Hvordan fortelle det til besteforeldre?

Julispire2019

Blir kjent med forumet
Vi har lyst å gjøre no spesielt når vi skal fortelle det til de kommende besteforeldrene. Noen som ha noen gode tips? Førstegangsfødende å gleder oss veldig! :)
 
Som andregangsfødende tenkte vi å bestille en body til storesøster, hvor det står "storesøster" på, ta et vilkårlig bilde, og sende det. Se om de i det hele tatt legger merke til hva som står :p
 
Sniker :) Hva med å kjøpe kopper der det står bestemor eller bestefar på og gi til gave? ;)
 
Som andregangsfødende tenkte vi å bestille en body til storesøster, hvor det står "storesøster" på, ta et vilkårlig bilde, og sende det. Se om de i det hele tatt legger merke til hva som står :p

Det tenkte vi også:) Eller tilfeldig ta av en jakke utapå, og så har han den bare på:)
 
Som andregangsfødende tenkte vi å bestille en body til storesøster, hvor det står "storesøster" på, ta et vilkårlig bilde, og sende det. Se om de i det hele tatt legger merke til hva som står :p

Kjenner flere som har gjort det, en veldig artig måte å gjøre de på:) Alltid spennende å se hvor lang tid det tar før det blir oppdaget.
 
Mamma sa til meg at hun hadde drømt at en avdød slektning sa at jeg var gravid, så jeg sendte bare bilde av en positiv test med teksten "tror nok du er sanndrømt".

Svigermor fikk bilde av en digital, mens svigerfar fikk en screenshot av en app vi har lastet ned begge to der det står hvor mange % av svangerskapet som er fullført
 
Vi er så utålmodige at vi tok runden til besteforeldre dagen vi fant ut at testen var positiv! Vi puttet testen i hånden på datteren vår på 1 år og fikk henne til å gå mor farmoren sin mens hun holdt på på kjøkkenet, det ble noen tårer når hun innså hva hun kom gående med:) min mor ble også tatt på senga da vi satt rundt kjøkkenbordet og sambo plutselig så på datteren vår og sa "tenk at du snart skal bli storesøster du da!" Jeg har vel ikke sett en munn gape høyere før haha
 
Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en bitteliten dukke og diskret sette den så de fant, men ble ikke noe av. Klarte ikke holde tett. Bestefaren (pappa) vet det ikke ennå, det skal storebroren få meddele.
 
Så koselige måter å si det på!! :) Det setter de sikkert skikkelig pris på! :)

Her i gården ble det bare "bust ut" på en måte. Mine svigerforeldre drev og maste om vi kunne bli med de på vinmesse og vinsmaking i august, og tok ikke helt våre dårlige unnskyldninger. Så til slutt sa jeg bare at "jeg vet ikke om gravide egentlig har noe på vinsmaking å gjøre.... :)". Så blir de helt alvorlige.. svigermor med et litt skjult smil rundt munnen, og svigerfar helt alvorlig så spør svigerfar "Er du gravid?". "Ja.". svarte jeg bare kort og kjente svetten piplet fra pannen - og formelig kjente pulsen til samboeren min fra nabostolen. "Okej", sa svigerfar og gikk på kjøkkenet og så sa han ikke mer om det. Hahaha..

Vi er 27 så det er ikke som at vi er 15 og forteller vi skal bli foreldre altså. Men de hadde nok kanskje ikke sett den komme.. :)
 
Vi snakket nettopp om dette i går, da svigers kommer på besøk til helgen og jeg er såpass dårlig at vi nok må fortelle dem det. Vi tenkte vi skulle kjøpe en body i nyfødtstørrelse og skrive med tusj noe sånt "Tittei, i februar kommer jeg" :) Så pakker vi den inn og sier vi har en feriegave fra Italia.

Til mine foreldre fortalte vi det enda tidligere, da vi var på ferie med de. Første kvelden når vi skålte sa jeg "vi har forresten en tidlig bursdagsgave til deg pappa. Og det er at du skal få drikke all min alkohol denne ferien" (var på vinsmakingsferie) Så satt jeg glasset mitt over til han. Han ble helt paff og skjønte ingenting, før ha plutselig stotret frem "er du gr.. Gra... Gravid?" kjempemorsomt! :D
 
Vi har kjøpt en t-skjorte til vesla med teksten "I'm the bigsister, so I'm the boss" på, så får vi se om noen tar den.

Når vi skulle fortelle dem at jeg var gravid med vesla fikk de "feriegaver" fra oss. Besteforeldre fikk glassbrikker med "Verdens beste bestemor/bestefar" og søsknene våre fikk penn med "Beste onkel/tante" :)
 
Vet hvordan jeg skal legge det på fb men ikke si det til di nærmeste :p sist kjøpte vi kopper å skrev på: mormor til 2 snart 3 oss :)
 
Vet hvordan jeg skal legge det på fb men ikke si det til di nærmeste :p sist kjøpte vi kopper å skrev på: mormor til 2 snart 3 oss :)
Og hvordan skal du annonsere det på facebook da?
 
Så et bilde en gang av noen som hadde laget utkastelsesbrev på sprinkelsenga å den kommende storesøster/bror stod i senga å gråt :p hele :) så det synst jeg så så utrolig morsomt ut at jeg hadde lyst å gjøre en gang :p
 
I kveld laget vi denne som svigers skal få pakke opp i morgen :)
 

Vedlegg

  • 1436469596657.jpg
    1436469596657.jpg
    27 KB · Visninger: 34
Vi har lyst å gjøre no spesielt når vi skal fortelle det til de kommende besteforeldrene. Noen som ha noen gode tips? Førstegangsfødende å gleder oss veldig! :)
Vi ga et bilde der vi hadde tatt bilder av mine sko, min mann sine sko og noen babysko ved siden av hverandre og så skrev vi måned og årstall for fødsel under hvert bilde:) har også sett folk som bestiller t-skjorte med fødselsmåneden og årstall på:) eller du kan gi "bestemor"- & "bestefar"-kopp :)
 
Jeg har ei svigersøster som venter barn en uke eller 2 etter meg, å de sa det til besteforeldrene før vi gjorde det, (jeg ville vente siden jeg blødde) så da jeg fant ut at det var påtide, ringte jeg mamma å sa :

"har du hørt du skal bli bestemor igjen?" fikk til svar "ja har hørt at de skal ha igjen....... Det er vell ikke flere påtur vell.....?!" så måtte jeg bare si at jo, det er nok det :p

Enkelt å greit.. :p å når hun vet det, vet hele slekta mi det og, så lettest slik :p

Pappa sendte jeg mld.. Har aldri klart å si det til han, alltid sendt mld stakkar:p
 
Med førstemann passet det seg sånn ut at vi rammet inn bilde fra tidlig ultralyd og skreiv et eller annet om at de ble besteforeldre i juli. Pakket inn å la under juletreet. Stor suksess. :) med andre mann fortalte storebror på 3 at mamma hadde baby i magen <3
 
Back
Topp