Hvordan fortelle det til barna

Bøllefrøimagen

Elsker forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Nå er det ca 3 uker til vi skal fortelle det til barna, gleder meg:happy::Heartred Har ikke bestemt meg for hvordan vi skal si det enda, har jo lyst til å gjøre litt ut av det.. Noen som har tips og ideer?
 
Det har jeg også fundert på.. Vi må nok fortelle dem og de nærmeste om to uker, etter tidlig ul hvis alt ser bra ut da. For vi skal bort med et vennepar en helg, og vet at det kommer til å bli avslørt da - så barna og nærmeste familie må få høre det først:happy:..

Forrige gang sa jeg det som det var, å vi studerte ul bilde sammen, men da var jo jenta bare 2år. Nå er de 6 og 9, og de vet at vi har planer om å få en baby etterhvert.. Har kjøpt "hvordan lager man en baby" boka til dem, som de skal få, men hadde vært gøy med noe mer:happy:
 
Min eldste er 13 så han var den første som fikk vite det etter mannen. ;) minste er 1,8 år så han må nok forberedes med bøker og lignende.
 
Vi har fortalt det til eldste på 11 :) vi venter litt med å fortelle det til minste, men har egentlig bare tenkt å si at mamma har baby i magen. Så får vi snakke mer om det etterhvert som magen vokser. Vi ønsker at minste skal fortelle det til besteforeldrene, så vi får se hvor lenge det går å skjule det :p
 
Sønnen vår er 2 år, og vi har tenkt at han skal få en dukke og så skal vi fortelle at mamma har en baby i magen. Spent på hvordan han reagerer :)
 
Hehe, ja jeg må vente til jeg har sett hjerte slå før guttene får vite det, for de er ikke særlig gode til å holde på hemmeligheter;)
 
Vi klarer nok ikke holde det til 12 uker, selv om det gjerne er det beste. Skal på tidlig ul i uke 8, og om alt ser bra ut etter det vil de nok få vite det. De er 8 og 3, og eldste har allerede begynt å spørre hvorfor jeg er så trøtt hele tiden...

Vi kommer nok bare til å fortelle det :)
 
Last edited:
Vi klarer nok ikke holde det til 12 mnd, selv om det gjerne er det beste. Skal på tidlig ul i uke 8, og om alt ser bra ut etter det vil de nok få vite det. De er 8 og 3, og eldste har allerede begynt å spørre hvorfor jeg er så trøtt hele tiden...

Vi kommer nok bare til å fortelle det :)
Du skal være god om du greier å holde det hemmelig i 12 mnd :hilarious:
 
Nå sist kjøpte jeg en nøytral tåteflaske som jeg la i en pose. Så sa jeg at jeg hadde kjøpt en ting til en av ungene mine og bad den ene hente posen. Alle lurte veldig på hvem jeg hadde handlet til.. så når hun kom inn med posen og tok opp flasken gikk det ikke lang tid før er du gravid spørsmålet kom., veldig kjekt og de vart veldig glade!

Når kjønn skulle avsløres kjøpte vi ett sett med selebukse og body som vi pakka inn. Så fikk søstrene åpne den sammen og skjønte da at det var en lillebror på vei.

Nå lurte jeg bare på å kjøpe en body som står storebror på, og ta på lillebror og sjå om de oppdager det :hilarious:

her ventes det til etter uke 12 og at jeg har hørt hjertelyd etter uke 12 før jeg deler med ungene (og helst andre). Mistet en tidlig tidligere rundt uke 8, og hadde allerede fortalt det til ungene og da vart de såå lei seg, så det gjør jeg ikke igjen. Kun om formen blir så dårlig at jeg må si noe...
 
Kommer til å skrive brev fra lille tror jeg, som de får åpne og lese sammen. Hvis alt er ok på ul til uka, så får vi vel si det da tenker jeg.de er 10 og 12 år, og bekymret for mamman sin som er helt slakt for tiden. Skulle det gå galt, tror jeg de er gamle nok til å forstå.
 
Nå er det ca 3 uker til vi skal fortelle det til barna, gleder meg:happy::Heartred Har ikke bestemt meg for hvordan vi skal si det enda, har jo lyst til å gjøre litt ut av det.. Noen som har tips og ideer?
Min datter på 13 år fant graviditetstesten med et uhell... hun ble veldig glad da, men var jo ikke planen at hun skulle finne ut av det sånn :facepalm: Hun er klar over at faren for å miste så tidlig er ganske stor, så ba henne om å ikke fortelle det til noen før vi kommer over de 12 magiske ukene.. :nailbiting:
 
Har ei på 2 år i hus, som rett etter vi fant det ut begynte å si at hun skulle bli storebror :p vi skjønte ikke hvordan hun hadde klart å få det med seg siden vi har snakket i koder om graviditeten og ikke nevnt ord som hun plutselig kan ploppe ut med i bhg:p men var visst Daniel tiger som ble storebror på TV fant vi ut :hilarious: puuuh! Men har kjøpt noen forskjellige bøker jeg tenker at vi leser og sier at mamma har baby i magen ❤️
 
Det har jeg faktisk ikke funnet ut selv enda, så jeg trenger tips til hvordan man kan fortelle det til gutta på 6 og 7:)

Er jo gøy å gjøre noe ut av det
 
Her venter vi til tidlig ul i uke 11+5 for å se at alt er greit. De spør nesten daglig om de kan få småsøsken så tror de blir lei seg om vi forteller det åsså går det galt. Gutten vår blir 7 om et par mnd og jenta vpr er 4 1/2 år. :) Men hadde vært kult å fortelle det på en orginal måte :D
 
Back
Topp