Hvordan fortelle andre?

Vi vet ikke hvordan vi skal fortelle mine foreldre dette, da de har gitt veldig uttrykk for at det er for tidlig med barn da jeg fortsatt er student. Jeg er faktisk 26 år, og kjæresten er 30. Graviditeten var ikke planlagt, men vi føler os absolutt klare for det. Ingen av oss vil være tilstede når de skal få høre om det, da de helt sikkert vil reagere litt voldsomt... Vi tenker kanskje å skrive et koselig brev fra frøet i magen eller noe sånt :) Hva tenker dere kan være lurt?
Til andre tror jeg vi bare kan si det rett ut, flere vennepar spør og maser om det med jevne mellomrom :)

Det kan også hende de snur på det også og blir kjempeglade <3 og er det ikke noe med Lånekassen når en får barn som student, at mye av lånet blir slettet? Eller husker jeg feil?

Men et brev fra frøet høres koselig ut, det er jo snart sommer også, så det passer med en spire :-D

Mannen tenkte å kjøpe med boller til svigers, og si noe sånt som "Hvis det ikke holder med dissa, så har hun en til i magen.."

Litt usikker på om de kommer til å skjønne den... Haha!

Så herlig reaksjon særlig på barna!

Jeg aner ikke hvordan vi skal fortelle det. Jeg tror jeg vil kjøpe en body med verdens tøffeste storebror eller noe sånt.
Jeg tror alle kommer til å bli svært overrasket!

Mine foreldre blir nå besteforeldre for første gang :) foreldre til min samboer har to barnebarn fra hans søsken, så blir nok ekstra spesielt med mine foreldre :)Vi tenkte til ihvertfall mine foreldre å kjøpe baby sokker å feste på et stort kort, hvor vi skal skrive noe sånt som : hei bestemor å bestefar, kan dere ta vare på disse til jeg kommer i desember? Klem fra lille meg :Heartpink

Hver fredag samles hele familien min hos mamma og pappa på middag. Siden jeg og sambo har bursdag i oktober/november så tenkte jeg å lage en "ønskeliste" hvor jeg skriver "babynest, body, sovepose, bleier, smokk" osv og dele ut til søstrene mine og svoger som ikke vet:)

Har fremdeles noen uker å tenke på, men foreløpig står det på denne planen:)

Kanskje lage en kort video der jeg spør min 1,5 årige datter hva mamma har i magen. Hun trykker og tar på magen min hele tiden nå og sier baby :) Jeg bor ikke i Norge så tenker at den kan jeg sende rundt til familie og venner og evt Facebook. Kommer til å fortelle i uke 12 etter ultralyden. Bare 3,5 uke igjen....

Foreldrene mine, svigers, søstera mi, sjefen, gutta jeg jobber med vet. Jobben måtte jeg si det, de andre fordi jeg hadde lyst. Alle har munnkurv da fordi kidsa ikke vet. De sørget enormt over lille som vi mistet i fjor. Hender at storebror fortsatt snakker om babyen, at vi skulle vært flere.
Gleder meg til de skal få vite da, får se etter ul i mai om det ikke blir da

Back
Topp