Hvordan fortelle det?

Vinterstorm

Gift med forumet
Mailykke <3
Vi skulle gjerne tenkt oss å vente til det hadde passert 12 uker før vi fortalte nyheten, men nå, som sist, er vi så heldige å havne i situasjonen midt i en høytid (sist gang fant vi ut det i påska). Høytid=alkohol, og hvis jeg ikke tar meg en øl eller to så vet de hva som foregår... Vi tenkte å si det på julaften i en pakke under treet, og håper vi hvertfall kan sjule det til da.

Hvordan fortalte/har dere tenkt å fortelle det til familie?

Her vet alle gode venner og familie det allerede :P:P vi ble litt sjokka over positiv test. ;) sa det på tlf :)

Alle her i familien vet det også hihi... Jeg er den som absolutt ikke klarer å ikke fortelle det

Ser jo nå at det var hvordan vi skal fortelle om det du spurte om hehe ;)
Planen her er å kjøpe en t-skjorte det står storebror på, også får "lillemann" fortelle det :o)

Egentlig skulle ingen vite noe enda her, men nå vet alt to av min beste venner det
-og det er jo veldig kjekt å ha noen å prate med det om også da ;)
Hun ene har faktisk termin 2 dager etter meg, så det her kommer til å bli kos :)

Ellers er planen å vente til 12 uker før vi forteller det til resten, mulig familien får vite det i julen -men er jo ikke 9 uker på vei en gang da.

Ja men haff, jeg kjenner det selv jeg:P Kunne godt tenkt meg å bare fortalt det til våre foreldre, men det er jo faktisk litt tidlig ennå, også får vi se hvor lenge vi klarer å holde oss:)

Svigers skal få et reisegavekort til jul og i brevet der skal det stå at det kan være lurt at de reiser litt men de kan, for det kan bli travelt med 4 barnebarn (har 3 fra før) som løper rundt:)

sist gang fikk alle vite d samme dagen. denne gang skal vi vente litt. har fortalt d til mine to nermeste veninner bra. så har jeg bestillt en body til sønnen min der d står " inni mammas mage ligger det en liten gave. Jeg skal bli STOREBROR!" så skal han ha den på seg 1 jule dag. da for hele min familie vite d. skal ikke si noe før de leser hva som er på bodyen. :P er svært sjeldent alle i min familie er samlet så da forteller vi d da. sviger familien vet jeg ikke enda. sambo skal fortelle d. regner med at de også får vite d i løpet av rom julen :D

Vi bare busa ut med det vi.

Hos mine foreldre og faren til sambo sa vi bare at"Du, vi må utsette bryllupet litt. Dere skal bli besteforeldre!"

Og hos svigermor passet det litt bedre, for hun leste opp premier fra ei loddbok hun hadde. Deriblant var det en leketraktor. Så da skjøt sambo inn: "Ja, men en leketraktor får vi jo faktisk bruk for snart, så det hadde jo vært kjekt å vinne!"

Hihi

Også vet bestevenninna mi det. Hun har termin bare få dager før meg, så det ble naturlig å snakke sammen om det Resten får vente til etter jul. :)

Her fikk bestevenninna mi vite det samme dag som jeg fikk positiv test, og sjefen til samboeren fikk vite det for noen dager siden, fordi samboeren sa og gjorde så mye merkelig, at han nesten måtte få en forklaring.

Egentlig ville vi vente med å offentliggjøre det til etter 12 uker var gått, men det er jo så greit å kunne si det i jula. Så, svigerfamilien får vite det på julaften (siden det er der vi er), i form av pakke under treet, så får familien min vite det på julemiddagen 2. juledag. Resten av verden får vente til januar ;)

Hvis det klaffer skal vi bestille en t-skjorte til snuppa der det står at hun skal bli storesøster

Og tenkte å vente så lenge vi klarer med å fortelle det.

13 åringen i huset skal få vite det på julaften morgen. Tenkte å finne på noe lurt i den forbindelse. Pakke til storebror under treet. Mamma skal få vite det når vi er der
på julaften, pakke der det står momor under treet. tenkte å skrive at spiren gleder seg til å møte mormor 09 august eller noe. Ellers så har jeg allerede sagt dte til min bestevenninne og en av mine søstre som skal ha baby selv i juni. Mannen skal få fortelle det til sine på 1. juledag for da er vi alle samlet der.

Resten av venner, jobb osv. får ikke vite det før vi har passert 12 uker iallefall.

Back
Topp