mine vet d allerede...gikk ikke som planlagt. Men tenkte fortelle d til kommende storesøsken på morgenen på julaften..hu eldste er 5..så kan hun bringe det videre etter det ;)
 
Jeg har kjøpt 2 t-skjorter med "storebror" på. Har også tenkt på om jeg skal gi dem disse tidligere på dagen... Så ikke dette tar fokuset bort fra alt som skjer på kvelden.
Har også UL 17/12... men en liiiten mulighet for at vi får vite kjønn (uke 13). Så det hadde vært veldig moro med julekake med blått eller rosa fyll ❤
 
Vi skal også fortelle det på julaften. Lurer på om storebror på snart 4 skal få fortelle det selv, enten ved å si det eller ha på en t skjorte med storebror på, noen som vet om en fysisk butikk der man får kjøpt dette?

Vi tenker å fortelle set til storebror på dagen før gjestene kommer slik at han får vite det først.
 
Jeg har kjøpt 2 t-skjorter med "storebror" på. Har også tenkt på om jeg skal gi dem disse tidligere på dagen... Så ikke dette tar fokuset bort fra alt som skjer på kvelden.
Har også UL 17/12... men en liiiten mulighet for at vi får vite kjønn (uke 13). Så det hadde vært veldig moro med julekake med blått eller rosa fyll ❤
Jaa, dette har jeg også nå tenkt mer på ! Vi er alltid hos svigers på julemorgenen, så om vi skal ta det da? Så kan juleaften fortsatt handle om det juleaften skal handle om. ❤️ De fleste kommer til å stusse på om hvorfor jeg ikke drikker øl til matlagingen. Så koselig ide med julekake, den likte jeg godt ❤️ Dette må du holde meg oppdatert på når dagen kommer !
 
Jaa, dette har jeg også nå tenkt mer på ! Vi er alltid hos svigers på julemorgenen, så om vi skal ta det da? Så kan juleaften fortsatt handle om det juleaften skal handle om. ❤️ De fleste kommer til å stusse på om hvorfor jeg ikke drikker øl til matlagingen. Så koselig ide med julekake, den likte jeg godt ❤️ Dette må du holde meg oppdatert på når dagen kommer !

Jeg gleder meg så ubeskrivelig mye til og fortelle det!
Guttene gledet seg helt vilt sist, men så viste det seg og være spire i egglederen (uke 10). Ble kjempesyk, og måtte være på sykehus i over 1 uke. Det var tøft for dem, og ikke minst for mannen.
Tenkte jeg MÅ filme oppakkingen, men det kan jo fort bli "feil" reaksjon... hvis de blir bekymret for at jeg blir like syk som sist. Men har UL-bilder fra uke 8 og uke 10, som jeg i tilfelle kan berolige dem med ❤
 
Vi tenkte vi skulle fortelle det på morgenen til den kommende storesøstera på 5. Vi har bestilt sånn «navn blir storesøster»-bok, fordi hun nettopp har lært seg å lese små med bokstaver også. Så kan hun selv lese hva det står på fremsiden - og ringe rundt til familiemedlemmer og fortelle ❤️
 
Vi tenkte vi skulle fortelle det på morgenen til den kommende storesøstera på 5. Vi har bestilt sånn «navn blir storesøster»-bok, fordi hun nettopp har lært seg å lese små med bokstaver også. Så kan hun selv lese hva det står på fremsiden - og ringe rundt til familiemedlemmer og fortelle ❤️

Så koselig ❤
 
Dette er første barnebarnet på begge sider. Skal feire jul med svigers (for første gang) og har kjøpt kopp med bestemor og bestefar på som ligger under treet:) så blir det liksom noe av det siste på julaften.
Min familie får vite det 22. Desember, da kjører vi innom med gavene og min far (jeg er ekstremt pappadalt) skal få en førjulsgave. Jeg og søstra mi har designet en egen Bestefar-kopp:) gleder meg så syyykt.
 
Jeg klarte ikke vente til julaften så her ble det fortalt i en bursdag i november. Kom med en innpakket bamse og et kort hvor det sto "Kan du passe på meg til jeg kommer i slutten av juni?"
 
Bestilte storebror t-skjorte idag. Litt sein?.. Håååper den kommer før jul. Hadde igrunn lyst fortelle han det dagen før siste skoledag så han kunne få fortelle på skolen. Han spør faktisk ofte nå om jeg er gravid:pompus:
Besteforeldrene vurderer vi si det til julaften. Eller helst noen dager før... Viser de nok ul bilde som suprise. Muligens vi sier det til eksen min først siden han feirer jul med oss alle sammen :hilarious::hilarious: juleselskap og klein babylykkexsmile9
 
Ja! Gleder meg så mye!❤️ Hun har skrevet baby på ønskelista si (riktignok etter katt, men tror hun blir glad, haha!).

Nåååh :Heartred Gutten min på 8 år spurte hva jeg ønsker meg mest til jul, og jeg svarte at jeg ønsker meg en baby. Han tenkte en stund og svarte "Jeg er ikke så sikker på om nissen klarer og lage babyer" :)
 
Bestilte masse små søte bodyer fra wish, med forskjellige tekster på «hello grandma» «guess what?» «aunties love» «surprise you are going to be grandparents» til de forskjellige, som vi la oppi en liten gavepose sammen med en sjokolade :) Det var veldig gøy. Moro og se at mange av de ikke skjønte det med engang å bare «å den var søt:)» haha!
 
Vi skal på ultralyd (nummer 2 ;p) på onsdag, så tenker å kopiere opp ultralydbilde til de vi skal fortelle det til og be dem pakke opp samtidig. Har ikke fortalt til noen i familien enda, så det blir gøy. :) de tror vi skal på ivf-behandling og at jeg skal starte med medisiner nå, da det var det som var den egentlige planen. Så de skjønner sikkert ingen ting! :dance018
 
Bestilte storebror t-skjorte idag. Litt sein?.. Håååper den kommer før jul. Hadde igrunn lyst fortelle han det dagen før siste skoledag så han kunne få fortelle på skolen. Han spør faktisk ofte nå om jeg er gravid:pompus:
Besteforeldrene vurderer vi si det til julaften. Eller helst noen dager før... Viser de nok ul bilde som suprise. Muligens vi sier det til eksen min først siden han feirer jul med oss alle sammen :hilarious::hilarious: juleselskap og klein babylykkexsmile9

Er det lov å grave litt og spørre hvorfor EKSEN din feirer jul med deg og familien (og ny kjæreste)??:nailbiting::hilarious: Høres ut som en fæl og klein film; Juleselskap og klein babylykke:hilarious::hilarious:
 
Jeg ønsker å gi et ultralydbilde til mine foreldre som ikke feirer med oss i år. Tenkte gjerne å kopiere bilde av "reka" og skrive noe på. Noen ideer til hva jeg kan skrive?
 
Vi skal på tul 23.12, det ene bildet blir til/fra kort hvor til blir tante og fra blir kallenavnet på nurket ;) så kan noen lure litt før jeg forteller. Mor og far vet allerede ;)
 
Back
Topp