Hvordan fortelle familie og venner? *insp*

Jeg hadde kjøpt en gave til tanteungen min da mamma, søss og tante sin skatt kom på besøk. Inni gaven til guttongen, la jeg en liten babybody med et bånd og et kort hvor det stod at "denne er desverre ikke til deg, men til søskenbarnet ditt som ligger i tante sin mage"... Da ble det grining og jubel i stua kan dere tro... :0)

søskena våre veit det allerede, blei berre til at me fortalde de heilt vanlig.. besteforeldra skal få vete det nestegang me møter dei, og da skal Daniel gå i body som står "eg skal bli storebror" frampå.. Får me sjå om dei oppdaga det:-)

Jeg ble desverre sykemeldt rett før min mamma og pappa skulle komme på besøk en langhelg. I utgangspunktet skulle jeg på jobb to dager mens de var der, og derfor måtte vi jo fortelle dem grunn til at jeg ble hjemme og ikke kunne løfte noe. Søsteren min fikk en melding med bilde av en tutt. Hennes kjæreste fikk tutten samme dag av oss. Min manns søsken har også fått hver sin tutt. (Min svigerinde trodde deres kommende baby skulle ha den, men jeg fikk hintet om at det muligens var en til på vei). Mine svigerforeldre fikk bilde av babyklær. Det samme fikk mine besteforeldre. Min mormor fikk nemlig med seg at jeg var sykemeldt og gjettet at jeg var gravid. På jobb har folk gjettet seg til det etterhvert som de har sett at jeg er trøtt. Men vi gleder oss til å fortelle min manns besteforeldre og andre venner vi har etterhvert. emoticon

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en genser til snuppa på hvor det står storesøster (noen som vet hvor jeg får tak i det?) å endten dra å besøke foreldrene våre eller bare sende de en mms med bilde av henne på å se om de merker noe :)
Å når hele offentligheten skal få vite det tenkte jeg bare å bytte profilbilde mitt på FB til en bolle i en ovn :P

Her ga vi gavekort til 2 (av 3) bestemødre hvor gaven kunne ventes i oktober og at selve gaven var et nytt barnebarn<3 De fikk det dagen før morsdagen (for da var vi i området).
Svigermor fikk vite det etter vi hadde vært på ul. Hun passet guttungen mens vi var på "legevakta" også reiste vi innom for å fortelle det når vi hadde sett hjerte banke (hadde egentlig tenkt til å vente til 1. april for de har vært litt for pågående på dette med en ny arving). Svigerfar var ikke hjemme så han bare ringte vi.

Resten av verden får vite det litt som det passer... Fb tror jeg blir holdt utenfor en god stund til.

Vi tenkte å offentliggjøre det på 1.april... tenker det blir jubel i tlf... så på slutten av samtalen har jeg tenkt å si: "  ja, ja... har du blitt lurt i dag da?"    Og så har jeg ikke tenkt å si så mye mer...

Men likte den ideèn med å pakke inn en babybody til det kommende søskenbarnet, da vi skal nemlig i bursdag til ene søskenbarnet rett før 1. april...  må tenke litt på den!

Vi var hos svigers i dag, og da spurte samboeren min om de kunne passe hunden neste helg, for da skal vi hjem til foreldrene mine, og noen dager i oktober, for da skal vi innom Storken.. (fødeavd. Bergen) :) Mamma fikk kort på morsdagen, hvor jeg gratulerte med at hun skulle bli mormor igjen også. (første gang gråt og kranglet vi på telefon, så det var litt kjekkere denne gangen..) Pappa og mormor skal få vite det neste helg. De kommer til å bli glade, men har ikke bestemt meg hvordan jeg skal si det. Tror Storebror skal få fortelle at han skal bli storebror. Så på dagen 12 uker blir det endelig ropt ut på Facebook.. ;D

Det har jeg ikke tenkt så mye på enda  Er så og si ingen som vet om det

Her er det kun svigerinna mi som vet om det. Måtte lissom ha noen og dele det med, men resten får ikke vite det før i mai, for da kommer svigermor og de på besøk (hvis jeg klarer å holde magen skjult da =P ).

Her begynner mange å få vite om det allerede pga akutt operasjonen. Synes det er litt trist å fortelle at det var et svangerskap i egglederen som var grunnen til operasjonen og at vi mistet fosteret av den grunn. Da er det litt greit å si at det andre fosteret klarte seg bra  :) og at jeg er gravid fremdeles :) Forteller jeg bare den første delen får jeg slike triste blikk, og kommentaren "så bra det gikk bra med deg da..". Da synes jeg at hele historien er bedre :)

Hadde tenkt å ordne en slik body med tekst på til snuppa "Æ ska bli storesøster" :)

Jeg fant et nydelig skilt på en butikk idag.. Et lite skiferhjerte med brun hyssing til å henge opp. Med hvit vakker skrift står det "verdens beste bestemor"! :-) Det kjøpte jeg med en gang;-) Skal gi det til mamma i påska.. Det er hennes første barnebarn og hun vet bare at vi har gitt opp prøvingen nå etter SA så det kommer til å bli bra! :D 
Svigers tenker jeg å kjøpe enten en smokk eller en body å gi i gave..
Gleder meg til nyheten er ute:-)

Ingen som vet det ennå, men begynner å bli ganske utålmodig nå! Gleder meg så til å kunne rope det ut! Tenkte å gi de kommende besteforeldrene små tøfler eller noe :) også et kort med noe lurt noe.

Jeg spurte mamma om det var greit at vi tok med en til på julaften;)

Jeg skal på UL i uke 11 å tenkte å gi mamma å svigers et bilde fra UL å skrive gleder meg til å treffe dere i oktober :)

God ide`! Kanskje jeg prøver meg på den varianten istedet :) skal på ul i uke 10

Back
Topp