Hvordan fortelle beste foreldre

Dos ninjos

Glad i forumet
Vi har en gutt på 2 år fra før, og sist gang var det ikke så gøy å fortelle det så gruer meg litt. Skal hjem til de til helgen og jeg veit ikke helt hvordan jeg skal si det. De veit at vi har prøvd men de har sakt hele tiden at det er fortidlig med enda ett barn. Noen som har ett forslag på hvordan jeg kan fortelle det? Sist gang var det gråtekvalt pr tlf.[:(] Så vil gjøre mere ut av det denne gangen!!! Føler jeg må si det til helgen for jeg er så kvalm og dårlig og dårlig til å juge!! (ps er bare 5+4)

Da tror jeg at jeg ikke hadde sagt det,så kan de heller se det når magen blir stor..

Ja det er ikke lett for andre å forstå familiesituasjonen vår. og jeg orker ikke å forklare. Men har lyst til å si det, men gruer meg for mottakelsen. hormonell og ustabil så ønsker jeg at det blir godt modtatt :) Så hvordan forteller dere det til besteforledre?

vi kjøpte t skjorter til ungene som sto jeg skal bli storesøster og jeg skal bli storebror på[;)]

Det var ett morsomt forslag :) Vurderer å la lillegutt si det for han er veldig flink til å prate :)

Får se ann stemningen i heimen til helgen. Men takk for råd alle sammen [:D]

Huff, da.. ikke noen hyggelig situasjon. Jeg tror nok jeg ville ventet litt iom at du er så  tidlig i svangerskapet. Uansett så har ingen andre enn dere noe med om det er for tidlig med barn nr to. Det er dere selv som vet hva som føles riktig for dere.

Lykke til, og velkommen hit[:)]

svigerforeldrene ble det tatt via tlf for de bor et stykke unna. Min mor fikk tuppa si det til, ble svært dårlig motatt. Men, hun får bare venne seg til tanken. Er heldigvis bare hun som har tatt nyheten dårlig så langt.

ORIGINAL: *bondekone*

hadde ventet med å si det

Da vi ventet nr 2,så hvisket jeg det i øret til farmor på vei ut dørene.

Da vi ventet nr 3,så sa jeg ingenting. Da fikk ryktene gå selv.

Men hvorofr må du fortelle det da? Og de har vel ikke så mye med det heller. Det er jo ikke de som venter nr 2. Jeg har 2 år mellom mine 2 første.Det er ikke for tidelig å få en til.

Om du ikke vil fortelle det,så ville jeg latt være å gjøre det. Da kan de heller bare spekulere på det om de ser at du er kvalm. Og hvis de spør,så får du bare si ja.

Blir bare litt irritert når andre skal legge seg opp i graviditet,sv.skap og oppdragelse til andre. de har ikke så mye de har å si annet enn Gratulerer

Vet ikke om det er dine foreldre, eller dine besteforeldre du mener her..  Var selv veldig redd for å si det til mine besteforeldre, siden jeg bare var 18 og de (spesielt bestefar) er litt gammeldagse av seg. Så jeg spurte om de hadde planer rundt november/desember, og om det eventuelt passet å bli oldeforeldre? De tok det jo VELDIG fint, og bare lo og gliste, til og med bestefar. Så det gikk veldig veldig mye bedre enn forventa! Men nå vet jeg jo ikke, siden du har prøvd å fortelle det før. Kanskje de reagerer annerledes nå?

Jeg ville nok heller ha sagt noe enn å latt det være. Det er mye bedre det, enn at de etterhvert får høre det fra andre! Tror ikke de vil ta det noe bedre da! Lykke til, og gratulerer så mye med graviditeten![:)]

Jeg grudde meg også veldig til å fortelle det til mine foreldere (regner med det er forelderne dine du mener) første gang. Hadde ingen planer om å si det før jeg var 3 mnd på vei, men så ble jeg dårlig og måtte si det ligevel.

Men denne gangen bestilte jeg en tildlig ul fordi jeg skulle hjem en tur. Når kvelden var komt og Lucas var lagt, ba jeg mamma og pappa om å sette seg, ga de en konforlutt med bildene og sa versegod. Ble veldig godt mottatt:)
Når det gjelder mine besteforeldre overlot jeg det til mamma:P

jeg var litt redd for p fortelle det jeg da! så jeg kjøpte verdens beste bestemor kopp til mamma og en bestefar til pappa!! låpste meg inn og satte det på bordet mens dem ikke var hjemme [:D][:D] så fikk de bare ta hintet selv[8D]
dette var uke 10

Back
Topp