Hvordan fortelle? Eller ikke fortelle?

Cyrus

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Påskekyllingene 2020
20200517_003728.jpg 20200517_003759.jpg 20200517_003834.jpg

Nå venter vi nr 6, så det skiller seg litt fra normalen:angelic:

Men slik gikk det og vi er takknemlige for muligheten og har begynt å glede oss veldig.

I vår familie er de litt rare. Man får liksom ikke lyst til å fortelle dem om graviditeten. De blir jo glade selvfølgelig, men vi orker ikke disse innvendingene som typisk kommer når man får flere barn enn "normalen".

"Hvordan orker du" typisk henvendt til meg.
"Har du ikke nok nå"
"De skal jo følges opp vet du"
"Er dere gale"
"Ikke rart de bygger ny skole i området"
"stakkars de små, skal de ha enda en å dele mammaen sin med"

Dette er bare noen av kommentarene som dukket opp når jeg ventet nr 5. Og nå skal nr 6 komme:wacky:

Derfor- har jeg perlet familien som ender. Alle ser på noe, men ingen vet hva.
Alle i familien synes endene mine er så søte og bemerker dem hver uke her i stua.
Rede er ikke der enda (bare for bilde).
Jeg tør ikke enda.
Tenker jeg skal henge det opp en dag min svigermor er her. Eller kansje snape det ut. Vet ikke enda, men tenker at jeg ikke orker det verbale kontrontasjonen denne gang. Muligens feig, men jeg er for følsom og emosjonell for andres reaksjoner nett nå:sorry:

Ei jeg følger på snap fortalte om det på melding til familien da de skulle få nummer 7, for å unngå reaksjonene. Så kanskje det kan passe fint for dere å fortelle om det feks via snap som du sier? Skjønner godt at du ikke vil ha negative reaksjoner, det skal jo være hyggelig å annonsere en graviditet :Heartpink

Ut fra det du skriver kjenner jeg at jeg blir skikkelig provosert. I tidligere generasjoner var det da vanlig med søskenflokker på både 10 og 12 barn. Hvem er det som skal fortelle dere at ikke deres familie som vokser til akkurat den størrelsen dere ønsker, er helt perfekt? Nei jammen ta, send en snap/melding og skru av lyden på telefonen. Pass på å ikke sjekk tilbakemeldingene før du er helt klar. Jeg synes dere er råtøffe og tenker at barna deres et kjempe heldige som får vokse opp i en stor og trygg flokk:Heartred Lykke til!:)

Nei dette var bare trist å lese. Gleden er vel like stor om det er nr 1 eller nr 6 eller nr 10 for den saks skyld. Folk tenker ikke alltid etter desverre, men de burde kunne spare seg slike kommentarer. Jeg synes å at de er jo superheldige som får vokse opp i en så stor flokk. Tenk så trygt å alltid ha noen som passer på deg ❤️ synes bildet ditt var skikkelig fint. Fortell eller ikke fortell akkurat som dere vil synes jeg. Folk har ikke "rett" på å få vite det innen man er klar til å fortelle det selv. Tenk på dere, og resten av flokken. Og om folk ikke kan glede seg på deres vegner så trenger de ikke forvente å ha så mye kontakt med dere heller, synes nå jeg. Sikkert slemt sagt men det er dere og barna som er viktigst nå og om ikke andre kan se det. Vel da kan de ta seg en bolle!:knegg:

Masse lykke til hva enn du velger å gjøre og gratulere som snart 6barns mamma :hello2

Tusen takk for koselige tilbakemeldinger både på endene mine og problemstillingen:Heartred

Jeg føler meg bedre i formen nå og gruer meg ikke like fælt. Tror fremdeles jeg vil oppleve ubehagelige tilbakemeldinger, men de fleste av dem er ikke vondt ment. Utrolig så hårsår jeg blir i denne tilstanden:rolleyes:

Jeg har en fantastisk mann som har lovet å prate for seg når nyheten kommer ut. Håper det skal gjøre det lettere.
Jeg skal også tenke positivt. Jeg er jo utrolig heldig som får oppleve dette en gang til:Heartred

(Beklager sent svar, mange barn krever oppmerksomheten så aktiviteten min på forumet er minimal)

Jeg kvir meg, noen er kjempe positive og støttende, men er noen som jeg vet ikke kommer til å ta det fint. :/ er så trist når det blir som dere skriver over. Hvorfor kan ikke bare folk være glad på våres vegner ? Alltid ønsket meg stor familie.

Jeg kvir meg, noen er kjempe positive og støttende, men er noen som jeg vet ikke kommer til å ta det fint. :/ er så trist når det blir som dere skriver over. Hvorfor kan ikke bare folk være glad på våres vegner ? Alltid ønsket meg stor familie.

Ikke sant:rolleyes: hvem i rekka venter du?
Fortalt noen?

Jeg venter nr 5... aner ikke når jeg skal fortelle det. Men det må bli i løpet av sommeren. Gruer meg på samme grunnlag som deg..
Tror jeg kommer til å sende et ultralydbilde og en tekst om at jeg ikke ønsker negative eller spydige kommentarer.

Jeg venter nr 5... aner ikke når jeg skal fortelle det. Men det må bli i løpet av sommeren. Gruer meg på samme grunnlag som deg..
Tror jeg kommer til å sende et ultralydbilde og en tekst om at jeg ikke ønsker negative eller spydige kommentarer.

Altså, jeg tenker forsåvidt at 5 ikke er så ille :smiley-ashamed004
Så lenge man føler at man klarer å følge de opp og har mulighet til å gi de det de trenger, så hvorfor ikke liksom :happy:

Det er blitt normalt med flere barn igjen. Jeg vet om 3 familier, som er offentlige som har 7 barn hver liksom :smiley-ashamed004
Og en familie i nabobygda har 5 barn :Heartblue
og de barna er altså helt fantastiske! De er sååååå hyggelige, blide, snille, gode og hjelpsomme! Så jeg ser ikke noe negativt med mange barn, om man har økonomi, hjerterom og husrom nok :Heartpink

Back
Topp